У ОШ „СВЕТИ САВА“ ПОЧЕО УПИС ПРВАКА ЗА ШКОЛСКУ 2017/2018. ГОДИНУ

СВЕ ЗА ДЕЦУ

Стручан наставни кадар, логопедски кабинет, кабинет за психо-моторну реедукацију, сала за корективно-превентивне вежбе, сензорна соба, дидактичка средства, пространо двориште нуде више него пријатан амбијент за образовање деце са сметњама у развоју

  • Број 3626 (27. апр 2017.)
  • О. Гавриловић

СЕНЗОРНА СОБА

Као и у свим основним шабачким школама тако и у ОШ „Свети Сава“ у току је упис првака за школску 2017/2018. годину. Намењена образовању деце са сметњама у развоју ова школа приликом уписа од потребних докумената тражи мишљење Интерресорне комисије уз препоруку за образовање у овој школи, уверење о завршеном припремном предшколском програму и извод из матичне књиге рођених.
- Свака школа труди се да обезбеди што боље услове и кадар. Стручни наставни кадар свих профила покрива све врсте сметњи код деце. Кабинети су адекватно опремљени тако да имамо логопедски кабинет, кабинет за психо-моторну реедукацију, салу за корективно-превентивне вежбе и од прошле године сензорну собу. Самим тим заступљени су кадрови логопед, соматопед и олигофренолог. Такође, поседујемо велики број дидактичког материјала који је наменски прављен за децу са сметњама у развоју. Ученици трећег разреда ове школске године раде по методи Марије Монтесори тако да су и методе другачије у односу на методе које се реализују у редовној школи – каже директорка школе Снежана Радовановић.
Школовање је у правом смислу речи бесплатно. За ученике и њихове родитеље који су у већини случајева пратиоци обезбеђен је превоз. За децу су обезбеђени и бесплатна ужина и уџбеници.
- Трудимо се да свеске и прибор буду бесплатни, а за то тражимо донаторе. Оно што је, да кажемо, једина обавеза је ученички динар од кога се један део одваја за осигурање свих ученика, а други за побољшање квалитета самог рада. И ту имамо изнимке па тако не уплате сва деца али су сва осигурана као и у осталим школама.
Последњих пет-шест година запослени у школи труде се да децу укључе и у друштвене токове па за њих организују посете разним институцијама, установама културе и слично.
- Треба да буду видљиви, препознатљиви. То су деца као и сва друга деца само што своје потребе остварују на неки други начин. Радују се свакој посети, а родитељи су презадовољни јер су схватили да није тешко изаћи са њима у град и прошетати, отићи на сладолед у посластичарницу. Најважније је да схвате да ништа није срамота, да не треба да се крију и да су то једноставно деца као и сва друга.
Пространо травнато двориште, справе за физичке активности, корективно-превентивне игре, али и релаксацију и опуштање на одмору, доприносе свеопштој домаћој атмосфери.
- Већина наше деце нема услова за тако нешто нити у свом дворишту, нити у окружењу. Ту се опет појављује проблем одвођења и довођења. Намера нам је да украсимо двориште са још више корисних справа тако да смо недавно конкурисали и на иностраном конкурсу. Тренутно чекамо одговор.
Трудећи се да прате и редовне школе које организују разноврсне кампове у ОШ „Свети Сава“ организују се радионице.
- Дете коме је посвећена пажња, са којим се ради на стручан начин, свакако је задовољно дете. Самим тим када је задовољно онда се и осећа пријатно и угодно. Тако и током летњег распуста увек имамо неку идеју за радионице. Тако су прошлог јуна и августа у време летњег распуста дефектолози радили са одређеном групом деце. Имамо још много идеја када је у питању не само помоћ деци него и њиховим родитељима. Нпр. својеврстан сервис типа ако родитељи треба негде да оду а немају где да оставе децу или ако желе да изађу у вечерњим часовима. Надам се да ћемо их све реализовати – поручила је директорка.