Инфо

Берза

  • aero 1.363 ▲ 0,15%
  • crsg 300 ⚫ 0,00%
  • dnos 1.300 ⚫ 0,00%
  • enhl 1.220 ▼ -0,08%
  • enop 3.150 ▼ -18,18%
  • fito 2.700 ⚫ 0,00%
  • impl 3.701 ▲ 0,65%
  • kopb 7.500 ⚫ 0,00%
  • niis 690 ▼ -0,29%
  • pkso 170 ⚫ 0,00%
  • pltk 15 ⚫ 0,00%
  • rso16134 107,00 ⚫ 0,00%
  • sjpt 306 ▼ -6,42%
  • snce 3.499 ⚫ 0,00%
  • tgas 11.787 ▼ -5,70%
  • tigr 60 ▼ -14,29%
  • trgom 750 ⚫ 0,00%
  • utsi 900 ▲ 28,57%
(30. март 2017.)
МАЋЕХИНСКИ ОДНОС РЕПУБЛИЧКЕ ВЛАСТИ ПРЕМА ЈЕДИНОМ ОПОЗИЦИОНОМ ГРАДУ

ЗАШТО ПРЕМИЈЕР НЕ ВОЛИ ШАБАЦ

Освета почела пресељењем Агенције за аграрна плаћања у Београд. Република није урадила свој део посла око изградње насипа на Чеврнтији, а Град очистио 100 километара каналске мреже. Држава игнорише дуговања према Граду, а аутопут Шабац-Рума мртво слово на папиру без обзира на заинтересованост из иностранства
Однос Републике према једином граду у Србији у којем СНС није на власти, може се слободно рећи, маћехински је. Из Шапца је пут Београда отишло на десетине иницијатива, писама, реакција, али одговора није било. У питању је, очигледно, патолошки однос Републике према једном граду, или једног човека према Шапцу.
Опште је позната ствар да премијер Србије Александар Вучић не воли чињеницу да „његови“ нису на власти. Многе незваничне информације тог типа су долазиле до нас, али да то нису обичне гласине довољно говори податак да Вучић у Шабац ниједном није дошао као премијер, ако изузмемо у време поплава када је морао да жање оно што је сам посејао причом о одбрани нашег града. Од тада је у Шабац ногом крочио само једном, и то током прошлогодишње предизборне кампање када му је обећана подршка у виду поклањања сваког секунда и милиметра наших живота. Током ове кампање, кроз Шабац није ни прошао. О томе да ли наш град има неке пројекте, неку визију напретка, неке проблеме, нека дуговања Републике према њему, никада није била прилика да се разговара.
А, освета према граду на Сави почела је пресељењем Агенције за аграрна плаћања из Шапца у Београд. То никако није смело да се догоди, а ето десило се. На велико изненађење и разочарање пољопривредника и опште јавности, стигла је вест о одбијању акредитације Управе за аграрна плаћања, за коришћење европског ИПАРД фонда за пољопривреду. Тачно четири године након што је Управа за аграрна плаћања са седиштем у Шапцу, у извештају Генералног директората за пољопривреду ЕУ, означена као лидер у спровођењу административних реформи. Тој истој Управи за аграрна плаћања, али са дупло више запослених и седиштем у Београду, одбијен је захтев за акредитацију за ИПАРД, а самим тим и ускраћена могућност вишемилионских средстава из овог Фонда за наше пољопривреднике.
Док Шабац чека да држава заврши посао у вези са изградњом насипа на Чеврнтији, очишћено је и уређено 100 километара каналске мреже на водотоцима за које је град надлежан. Град Шабац је спреман за пројекат наводњавања 11.000 хектара обрадиве земље у Мачви. Изградњом примарне мреже канала за наводњавање, црпних станица и регулационих устава, обрадиво земљиште и усеви били би заштићени од суша и поплава, а приноси у Мачви значајно повећани. Ако би држава урадила свој део посла, Град Шабац је спреман да омогући сваком пољопривреднику да вода дође до његове њиве. Али држава не реагује ни на једно писаније које из Шапца крене ка престоници. Безброј покушаја и писања је покушано, али одговор из Београда не стиже.
Због спорости стечајног поступка и непоступања надлежних тела у предмету Зорка-Холдинг у стечају, више од две године Град Шабац није у могућности да реализује потраживање обезбеђено хипотекама првог реда на вредним некретнинама у износу од 239.140.000,00 динара. Значи нешто што припада граду, држава не даје образлажући свој став реченицом- да то није економски оправдано, без обзира што постоји и ризик да ће се даљим одуговлачењем смањити вредност заложених непокретности, а тиме и обим наплате нашег потраживања.
Република одбија да исплати 130 милиона динара Граду, на основу уговора са Фондом за развој о заједничком улагању у изградњу градског базена. Град је понудио решење Министарству, да се тих 130 милиона динара конвертују у важну инвестицију у граду - термоизолацију стамбених објеката. На тај начин се упошљава грађевински сектор, штеди енергија и смањују рачуни нашим грађанима. Нажалост, речено је да то није могуће.
Идемо даље. Ауто–пут Шабац–Рума, и министарка Зорана Михајловић га ономад помињала у кампањи, али никада са градоначелником Небојшом Зеленовићем није могла да нађе времена да седне и да поразговара. Више пута су из Града, без успеха, тражили саговорнике у Влади Републике Србије и надлежним институцијама о овој теми. Значај и вредност изградње ауто-пута Шабац-Рума уочио је и један од највећих интернационалних инвестиционих фондова на глобалном нивоу „Емта Инфраструцтуре“ из Канаде, са којим је Град Шабац потписао Меморандум о разумевању, у децембру 2015. године. У документу је садржана намера „Емта Инфраструцтуре“ да реализује, као пројекат јавно-приватног партнерства, изградњу аутопута Рума-Шабац и моста у Шапцу преко реке Саве.
Из Владе Србије ни писма ни разгледнице. Не само по овом питању, него уопште.
СТРАНКА
ПРЕЧА ОД ГРАДА
Градоначелник Шапца Небојша Зеленовић више пута је писао званична писма министарки грађевине Зорани Михајловић, свим министрима пољопривреде који су били на тој функцији од 2012. године, министрима привреде, правде, чак и премијеру. Нико од свих њих се није удостојио да одговори и позовове, или дође у Шабац на разговоре. Најдрастичнији пример је министарке Михајловић која мало-мало па дође у Шабац, обиђе нешто и нема времена да се сретне са градоначелником, али редовно посети градски СНС и једну локалну телевизију.
Н. К.

Најновији број

12. октобар 2017.

Најновији број