3. decembar 2019.3. dec 2019.
foto: N1

foto: N1

Primena naučenog zabrinjavajuća

Svaki treći učenik uzrasta od petnaest godina u Srbiji ne dostiže osnovni nivo pismenosti, pokazali su rezultati testiranja Međunarodnog programa procene učeničkih postignuća (PISA), predstavljeni danas, uz konstataciju da se osetno bolji rezultati mogu očekivati kroz nekoliko godina.

-Na skali čitalačke pismenosti njih 38 odsto to ne uspeva, 40 odsto matematičke i 38 odsto naučne - navela je predstavnica Instituta za psihologiju Marina Videnović, na konferenciji za novinare u zgradi Vlade, na kojoj je objašnjeno da je tu reč o primenjivosti stečenog obrazovanja.

Prema njenim rečima, U Srbiji je, od aprila do juna 2018. godine 8.442 petnaestogodišnjaka iz 190 škola učestvovalo u studiji PISA.

Ona je precizirala je testirano 79 zemalja, i da je prosečno postignuće u Organizaciji za eknomsku saradnju i razvoj, koja je pokrenula ovu studiju, oko 500 poena.

-U odnosu na zemlje regiona, postignuće učenika iz Srbije je više od postignuća učenika iz Crne Gore, Severne Makedonije i Bosne i Hercegovine, a slabije od postignuća učenika iz Hrvatske, Slovenije, Mađarske i Poljske - rekla je predstravnica Organzaacije za ekonomsku saradnju i razvoj Tijana Prokić Brojer, navodeći da je Poljska uzeta kao primer zbog dobrog obrazovnog sistema koji je brzo pokazao efekte.

Ovo ne znači da ti učenici ne znaju čitaju - oni to znaju, već je njima dosta problematično sposobnost da primene to što znaju u nekim svakodnevnim situacijama - rekla je Brojer, govoreći šta znači to da se ne dostiže osnovni nivo pismenosti.
Novi magazin

Najnoviji broj

18. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa