Инфо

Берза

  • aero 834 ▲ 0,24%
  • dinnpb 3.420 ▼ -1,81%
  • dnos 1.650 ▲ 0,30%
  • enhl 690 ▼ -8,97%
  • fito 2.997 ▲ 1,59%
  • glos 260 ▲ 29,35%
  • ikrb 59 ▼ -14,49%
  • impl 3.257 ▲ 2,62%
  • kmbnpb 1.189 ▲ 6,83%
  • lklg 800 ▼ -11,11%
  • lsta 601 ▼ -16,53%
  • mtlc 2.050 ▲ 2,45%
  • niis 746 ⚫ 0,00%
  • ppva 1.148 ▲ 10,38%
  • prgs 18 ▲ 20,00%
  • sjpt 180 ⚫ 0,00%
  • stotn 200 ⚫ 0,00%
  • tgas 11.700 ▲ 0,01%
  • utsi 1.500 ▲ 25,00%
  • vbse 1.400 ▲ 11,91%
  • vitl 690 ⚫ 0,00%
  • vnac 350 ⚫ 0,00%
(15. октобар 2018.)

Транспарентност Србија: Нејасно шта Влада Србије потписује са америчким Бехтелом

Организација Транспарентност Србија (ТС) је указала да је нејасна правна природа споразума који Влада Србије данас потписује са америчком компанијом Бехтел и да ли је усклађен са Законом о јавним набавкама и Законом о јавно-приватном партнерству.
Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зоране Михајловић данас ће са представницима Бехтела потписати Меморандум о разумевању о сарадњи на пројекту изградње Моравског коридора.
Како је подсетила ТС, та америчка компанија је према ранијим најавама заинтересована за учешће у изградњи деонице пута Појате-Прељина, а да је министарка крајем септембра ове године изјавила да су "на инфраструктурним пројектима присутни и Светска банка и Европска инвестициона банка и Европска банка за обнову и развој, кинески, азербејџански и европски извођачи, а ускоро и америчке компаније".
"Меморандум о сарадњи није правни основ на основу којег се може одредити ко ће градити ауто-пут у Србији. У ту сврху је могуће закључити искључиво уговор. То може бити уговор о јавној набавци радова, уговор о концесији или другом виду јавно-приватног партнерства или уговор о донацији", наводи се на сајту ТС.
Додаје се да су јавне набавке и јавно–приватна партнерства аранжмани код којих се приватни партнер одређује у поступку надметања, уз спровођење домаћег закона, а није познато да је таква процедура спроведена за Моравски коридор, а и да јесте, она би резултирала закључивањем уговора а не неког другог правног посла.
"Изузетак представљају набавке које се реализују на основу међудржавног споразума, што се у Србији већ десило у неколико ситуација, на пример приликом изградње деонице од Љига до Прељине, када је направљен везани споразум са Азербејџаном – да се изградња финансира из кредита те државе и да посао изводи унапред одређена фирма", истакла је ТС.
Наведено је да ће на сличан начин, само из кинеског кредита, по свој прилици бити модернизована и пруга ка мађарској граници.
"Очигледан недостатак таквих аранжмана јесте то што се искључивањем конкуренције губи прилика да се кроз надметање дође до најповољнијег понуђача. Поред тога, озбиљно се нарушава и читав систем јавних набавки, па се строга правила примењују на набавке вредности од неколико десетина хиљада евра, а не и на набавке вредне стотине милиона", оценила је ТС.
Истакнуто је да се код неких инфраструктурних пројеката Закон о јавним набавкама заобилази и применом правила међународних финансијских институција које дају кредит и да тада надметање постоји, али не и могућност подношења захтева за заштиту права.

Најновији број

18. април 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa