Инфо

Берза

  • aero 1.380 ▼ -1,08%
  • alfa 35.255 ⚫ 0,00%
  • crsg 300 ⚫ 0,00%
  • ctvb 510 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 3.200 ▼ -0,53%
  • enhl 1.200 ▼ -1,64%
  • epen 17.498 ▲ 20,23%
  • fito 2.700 ⚫ 0,00%
  • impl 3.711 ▲ 0,27%
  • jmbn 6.800 ▼ -2,86%
  • kmbn 1.867 ▼ -0,69%
  • lsta 529 ▼ -3,82%
  • mtlc 1.950 ▲ 2,04%
  • niis 700 ▲ 0,86%
  • nssj 700 ▼ -6,67%
  • pdcl 5.100 ⚫ 0,00%
  • rso16134 106,99 ▼ -0,03%
  • rudo 149 ⚫ 0,00%
  • sjpt 330 ▲ 7,84%
  • snce 3.500 ▲ 0,03%
  • tkvo 83 ▲ 1,22%
  • vzas 140 ▼ -0,71%
(1. децембар 2016.)
ПРЕДАВАЊЕ У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ

ФЕНОМЕН ЛАЈФКАСТИНГА

У Културном центру, недавно је одржано предавање „Lifecasting ““ нови облици медијске комуникације“. Мастер Вељко Ераковић, теоретичар драмских уметности и медија, говорио је о почецима лајфкастинга средином осамдесетих и његовом утицају на ријалити програме.
- Значај лајфкастинга је у томе што немају уредника програма, продуцента, редитеља, тим који имају телевизије, а остварују велику зараду путем посетилаца сајтова који се броје милионима. То је утицало и на филмску уметност, конкретно на филм „Труманов шоу“ Милоша Формана. Лајфкастинг се обавља путем интернета, снима се веб камером у апартманима или домовима, док су учесници ријалитија у студију, имају сценарио и разрађене ликове. Учесници Великог Брата граде каријеру само на основу свог учешћа у ријалитију и постају звезде само због те чињенице. Они практично живе ријалити животом и након одласка из неке од тих кућа, каже Ераковић.
- Какво је Ваше мишљење о ријалити програмима у Србији?
- Не сматрам то добром формом због избора гостију, али уредници бирају госте који су најрепрезентативнији у нашем народу. Ријалити програми су у Србији у великој мери естрадизовани, зато што нам је земља таква каква јесте, али, то је социолошки проблем у који не бих улазио. Бавим се феноменом интернет медија и његовим односом са телевизијом и филмом, јер имају исти концепт, комуникацију са гледаоцима. Учесници лајфкастинга су само путем интернета „живи“, што је метафизички систем који нас ставља у незавидан положај, јер се поставља питање колико је то што гледамо на интернету заиста реално.
М.Ф.

Најновији број

19. октобар 2017.

Најновији број