Инфо

Берза

  • aero 1.705 ▲ 0,24%
  • ctvb 510 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 3.409 ▼ -0,12%
  • enhl 651 ▲ 0,15%
  • fint 510 ▲ 0,99%
  • glos 180 ▼ -0,55%
  • gsfd 357 ▼ -32,00%
  • jesv 5.050 ▼ -0,04%
  • jgelm 2.977 ⚫ 0,00%
  • jmbn 10.500 ▲ 14,49%
  • kmbn 2.101 ▲ 0,05%
  • mtlc 2.015 ▼ -0,74%
  • niis 681 ▼ -0,29%
  • rso1478 121,00 ⚫ 0,00%
  • rso1488 127,40 ▲ 6,45%
  • sjpt 132 ▼ -0,75%
  • svrl 622 ⚫ 0,00%
  • vzas 77 ▼ -23,00%
(15. октобар 2018.)

Транспарентност Србија: Нејасно шта Влада Србије потписује са америчким Бехтелом

Организација Транспарентност Србија (ТС) је указала да је нејасна правна природа споразума који Влада Србије данас потписује са америчком компанијом Бехтел и да ли је усклађен са Законом о јавним набавкама и Законом о јавно-приватном партнерству.
Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зоране Михајловић данас ће са представницима Бехтела потписати Меморандум о разумевању о сарадњи на пројекту изградње Моравског коридора.
Како је подсетила ТС, та америчка компанија је према ранијим најавама заинтересована за учешће у изградњи деонице пута Појате-Прељина, а да је министарка крајем септембра ове године изјавила да су "на инфраструктурним пројектима присутни и Светска банка и Европска инвестициона банка и Европска банка за обнову и развој, кинески, азербејџански и европски извођачи, а ускоро и америчке компаније".
"Меморандум о сарадњи није правни основ на основу којег се може одредити ко ће градити ауто-пут у Србији. У ту сврху је могуће закључити искључиво уговор. То може бити уговор о јавној набавци радова, уговор о концесији или другом виду јавно-приватног партнерства или уговор о донацији", наводи се на сајту ТС.
Додаје се да су јавне набавке и јавно–приватна партнерства аранжмани код којих се приватни партнер одређује у поступку надметања, уз спровођење домаћег закона, а није познато да је таква процедура спроведена за Моравски коридор, а и да јесте, она би резултирала закључивањем уговора а не неког другог правног посла.
"Изузетак представљају набавке које се реализују на основу међудржавног споразума, што се у Србији већ десило у неколико ситуација, на пример приликом изградње деонице од Љига до Прељине, када је направљен везани споразум са Азербејџаном – да се изградња финансира из кредита те државе и да посао изводи унапред одређена фирма", истакла је ТС.
Наведено је да ће на сличан начин, само из кинеског кредита, по свој прилици бити модернизована и пруга ка мађарској граници.
"Очигледан недостатак таквих аранжмана јесте то што се искључивањем конкуренције губи прилика да се кроз надметање дође до најповољнијег понуђача. Поред тога, озбиљно се нарушава и читав систем јавних набавки, па се строга правила примењују на набавке вредности од неколико десетина хиљада евра, а не и на набавке вредне стотине милиона", оценила је ТС.
Истакнуто је да се код неких инфраструктурних пројеката Закон о јавним набавкама заобилази и применом правила међународних финансијских институција које дају кредит и да тада надметање постоји, али не и могућност подношења захтева за заштиту права.

Најновији број

15. новембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa