24. novembar 2016.24. nov 2016.
U KULTURNOM CENTRU PREDSTAVLjEN PROJEKAT BEOGRADSKE „NOVE ISKRE“

ZANATLIJSKI BUM

Povezivanje zanatlija, uglavnom iz ruralnih područja Srbije, sa dizajnerima, kroz principe socijalnog preduzeća, ima za cilj pokretanje proizvodnje i plasiranje niza proizvoda na zapadno tržište, rečeno je prošlog petka na prezentaciji rezultata trogodišnjeg razvoja brenda
Iako usmereni na dizajn beogradska „Nova iskra“ u budućnost gleda širim, kreativnim pogledom. Vodeći se principom udruživanja umova iz svih oblasti donose šansu svima onima koji žele da zajedničkim radom stignu do svog cilja - finansijske nezavisnosti. Upravo na predavanju „Upoznajte FOLKK“, održanom prošlog petka u Velikoj sali Kulturnog centra, moglo se čuti sve o trogodišnjim rezultatima njihovog najnovijeg projekta.
- „FOLKK“ je jedan vrlo smeo poduhvat „Nove iskre“ gde smo zapravo tražili način kako da povežemo talentovane zanatlije, uglavnom iz nekih ruralnih područja Srbije, i da pronađemo te neke, možda i malo zaboravljene zanate i da te ljude povežemo sa dizajnerima sa vrlo konkretnim ciljem, a to je da kreiramo nove proizvode koji će biti konkurentni danas na nekom zapadnom tržištu. Takođe i da pokušamo da podignemo nivo života i samih zanatlija, ali i dizajnera koji su uključeni u taj proces. „FOLKK“ je postavljen kroz principe socijalnog preduzeća. Svi ravnopravno učestvuju u procesu donošenja odluka, načina na koji se sutra potencijalno neki profit raspoređuje, itd. - rekao je Marko Radenković, generalni menadžer „Nove iskre“.
Prisutni su imali priliku da vide celokupnu ponudu upotrebnih proizvoda za kuću, izrađenih od specifičnih vrsta drveta i visoko-kvalitetne domaće vune, koja je ručno tkana u okviru tradicionalne radionice u Pirotu. Proizvodi su protkani inovativni idejama nekih od najistaknutijih dizajnera iz regiona, poput Emira Šehanovića, Tamare Švonje...
- Nemamo nikakvo ograničenje u smislu godina. Uvek polazimo prvo od zanimljivih zanata. Ukoliko neko poseduje neki zanimljiv zanat, neku zanimljivu veštinu, mi u odnosu na to biramo dizajnere koji sa njima mogu da sarađuju, razvijaju neke proizvode. Taj proces kod nas traje dosta dugo. Poređenja radi, mi smo trenutno izbacili četiri proizvoda sa kojim idemo. To su uglavnom u domenu pokućstva. Već razvijamo nešto na nivou keramike, potencijalno nekog pletenja, prućarstva, itd. Vrlo nam je važno da što više zanimljivih ljudi uključimo u proces - dodao je Radenković.
POZIV ZA SVE KREATIVCE
Projekat „FOLKK“, kako i sam naziv kaže usredsređen je na ljude, tačnije proizvođače, zanatlije koji stvaraju, i dizajnere koji osmišljavaju proizvode u saradnji sa stvaraocima. Svi zainteresovani za ovakav vid saradnje za više informacija mogu posetiti sajt folkk.co koji sadrži sva potrebna uputstva i kontakte.
O. Gavrilović

Najnoviji broj

21. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa