ОТВОРЕНА ИЗЛОЖБА НИКШЕ ЕРЦЕГОВИЋА У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ

ТОПЛИНА ПРИМОРСКИХ ПЕЈЗАЖА

  • Број 3604 (24. нов 2016.)
  • М.Ф.
У галерији Културног центра, у понедељак је отворена изложба “Слике“ академског сликара Никше Ерцеговића. Уметник, који је на трагу француског импресионизма и интимизма, интензиван колорит приморских пејзажа дугује свом далматинском пореклу.
- Ово је Никшина друга самостална изложба. С обзиром да је од прве прошло осам година, очито је да, иако има продукцију, нема изражену излагачку праксу. У радовима се види топлина и искреност, како у начину на који ради, тако и у избору тема. Издвајају се два циклуса, са једне стране су приморски пејзажи Далмације, а на другој улазак у простор надреализма, бајковитих, ониричких призора, рекао је историчар уметности, Филип Ковачевић, на отварању изложбе.
У Ерцеговићевом сликарству, присутни су мотиви барки, срушене куће са атмосфером прохујалих времена, зарасле у бршљан и растиње у којима вертикале чемпреса дају једини визуелни мир. Новији радови у надреалним призорима појачавају утисак да се, за овог уметника, најважније ствари дешавају на мору.
Према речима академског сликара Небојше Здравковића, биће занимљиво видети у ком ће се правцу развијати стваралаштво Никше Ерцеговића:
““ Извесно је да је у свом досадашњем раду уметник оставио маневарски простор за различите приступе слици, тако да остајемо радознали да видимо у ком ће се правцу барка запутити, записао је Здравковић, који је Никшу предложио Ликовној сцени Културног центра.
Занимљиво је како су се сусрела и упознала ова два сликара. Здравковић је, на путу за Лондон, запазио младића који ради као физички радник на београдском аеродрому и питао га да му буде модел. “И ја сам академски сликар“, рекао је Никша, док је паковао кофере у најлоне.
Поставка је отворена до 12. децембра.
Поред цртежа снажне експресије, стваралачки израз овај уметник најчешће гради у техници уља и уљаног пастела. Без примеса црних тонова, мотиви којима се Ерцеговић окреће рађени су ситним потезима чији коначни резултат посматрачу нуди суптилан преплет топлих и хладних тонова којима се, ипак, топла гама нуди као очекујућа константа... Разноликост у приступу приметна је када се уметник ослања на средњи валерски кључ, када жели да ослика касна летња поподнева утопљена у мирисна испарења предвечерја.
(Небојша Здравковић)