Инфо

Берза

  • dnos 3.000 ⚫ 0,00%
  • kmbn 2.530 ▲ 1,98%
  • kmbnpb 800 ⚫ 0,00%
  • niis 555 ▼ -2,46%
  • tgas 11.800 ▲ 1,11%
(24. фебруар 2020.)

Како учинити да страх ради за, а не против нас?

Како учинити да страх ради за, а не против нас?
Да бисмо смањили утицај страха на наш свакодневни живот, и у даљој и ближој будућности морамо прво знати шта је уопште страх.

Страх је емотивна повезаност са одређеним догађајима, предметима, особама који су нам познати или непознати. Страх од непознатог је нормална реакција мозга која нас чува од потенционалне опасности, а од познатог је повезаност лошег искуства са истим догађајем, особом или предметом. Већа присутност ове емоције сматра се као ментална сметња и назива се фобија.

Зашто је страх добар а зашто лош? Добре стране страха су упозорење. Ако се вратимо давно у нашу прошлост, да бисмо остали живи морали смо да се ослонимо на наша чула и инстинкт, који нам је говорио да се склањамо од ствари у чијем се окружењу не осећамо пријатно. Мозак нам је слао поруку: ,,Ако не побегнеш, твој живот се завршава“. Како је време пролазило и наука напредовала могли смо да објаснимо многе ствари којих смо се у прошлости плашили, као на пример временске непогоде.

Данас страх који нас ограничава да се упустимо у нешто ново може утицати на наше лично унапређивање. На пример ако се плашите летења нећете моћи да пропутујете свет, ако се плашите неуспеха нећете моћи да започнете неки пројекат који желите, ако се плашите губитка особе нећете моћи искрено да волите јер ћете бити превише оптерећени страхом.
Сетите се последњег пута када сте били уплашени и узбуђени и како сте се осећали. Срце Вам је лупало, почели сте да се знојите, имали сте нелагодан осећај у стомаку у оба случаја.
То је реакција вашег тела на ситуацију у којој се налазите. Једина разлика између страха и узбуђења је начин размишљања. Не можете контролисати како се осећате али можете контролисати о чему мислите. На тај начин можете страх претворити у узбуђење. Следећи пут када се пронађете у тренутку где вам негативне мисли пролазе кроз главу и почнете да паничите затворите очи, избројте до 10 и размишљајте о лепим стварима које ће се десити због тога што тренутно радите.

Ова тактика може се применити и на претходно наведеном страху од летења. Седите у авиону који креће да узлеће, хвата Вас паника, срце почиње јаче да Вам куца и почињете да се знојите. Зажмурите и бројте до 10. Тих 10 секунди је довољно дуго да се ваше мисли рашчисте, али не и да се нове нагомилају. Сада сте ви у контроли. Сетите се разлога због ког сте одлучили да летите. Рецимо да идете на летовање. Замишљајте себе како се купате и сунчате на плажи. Ваш мозак у том тренутку размишља другачије, позитивно, и страх претвара у узбуђење. Ваше тело реагује исто али у мислима су вам ствари које не можете да дочекате да радите.
Ерих Кестнер, немачки сатиричар и писац, једном је рекао: ,,Чак и најјачи човек гледа под кревет.“ Није срамота плашити се али срамота је не желети супротставити се томе.
Невена Вујковић

Најновији број

12. март 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa