Инфо

22. септембар 2020.22. сеп 2020.
Трагајући за леком против Ковида-19, научници открили нову супстанцу у борби против рака

Научници са Факултета за хемију и фармацију Федералног универзитета Северног Кавказа (НЦФУ) заједно са америчким колегама, док су трагали за леком против инфекције корона вирусом, открили су супстанце које потенцијално могу да се користе против неуробластома. Резултати истраживања објављени су у часопису Органска и Биомолекуларна Хемија .

"Истраживачи су описали синтезу супстанце која ће човечанству помоћи у борби против неуробластома, једне од најопаснијих врста карцинома. У почетку су хемичари покушавали да добију једињења за борбу против Ковид-19, међутим, антиканцерогено дејство ових супстанци је далеко веће", пренео је данас ТАСС саопштење службе за сарадњу са медијима НЦФУ.

Истраживање је спроведено под вођством професора органске и аналитичке хемије НЦФУ Николаја Аксенова и Александра Аксенова заједно са Државним универзитетом у Тексасу. Метода коришћена у овом истраживању назива се реакција Аксенов и откривена је 2010. године.

"(Реакција) се заснива на увођењу аминске групе у ароматичну супстанцу и веома обећава", навео је професор Александар Аксенов.

Овај развој, како примећују научници, има велики значај за добијање таквих једињења из расположивих сировина и смањиће трошкова терапије за пацијенте оболеле од те врсте рака.

Неуробластом је малигно обољење у ком ћелије рака настају у нервном ткиву надбубрежне жлезде, нервних структура врата, грудног коша или кичмене мождине.

Истраживање је спроведено у оквиру грантова Руске фондације за основна истраживања и Америчког националног института за здравље.

18. април 2024.