3. januar 2023.3. jan 2023.
Stefanos Jokić, NALED: Sa Miom, poručivanje izvoda iz matičnih knjiga nikad nije bilo jednostavnije

Stefanos Jokić, NALED: Sa Miom, poručivanje izvoda iz matičnih knjiga nikad nije bilo jednostavnije

DIGITALNA ASISTENTKINjA

Četbot MIA nastavlja sa uvođenjem novih usluga

Benefite će kroz nove usluge imati i oni koji posluju ili žele da započnu svoj biznis u Šapcu, jer MIA donosi sve neophodne informacije o uslovima poslovanja. Privrednici i investitori na ovaj način mogu da saznaju sve što ih interesuje o podsticajima, taksama i naknadama, a uskoro će moći da dobiju i odgovore u vezi upravnog postupka za ulazak u zonu zabrane za kretanje teretnih vozila preko 3 tone nosivosti
Digitalna asistentkinja MIA koja od oktobra prošle godine odgovara na upite građana Šapca, od nedavno pomaže i budućim mladencima da zakažu termin za zaključenje braka. Procedura je sada dodatno olakšana, jer građani putem četbota dostavljaju sve neophodne informacije matičaru i dobiju instrukcije o taksi koju treba da plate, kako bi ih sve čekalo spremno kada dođu u matičnu službu.

Benefite će kroz nove usluge imati i oni koji posluju ili žele da započnu svoj biznis u Šapcu, jer MIA donosi sve neophodne informacije o uslovima poslovanja. Privrednici i investitori na ovaj način mogu da saznaju sve što ih interesuje o podsticajima, taksama i naknadama, a uskoro će moći da dobiju i odgovore u vezi upravnog postupka za ulazak u zonu zabrane za kretanje teretnih vozila preko 3 tone nosivosti.

Da se Šapčani sve više privikavaju na razgovor sa četbotom govore i brojke. Tokom oktobra i novembra građani su se obratili digitalnoj asistentkinji 23.213 puta, a upiti su svakog meseca sve brojniji.

Od kada je grad Šabac uveo ovaj način komunikacije u rad lokalne samouprave, građani brzo i lako mogu da doći do odgovora na upite vezane za izdavanje izvoda iz matičnih knjiga, uverenja o državljanstvu, poreskih uverenja i o pravu na roditeljski i dečiji dodatak. U septembru su funkcionalnosti koje četbot nudi otišle i korak dalje kada su uvedene i dve nove usluge - podnošenje zahteva za izvode iz matičnih knjiga i uverenja o državljanstvu, kao i prijavljivanje komunalnih problema.

- Sa Miom, poručivanje izvoda iz matičnih knjiga nikad nije bilo jednostavnije. Nakon što u pretrazi na Viberu ukucate „MIA Šabac“ i započnete razgovor, četbot će vam ponuditi da izaberete neku od usluga koje pruža. Kako biste poručili izvod ili uverenje o državljanstvu, sve što treba da uradite je da pratite korake i pošaljete u četu informacije koje vam četbot traži. Nakon par brzih koraka, dokumenta uskoro stižu na vašu adresu, a u poslednja dva meseca je ovu uslugu u gradu iskoristilo 24 građana – objašnjava koordinator za dobru upravu u NALED-u Stefanos Jokić.

Procedura je ista i za prijavu komunalnih problema, a tokom novembra, Šapčani su se najviše žalili na probleme sa kanalizacijom, putnu infrastrukturu, divlje deponije i sl. MIA sve prijave prosleđuje nadležnim službama ili javnim komunalnim preduzećima, kako bi problem bio otklonjen u što kraćem roku.

Četbotovi su sve zastupljeniji u javnom sektoru širom sveta, a institucije ih koriste kako bi svoje usluge približile građanima i unapredile komunikaciju putem njihovih omiljenih kanala za razgovor (Viber, WhatsApp, Facebook, itd). U Srbiji postoji tek desetak četbotova koje su kreirali državni organi, a MIA je još uvek jedini digitalni asistent koji pruža lokalne administrativne usluge i postoji samo u Somboru i Šapcu.

Inovacija je realizovana putem regionalnog projekta “Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i BiH uvođenjem četbot aplikacije”, koji sprovode GIZ i kompanija SAGA u partnerstvu sa Mrežom za povoljno poslovno okruženje, koju predstavljaju NALED i Privredna komora Republike Srpske, u okviru programa develoPPP nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ).
PR

Najnoviji broj

28. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa