22. мај 2020.22. мај 2020.
фото: wikipedia
Препоруке о предострожности
У условима све учесталијих појава фишинг превара, односно слања обавештења имејлом у име финансијских институција које у свом прилогу садрже малициозни фајл, Народна банка Србије препоручује да финансијска институција при пружању електронских услуга примени безбедне и ефикасне методе за проверу и потврду идентитета пошиљаоца имејла.
- С тим у вези, финансијска институција која својим клијентима прослеђује обавештења имејлом треба да размотри могућност да она буду дигитално потписана, чиме ће омогућити верификацију идентитета пошиљаоца и пре отварања имејла - наводи се на сајту централне банке.
У складу с наведеним, препоручује се и да финансијска институција на адекватан начин упозна своје клијенте на који начин могу утврдити идентитет пошиљаоца имејла, тј. утврдити да ли је имејл заиста упутила финансијска институција, као и на који начин је пожељно поступити с нежељеним имејлом (нпр. да клијент не отвара прилоге из такве имејл-поруке, да обавезно обрише поруку из свог имејл-сандучета и да о пријему нежељеног имејла обавести финансијску институцију како би она даље предузела адекватне мере).
- Такође, напомињемо да је финансијска институција чији су клијенти суочени с фишинг преварама, у складу са Одлуком о минималним стандардима управљања информационим системом финансијских институција, дужна да о томе обавести Народну банку Србије - закључују.
- С тим у вези, финансијска институција која својим клијентима прослеђује обавештења имејлом треба да размотри могућност да она буду дигитално потписана, чиме ће омогућити верификацију идентитета пошиљаоца и пре отварања имејла - наводи се на сајту централне банке.
У складу с наведеним, препоручује се и да финансијска институција на адекватан начин упозна своје клијенте на који начин могу утврдити идентитет пошиљаоца имејла, тј. утврдити да ли је имејл заиста упутила финансијска институција, као и на који начин је пожељно поступити с нежељеним имејлом (нпр. да клијент не отвара прилоге из такве имејл-поруке, да обавезно обрише поруку из свог имејл-сандучета и да о пријему нежељеног имејла обавести финансијску институцију како би она даље предузела адекватне мере).
- Такође, напомињемо да је финансијска институција чији су клијенти суочени с фишинг преварама, у складу са Одлуком о минималним стандардима управљања информационим системом финансијских институција, дужна да о томе обавести Народну банку Србије - закључују.
Каматица/Екапија
Актуелно
Најновији број
28. март 2024.