1. april 2020.1. apr 2020.
Internet kampanja zaštite dece povodom Svetskog dana borbe protiv alkoholizma

Internet kampanja zaštite dece povodom Svetskog dana borbe protiv alkoholizma

Centar za omladinski rad sprovodi kampanju "Nije šala" (#NIJEŠALA), povodom 1. aprila, Svetskog dana borbe protiv alkoholizma, čiji je cilj zaštita dece i mladih iz osetljivih grupa u vreme karantina kao mere sprečavanja širenja zaraze bolesti kovid-19.
Poseban cilj je da se pomogne deci i mladima čiji su jedan ili oba roditelja zavisni od konzumiranja alkohola, navodi se u saopštenju za javnost.


"Cilj inicijative jeste da svi akteri omladinske politike i institucije koje brinu o zdravlju i kvalitetu života dece i mladih, kao i mediji, danas na svojim društvenim mrežama podele sadržaj u skladu sa temom zaštite dece i mladih, koristeći hešteg #NIJEŠALA simbolično aludirajući i na 1. april Svetski dan šale, jer alkoholizam nije šala", piše u saopštenju.

U saopštenju se navodi i da 7,5 miliona dece mlađe od 18 godina živi sa roditeljima koji je imao problem prekomerne upotrebe alkohola.

"#NIJEŠALA da je u Evropi 16 odsto svih slučajeva zlostavljanja i zanemarivanja dece povezano sa alkoholom. #NIJEŠALA što deca čiji su roditelji zavisni od konzumiranja alkohola češće imaju zdravstvene probleme i pate od depresivnosti, anksioznost, poremećaja sna, što su sklonija delikvenciji i što razvijaju dva do sedam puta veću šansu da imaju problem sa alkoholom u nekom dobu svog života”, upozorava Centar za omladinski rad.

Dodaju da "#NIJEŠALA statistika prema kojoj je preko 96 odsto studenata u Srbiji probalo alkoholna pića, skoro 58 odsto u uzrastu od 14 do 17 godina, a više od 28 odsto pre 14. godine.

Najavili su da će tokom celog aprila objavljivati edukativne tekstove na temu zaštite dece i mladih od štetnog korišćenja alkohola, posebno iz aspekta prevencije širenja zaraze bolešću Kovid-19.


Izvor Beta

Najnoviji broj

28. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa