21. april 2018.21. apr 2018.
Kokan Mladenović o pozorištu, predstojećoj premijeri i mladim umetnicima

Kokan Mladenović o pozorištu, predstojećoj premijeri i mladim umetnicima

Poznati reditelj Kokan Mladenović sinoć je bio gost teatra u Šapcu. Prethodne godine imao je odličnu saradnju sa Šabačkim pozorištem na komadu "Rubište", koje je dobilo odlične kritike i nagrade.
Kako je bilo raditi sa anasmblom otkriva reditelj.
- Rad sa njima je bio jedan od najboljih u mom pozorišnom životu. Naporan i istraživački, ali je rezultat toga meni jedna jako zanimljiva predstava. Mnogo toga zajedničkog smo otkrili o spostvenim strahovima i sopstvenim mrakovima, sopstvenom ličnom i geogrfskom nasleđu - istakao je Mladenović.
Nakon pet godina ponovo režira u Beogradu i predstava „Klošmerl” biće premijerno izvedena 23. aprila u Beogradskom dramaskom pozorištu.
- To je sajajan roman Gabrijela Ševalija, koji smo mi pretočili u pozorišni komad. Dešava se u Francuskoj nakon Velikog rata, gde umesto da naprave neki ratni monument, ambiciozni vladari grada odlučuju da naprave grandiozni pisoar na centralnom gradskom trgu ispred katedrale. To toliko liči na neke bliže stvari, da se ja radujemo što se to dešava tamo negde u Francuskoj, tamo negde pre sto godina - naveo je reditelj.
Iako uskoro ima premijeru Kokan Mladenović smatra da se pozorište danas nalazi u jako nepovoljnom položaju.
- Mislim da je pozorište previše važno da bi bilo ovako poniženo. Pozorište je skoro 2.000 godina od nastanka pa do Guteneberga bilo jedini mas mediji. Sve što je svetu trebalo da bude kazano, kazano je upravo kroz teatar. Pozorište ima ogromnu moć javne reči kazane sa scene. Mi tu moć nažalost ne koristimo dovoljno i okrećemo glavu od onoga što su problemi našega doba. Previše se bavimo nekim trivijalnim temama. Sve više smo pozorište, a sve manje pozorišna umetnost. Sve više ima glumaca, a sve manje dramskih umetnika. Prosto mislim da smo na velikom stranputici.
Reditelj ističe da je u današnje vreme sve teže za mlade ljude i umetnike da sačuvaju osećanje morala i čestitiosti u zemlji koja se raspada, gde na postoje prave vrednosti.
- Posebno je teško mladim glumcima. Baviti se pozorištem danas u Srbiji, kao mlad čovek je izuzetno teško, jer gotovo ništa ne fukcioniše. A postoji taj ružni paradoks da Akademije školuju stotinu mladih glumaca, dok su zabranjena primanja u stalne angažmane u teatraima. U tom sadističkom sistemu između školovanja i pozorišta postradavaju desetine i stotine glumaca u Srbiji - rekao je Kokan Mladenović.
M.Ž.

Najnoviji broj

28. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa