12. decembar 2017.12. dec 2017.
ELEKTRIČNI BICIKL SA MOTOROM NA VODONIK
Prvi električni bicikli za koje struju proizvodi motor na vodonik, predstavljeni su u ponedeljak u Sen-Lou, u Normandiji, u Francuskoj
"Pragma Indastris", mala firma koja je projektovala bicikl, već je isporučila dvadeset, već ima sto porudžbina, izjavio je Kristof Bruno, direktor prodaje.
"Imamo izglede za nekoliko stotina bicikala 2018. godine širom Francuske i za izvoz, bombarduju nas zahtevima", rekao je Bruno, pominjući posebno Dansku i Njemačku.
Rezervoari tih bicikala, teških 25 kg, koliko su teški i obični električni, pune se vodonikom "za manje od dva minuta, dok se baterija konvencionalnog električnog bicikla do pola napuni strujom tek za tri sata", piše u saopštenju.
To se radi u "stanici za punjenje vodonik-bicikla", otvorenoj u ponedeljak Sen-Lou, koja vodu iz gradskog vodovoda razgrađuje na kiseonik i vodonik.
Električni bicikl na vodonik, nezagađujuće gorivo, ima domet od 100 km, dok je prosek konvencionalnog električnog bicikla 50 km, kaže "Pragma".
Cena bicikla na vodonik je 7.500 evra, ali kompanija planira da je spusti na oko 3.500 evra do 2020. godine.
Prve bicikle na vodonik u Sen-Lou koriste zaposleni u bolnici i preduzeću sa 800 zaposlenih - "Lekapiten". Od aprila do oktobra će biće u ponudi i za turiste.
Već u januaru 2015. godine, Sen-Lo je imao prvu javnu stanicu za vodonik za vozila u Francuskoj.
Stanica za snabdevanje vodonikom je jula ove godine otvorena i u Ruanu, takođe u Normandiji. Tu se snabdeva desetak vozila lokalnih vlasti i kompanija. Region Normandije planira da otvori još devet takvih stanica 2018. godine.
"Imamo izglede za nekoliko stotina bicikala 2018. godine širom Francuske i za izvoz, bombarduju nas zahtevima", rekao je Bruno, pominjući posebno Dansku i Njemačku.
Rezervoari tih bicikala, teških 25 kg, koliko su teški i obični električni, pune se vodonikom "za manje od dva minuta, dok se baterija konvencionalnog električnog bicikla do pola napuni strujom tek za tri sata", piše u saopštenju.
To se radi u "stanici za punjenje vodonik-bicikla", otvorenoj u ponedeljak Sen-Lou, koja vodu iz gradskog vodovoda razgrađuje na kiseonik i vodonik.
Električni bicikl na vodonik, nezagađujuće gorivo, ima domet od 100 km, dok je prosek konvencionalnog električnog bicikla 50 km, kaže "Pragma".
Cena bicikla na vodonik je 7.500 evra, ali kompanija planira da je spusti na oko 3.500 evra do 2020. godine.
Prve bicikle na vodonik u Sen-Lou koriste zaposleni u bolnici i preduzeću sa 800 zaposlenih - "Lekapiten". Od aprila do oktobra će biće u ponudi i za turiste.
Već u januaru 2015. godine, Sen-Lo je imao prvu javnu stanicu za vodonik za vozila u Francuskoj.
Stanica za snabdevanje vodonikom je jula ove godine otvorena i u Ruanu, takođe u Normandiji. Tu se snabdeva desetak vozila lokalnih vlasti i kompanija. Region Normandije planira da otvori još devet takvih stanica 2018. godine.
Aktuelno
Najnoviji broj
21. mart 2024.