Инфо

Берза

  • aero 1.436 ▲ 1,13%
  • bdbp 1.752 ▲ 0,11%
  • ctvb 510 ⚫ 0,00%
  • enop 2.890 ▲ 3,21%
  • epin 3.200 ⚫ 0,00%
  • fito 2.775 ▲ 0,91%
  • grdb 851 ⚫ 0,00%
  • kmbn 1.830 ⚫ 0,00%
  • kopb 7.021 ▲ 0,07%
  • mtlc 2.102 ▲ 0,05%
  • niis 701 ▼ -0,57%
  • nssj 450 ▼ -25,00%
  • rso16134 107,40 ▲ 0,14%
  • rvst 1.930 ⚫ 0,00%
  • sjpt 434 ▲ 7,69%
  • tgas 11.517 ▲ 0,09%
  • tkvo 85 ⚫ 0,00%
  • tlvc 2.400 ▲ 2,13%
  • utsi 940 ▲ 4,44%
  • vzas 184 ▲ 7,60%
(10. новембар 2016.)
Муке европских тракториста

АБС ОБАВЕЗАН ЗА ТРАКТОРЕ

Српски пољопривредници немају проблеме као колеге у Европској унији. Можда, једног дана, ипак поделимо заједничку бригу: Да ли је потребан АБС систем у тракторима?
Пољопривредници и представници индустрије пољопривредних машина у Европи упозоравају да је план Европске комисије да трактори буду опремљени системом против блокирања кочница АБС заснован на нетачним анализама и непотребно скуп за произвођаче. Они кажу да Комисија тракторе третира као аутомобиле и указују на потенцијалне ризике ако АБС постане обавезан и у тракторима мање брзине, као и на високу цену за обнављање возног парка.
У Европској унији трактори који развијају брзину већу од 60 километара на сат од 2016. морају да имају инсталиран АБС систем.
Сада Комисија треба да одлучи да ли АБС технологија треба да буде обавезна и за тракторе који развијају брзину од 40 до 60 километара на сат од 2021. године.
Европско удружење произвођача пољопривредних машина (ЦЕМА) сматра да Комисија погрешно третира тракторе као аутомобиле.
Индустрија пољопривредних машина мишљења је да би обавезно увођење АБС или неке друге технологије могло да се оправда једино ако би постојало обиље доказа о опасности и јасни докази да технологија о којој је реч може да помогне да се та опасност избегне. ЦЕМА тврди да АБС технологија неће допринети унапређењу безбедности, док би унапређењем сигнализације и осветљења могло да се спречи до 70 несрећа са фаталним исходом.
С обзиром да су трактори првенствено возила која се не возе по друму, увођење технологије за вожњу друмовима, попут АБС, може да има супротне ефекте и креира нове опасне ситуације. На уском сеоском путу може да доведе до нових још опаснијих ситуација.
Процењује се да би трактори са АБС-ом могли да коштају и до 5.000 евра више, што ће такође утицати на одлуку.

Најновији број

23. новембар 2017.

Најновији број