Berza

  • aero 996 ▲ 0,10%
  • dnos 3.308 ▲ 0,12%
  • fint 640 ▼ -0,16%
  • impl 3.500 ▲ 2,94%
  • niis 749 ▲ 1,08%
  • rso1323 109,78 ▲ 0,04%
  • rso15107 103,96 ▲ 0,06%
  • rso17153 104,15 ▲ 0,69%
  • rso18170 103,98 ▼ -2,25%
  • rudo 157 ⚫ 0,00%
  • trgom 950 ▼ -1,04%
  • vbse 2.910 ⚫ 0,00%
  • vtsr 1.500 ▲ 50,00%
(11. decembar 2019.)

Nova pravila uvoza automobila

www.muskimagazin.rs

www.muskimagazin.rs

Od Nove godine se uvode nova pravila. Vozači u Srbiji više neće moći da kupuju bilo koje marke automobila, vozila starija od 15 godina podležu zabrani uvoza.

Vozači širom Srbije biće uskraćeni za kupovinu omiljenih vozila poput "opel korse", folksvagenovog "golfa 3" ili "fijata bravo". Mnoge u Srbiji je ovakva odluka razočarala i iznervirala, ali je ona neophodna upravo zbog smanjenja zagađenosti i zbog zaštite životne sredine.

Novim merama biće moguć uvoz polovnih automobila tek od standarda "euro 4" motora, čija je proizvodnja počela od juna 2005.

Jedna bitna stvar koju mnogi ne znaju jeste da vozači neće imati problem da i dalje voze automobile sa "euro 3" motorom, ali će biti zabranjen dalji uvoz tih vozila u Srbiju.

Neki od popularnijih modela vozila za koja će biti zabranjen uvoz su: Alfa Romeo 147, Opel korsa C, Opel astra G, Folksvagen pasat B5, Folksvagen polo, Folksvagen golf 3, Folksvagen golf 4, Folksvagen golf 5 iz prve dve godine proizvodnje, Fijat punto, Fijat panda, Fijat bravo, Fija stilo, Ford fokus, Ford fijesta, Reno megan, Reno klio, Reno tvingo, Reno senik, Pežo 206, Pežo 307, Citroen C3, Citroen C4, Citroen C5, Citroen pikaso, Dačia logan, Volvo V50, Mercedes A klasa, Mercedes C klasa, Mercedes E klasa, BMNj 320, BMNj 520, BMNj 525, Audi A4, Audi A6, Audi A8, Tojota korola, Seat ibica, Škoda fabija i Škoda oktavija.

Da podsetimo, automobili sa "euro 3" standardom su pravljeni od 1. januara 2000. do 1. januara 2006. godine. Ovaj standard emituje sledeću količinu štetnih gasova: ugljen monoksida (CO) na 2,3 g/km, hidrikarbona (HC) na 0,20 g/km, te azot-oksida (NOdž) na 0,15 g/km kod benzinskih agregata, a kod dizel CO 0,66 g/km, HC 0,56 g/km, NOdž: 0,50 g/km.

Evropska unija će u narednim godinama proizvoditi i motore sa "euro 7" standardom, a od 1. januara 2020. na snazi će biti novi fokusiran pre svega na smanjenje nivoa emisije CO2.
Kamatica

Najnoviji broj

31. decembar 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa