Инфо

29. април 2022.29. апр 2022.
Бета

Бета

Радосављевић: Идеја о производњи електричног аутомобила у Крагујевцу добра, ако се оствари

Професор факултета ФЕФА у Београду Горан Радосављевић рекао је данас да је добра идеја да се у крагујевачкој фабрици аутомобила Фијат Крајслер производи електрични аутомобил, али је питање да ли ће се реализовати и колико ће то коштати.

"План да се у крагујевачкој фабрици производи електрични аутомобил је као идеја спас за ту фабрику, али је питање да ли ће се остварити. И раније је био најава да ће у Србију доћи Фолксваген, па је отишао у Турску. Волео бих када би се та идеја реализовала", рекао је Радосављевић за Бету, поводом најаве да ће у крагујевачкој фабрици започети производња електричног аутомобила.

Представници државе потписали су данас споразум са медјународном компанијом Стелантис о инвестицији у производњу електричног аутомобила у крагијевачкој фабрици Фијат Крајслер, вредној 190 милиона евра, од чега ће Србија из буџета обезбедити 48 милиона евра.

Стелантис је мултинационална корпорација за производњу аутомобила, једна од четири највеће у свету, а формирана је 2021. године спајањем италијанско-америчког конгломерата Фијат Крајслер аутомобили (Фиат Цхрислер Аутомобилес) и француске Пежо Ситроен групе (ПСА).

Уговор о оснивању заједничке компаније и отварању фабрике измедју италијанског Фијата и државе Србије у погонима фабрике "Застава" потписан је 29. септембра 2008. године. Торинска фабрика је у заједничкој компанији имала удео од 67 одсто, а држава Србија 33 одсто и по том принципу требало је да деле и профит. Радосављевић је рекао да је друго важно питање колико ће производња електричног аутомобила да кошта државу Србију.

Истакао је да је требало да буде објављен уговор са Фијатом да би се видело колико је Србију до сада коштала та фабрика која не плаћа све порезе.

На питање зашто Влада која је потписала уговор са Фијатом 2008. године није објавила тај уговор у целини, већ после притиска јавности само део, Радосављевић је рекао да то није дозволио тадашњи коалициони партнер Владе Србије Младјан Динкић.

"Требало је да бар следећа Влада објави тај уговор, мислим да у њему нема ништа спорно, али да се види колико је то коштало државу. Мислим да је пројекат био тежак милијарду евра. Није спорно ни ако толико кошта ако од тога тога има користи", рекао је Радосављевић.

Додао је да је једно од суштинских питања и да ли ће се у Крагујевцу производити електрични аутомобил или ће се склапати.

"Словачка је развила велики број малих и средњих предузећа која су се оспособила да производе делове за аутомобилску индустрију која је инвестирала у тој земљи, а у Србији се фирме баве 'мотањем' каблова, а и те фирме су стране", рекао је Радосављевић.

Пошто је, како је рекао, прва шанса пропуштена, сада је треба искористити да се развије мрежа добављача.

Радосављевић је рекао да је најгора варијанта да се фабрика у Крагујевцу не трансформише што значи да би се затворила јер очигледно да за аутомобилом који се сада производи нема тражње.
Бета

Најновији број

28. март 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa