Берза

  • aero 785 ▼ -0,63%
  • alfa 32.000 ⚫ 0,00%
  • epin 2.799 ▲ 1,41%
  • kmbn 2.791 ▼ -0,29%
  • mtlc 2.000 ⚫ 0,00%
  • niis 721 ▼ -0,55%
  • nssj 550 ⚫ 0,00%
  • pdza 8.000 ▲ 2,56%
  • prgs 61 ⚫ 0,00%
  • rvst 2.500 ⚫ 0,00%
  • sjpr 570 ⚫ 0,00%
  • tgas 12.000 ▲ 0,01%
  • vbse 1.400 ▲ 7,69%
  • vpdu 8.400 ▲ 1,20%
  • ztpk 500 ⚫ 0,00%
(23. април 2019.)

Фолксвагену понуђен простор код Инђије

Фолксвагену понуђен простор код Инђије
Србија је немачком аутомобилском гиганту "Фолксвагену" понудила локацију за изградњу фабрике у Инђији, као и да једна од линија будућег београдског метроа саобраћа до Инђије како би и Београђани могли да раде у погонима те фабрике, сазнају данас "Вечерње новости".
Уредна документација с подацима о парцели већ се налази на столу фабрике у Волфсбургу, као и предлог додатних инвестиција.
Највећа кочница за "Фолксваген", како се наводи, била је како доћи до квалификоване радне снаге, па је због тога Србија одлучила да понуди Немцима да изграде своја постројења у центру у којем, у релативно малом обиму, живи скоро три милиона људи, а који је на пола пута између Новог Сада и Београда.
Указано је да је Инђија изабрана и због веома добре инфраструктуре, близине путних и железничких коридора, али и као општина која има убедљиво најбољу репутацију у Србији када су у питању администрација и лако отварање фабрика.
"Иако су поједини медији пренели спекулације о томе да су Немци одустали од наше земље и да су у ужем избору остали Бугарска и Турска, недавно је из "Фолксвагена" то демантовано. Управо је понуда наше државе, која се тешко одбија, променила ту ситуацију", пишу "Вечерње новости".
Оцењено је да би давањем плаца највећем светском произвођачу аутомобила, али и пакета инфраструктурних пројеката који би пратили његов евентуални долазак, Србија имала огромну корист, а то би значило и убрзање вишегодишњег пројекта изградње подземне железнице у Београду.
"Новости" наводе да би коначна одлука о томе да ли ће немачки "Фолксваген" доћи у Србију бити позната најкасније у новембру ове године, а до сада је извесно да ће гигант из Волфсбурга до 2021. у овом делу Европе изградити фабрику вредну 1,4 милијарде евра у којој ће запослити 5.000 људи, а њен годишњи капацитет ће бити 300.000 возила.
Конкуренција Србији за ту инвестицију су Бугарска, Румунија, Турска и Северна Македонија.
"Највећи проблем за Србију је то што није пуноправни члан ЕУ, што може да створи проблеме око извоза, јер ће више од 90 одсто продукције бити намењено купцима у иностранству", пишу "Новости".
Наведено је и да ако се Немцима не свиди простор у Инђији, Србија је спремна да понуди и алтернативну локацију у Шумадији, а како лист незванично сазнаје, реч је о ширем региону Јагодине.

Најновији број

23. мај 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa