Инфо

Берза

  • aero 1.049 ▲ 4,90%
  • alfa 26.500 ⚫ 0,00%
  • fint 650 ⚫ 0,00%
  • gfso 787 ▲ 0,77%
  • gsfd 600 ▲ 20,00%
  • impl 3.541 ▼ -1,64%
  • irtl 1.320 ▼ -3,65%
  • jesv 7.020 ▲ 0,29%
  • kmbn 3.204 ▲ 0,13%
  • mtlc 2.100 ▼ -0,05%
  • niis 739 ⚫ 0,00%
  • pdza 10.603 ▲ 0,03%
  • rtar 798 ▼ -0,25%
  • tgas 15.317 ▼ -0,23%
(19. јануар 2020.)

Шта се дешава у организму када не пијете алкохол 30 дана?

Thehust

Thehust

Апстиненција од алкохола на месец дана може бити део тренда "Dry January" или ваша лична одлука. Шта год да је у питању, има своје здравствене бенефите.

Докторка Кумар је појаснила да ће ближе доћи до циља, али и имати бољу контролу над својим здрављем оне особе које нису конзумирале алкохол у великим количинама, док ће оне особе које су превише уживале у пићу приметити значајне здравствене промене попут менталних и физичких побољшања, бољег сна и губитка тежине.

Студије показују да чак иако само једном месечно неумерено конзумирате алкохол то повећава ризик од кардиоваскуларних болести и можданог удара.

Апстиненција од алкохола на месец дана доводи до значајних промена у људском организму

Олакшање за јетру

Код људи који превише конзумирају алкохол цироза јетре је најчешће обољење. С друге стране, људи који попију дневно једно или два пића накупљене масноће на јетри ће се током апстинирања лакше отклонити и јетра ће се брже обновити.

Доктори су навели да се позитивне промене могу десити и за неколико седмице јер је јетра захвалан орган.

У недостатку алкохола у организму, јетра се може "фокусирати" на уништавање других токсина које тело производи, као и на разградњу вишка масти и хормона.
Смањен ризик од кардиоваскуларних болести

Алкохол пречишћава јетра и тако настаје ензим који се зове дехидрогеназа. Међутим, када прекомерно пијете, тај ензим се засити и настаје други ензим. Због тога се ствара више слободних радикала у организму који прелазе у лош холестерол (ЛДЛ), а када он оксидира онда се таложи на каротидним артеријама формирајући зачепљење.

Уколико пијете умерено алкохол, нема никакав утицај на стварање ЛДЛ-а и уместо тога у организму се повећава добар холестерол (ХДЛ).

Доктори истичу да конзумирање једне или две чаше вина седмично има одређених здравствених користи, поготово за мушкарце старије од 40 година. При том се мисли на смањење ризика од кардиоваскуларних болести, док жене такве бенефите могу имати независно од старосног доба.

Дакле, мала количина алкохола помаже у очувању здравља срца, док му прекомерна количина штети. Такође, за време апстинирања, препоручује се додатна физичка активност, попут фитнеса јер и то повећава добар холестерол у организму.
Смањен ризик од настанка карцинома

Извештај о узроцима настанка карцинома указује на то да је алкохол један од најпознатијих канцерогерних супстанци. Ризик од карцинома једњака, јетре, дојке и црева се посебно повећава код људи који немају меру у конзумирању алкохола.

Подаци из 2009. године објављени у америчком часопису “Public Healt” показују да је око 3,5 одсто смртних случајева од карцинома у САД-у повезано са алкохолом.

Лакши губитак килограма

Алкохол је изузетно калоричан, а посебно вино, пиво и мешана пића. Њиховим конзумирањем се уноси у организам додатан шећер што утиче на килограме.

Доктори су навели да и губитак килограма зависи од количина уноса алкохола. Уколико дужи временски период особа не конзумира алкохол приметиће значајан губитак телесне тежине, затим смањење масти у организму, као и побољшање триглицерида.

Такође, у одређеним случајевима се препоручује да се само смањи унос количине алкохола и већ су резултати видљивији.

Повећана активност мозга

Доктори препоручују да особе млађе од 21 године не конзумирају алкохол јер ће тиме задржати боље мождане функције. Додали су и то да све више тинејџера и студената конзумира алкохол што може довести до губитка памћења и ометања можданог развоја.

Ово важи и за оне који имају породичну анамнезу повезану са овим здравственим проблемима, али и оне који имају поремећај у конзумирању алкохола.

Зависници од алкохола имају специфичне поремећаје у мозгу и оштећења која значајно смањују способност памћење и концентрацију.

На крају доктори наводе да је умерено конзумирање алкохола најбоље за организам, како код мушкараца тако и код жена, али да је лоша идеја апстинирати само месец дана, а онда наставити са прекомерним уносом алкохола. Битно је остати доследан и на тај начин сачувати сопствено здравље.
N1

Најновији број

20. фебруар 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa