Инфо

2. август 2018.2. авг 2018.
ПРИМЕНА ПРАВИЛНИКА О ТЕХНИЧКОМ ПРЕГЛЕДУ ВОЗИЛА У КОЦЕЉЕВАЧКОМ КРАЈУ

ВАЖАН И ВИЗУЕЛНИ ИЗГЛЕД

Док једни потенцирају на безбедности у саобраћају, други сматрају да су критеријуми престроги и позивају се на низак животни стандард грађана оцењујући да правилник у највећој мери утиче на власнике лошијих возила и “завлачи руку” у џеп сиромашнијих грађана
На путевима у нашој земљи све је већи број возила, углавном половних, који су стигли из западноевропских земаља. Таквих је, чини се, највећи број и на путевима у коцељевачком крају. Просечна старост аута у Србији је више од 16 година. Нови, строжији правилник о техничком прегледу који се примењује од почетка јула, изазвао је полемике у јавности и неретко негодовања возача. Док једни потенцирају на безбедности у саобраћају, други сматрају да су критеријуми престроги и позивају се на низак животни стандард грађана оцењујући да правилник у највећој мери утиче на власнике лошијих возила и “завлачи руку” у џеп сиромашнијих грађана.
Познаваоци прилика подсећају да овакав технички преглед није ништа ново јер је у нашој земљи практикован до пре 25-30 година када су власници своје “четвороточкаше” припремали и по месец дана за контролу исправности. Власници техничких прегледа истичу да фотографисање возила није никаква новина већ да је то уобичајена пракса која се примењује већ неколико година. Кажу да је нови правилник већ дао жељене резултате, те да се сада контролишу и естетски детаљи ауто. Најчешће, због неадекватног изгледа возила на подручју коцељевачке општине не пролазе технички преглед. Међу недостатцима се наводи различита боја појединих делова аутомобила, оштећени браници, полупани ретровизори па и неисправни брисачи. За власнике аутомобила ови детаљи су углавном ситнице, али надлежни сматрају да је реч о саставним деловима возила који могу имати нежељене последице у саобраћају.
Правилником су јасно дефинисани критеријуми на основу којих се процењује да ли возило испуњава услове исправности. У јавности се подигла прашина због информације да аутомобили на којима се појавила мања корозија не могу проћи контролу. У једном од техничких прегледа истичу да то није хир већ да је патос возила труо уколико је корозија видљива на горњим деловима и да је оно небезбедно за саобраћај, посебно у случају саобраћајне незгоде.
Строжија контрола изискује додатно време па преглед траје од 45 минута до сат времена због чега су уведена заказивања, што возаче додатно иритира. У проблеме који утичу на безбедност саобраћаја у Србији наводи се, између осталог, просечна старост возила што је у директној вези са економским стандардом грађана, недоследно спровођење прописа и процедура везаних за контролу техничке исправности аутомобила, неодговарајуће одржавање.
На техничким прегледима кажу да је ово прилика да се ствари врате у нормалне токове и да више размишљамо о безбедности јер ништа није скупље од живота, а у саобраћају се само једном греши.

В.Бошковић

Најновији број

18. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa