Инфо

3. јануар 2023.3. јан 2023.
Стефанос Јокић, НАЛЕД: Са Миом, поручивање извода из матичних књига никад није било једноставније

Стефанос Јокић, НАЛЕД: Са Миом, поручивање извода из матичних књига никад није било једноставније

ДИГИТАЛНА АСИСТЕНТКИЊА

Четбот МИА наставља са увођењем нових услуга

Бенефите ће кроз нове услуге имати и они који послују или желе да започну свој бизнис у Шапцу, јер МИА доноси све неопходне информације о условима пословања. Привредници и инвеститори на овај начин могу да сазнају све што их интересује о подстицајима, таксама и накнадама, а ускоро ће моћи да добију и одговоре у вези управног поступка за улазак у зону забране за кретање теретних возила преко 3 тоне носивости
Дигитална асистенткиња МИА која од октобра прошле године одговара на упите грађана Шапца, од недавно помаже и будућим младенцима да закажу термин за закључење брака. Процедура је сада додатно олакшана, јер грађани путем четбота достављају све неопходне информације матичару и добију инструкције о такси коју треба да плате, како би их све чекало спремно када дођу у матичну службу.

Бенефите ће кроз нове услуге имати и они који послују или желе да започну свој бизнис у Шапцу, јер МИА доноси све неопходне информације о условима пословања. Привредници и инвеститори на овај начин могу да сазнају све што их интересује о подстицајима, таксама и накнадама, а ускоро ће моћи да добију и одговоре у вези управног поступка за улазак у зону забране за кретање теретних возила преко 3 тоне носивости.

Да се Шапчани све више привикавају на разговор са четботом говоре и бројке. Током октобра и новембра грађани су се обратили дигиталној асистенткињи 23.213 пута, а упити су сваког месеца све бројнији.

Од када је град Шабац увео овај начин комуникације у рад локалне самоуправе, грађани брзо и лако могу да доћи до одговора на упите везане за издавање извода из матичних књига, уверења о држављанству, пореских уверења и о праву на родитељски и дечији додатак. У септембру су функционалности које четбот нуди отишле и корак даље када су уведене и две нове услуге - подношење захтева за изводе из матичних књига и уверења о држављанству, као и пријављивање комуналних проблема.

- Са Миом, поручивање извода из матичних књига никад није било једноставније. Након што у претрази на Виберу укуцате „МИА Шабац“ и започнете разговор, четбот ће вам понудити да изаберете неку од услуга које пружа. Како бисте поручили извод или уверење о држављанству, све што треба да урадите је да пратите кораке и пошаљете у чету информације које вам четбот тражи. Након пар брзих корака, документа ускоро стижу на вашу адресу, а у последња два месеца је ову услугу у граду искористило 24 грађана – објашњава координатор за добру управу у НАЛЕД-у Стефанос Јокић.

Процедура је иста и за пријаву комуналних проблема, а током новембра, Шапчани су се највише жалили на проблеме са канализацијом, путну инфраструктуру, дивље депоније и сл. МИА све пријаве прослеђује надлежним службама или јавним комуналним предузећима, како би проблем био отклоњен у што краћем року.

Четботови су све заступљенији у јавном сектору широм света, а институције их користе како би своје услуге приближиле грађанима и унапредиле комуникацију путем њихових омиљених канала за разговор (Вибер, WхатсАпп, Фацебоок, итд). У Србији постоји тек десетак четботова које су креирали државни органи, а МИА је још увек једини дигитални асистент који пружа локалне административне услуге и постоји само у Сомбору и Шапцу.

Иновација је реализована путем регионалног пројекта “Унапређење општинских услуга у Србији и БиХ увођењем четбот апликације”, који спроводе ГИЗ и компанија САГА у партнерству са Мрежом за повољно пословно окружење, коју представљају НАЛЕД и Привредна комора Републике Српске, у оквиру програма девелоППП немачког Савезног министарства за економску сарадњу и развој (БМЗ).
PR

Најновији број

18. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa