Инфо

9. август 2018.9. авг 2018.
ДА ДОМИНИРА ТИМСКИ РАД
РАЗГОВОР СА СОЊОМ ПОПОВИЋ

ДА ДОМИНИРА ТИМСКИ РАД

“Ми у школи негујемо хуманост и позитивне људске вредности, сарађујемо са свим институцијама и учествујемо у свим културно- уметничким активностима локалне заједнице, промовишемо читање кроз рад школске библиотеке. Инсистираћемо на поштовању кодекса понашања, облачења и кућног рада школе, како запослених тако и ученика и родитеља”
У наредном периоду желимо да стварамо безбедну, добру, подстицајну радну атмосферу и међуљудске односе, на релацији ученик-наставник-родитељ, засноване на хуманости, толеранцији, поверењу и уважавању, затим да иницирамо и подстичемо креативност ученика, стицање функционалних знања, развој социјалних вештина и здравих стилова живота. Важно је да развијамо професионалне компетенције и градимо бољи углед школе, унапређујемо односе са свим релевантним институцијама на свим нивоима. Тежимо ка томе да постанемо колектив у коме доминира тимски рад, осећање припадности и заједништва уз неговање локалних, културних и традиционалних вредности- истиче Соња Поповић, професорка разредне наставе, која крајем месеца преузима дужност директора ОШ “Мића Станојловић” у Коцељеви и у даљем разговору за “Глас Подриња”, наводи највеће изазове са којима се ова образовна установа тренутно суоцава као и смернице будућег рада и развоја.
Где се школа налази данас и који су горући проблеми?
- Осим матичне школе у Коцељеви имамо још четири издвојена осморазредна и девет четвороразредних одељења, што значи укупно 14 школских објеката који су међусобно удаљени и до 40 километара. Велики је изазов квалитетно планирати, организовати и пратити рад и у сваком моменту имати увид у дешавања у свакој школи. Наши наставници углавном раде у више школа и често путују својим превозним средствима. То изискује и велике путне трошкове. Велику захвалност дугујемо локалној самоуправи, Министарству просвете, науке и технолошког развоја и Влади Републике Србије на обезбеђеним средствима за реновирање великог броја школских објеката а тиме смо омогућили здраво и безбедно окружење за наше ученике. Наша највећа брига, што је тренд и у целој Србији, је нажалост све мањи број деце. То аутоматски значи и мањи број радних места.
Може ли се поново инсистирати на васпитању као, уз образовање, важној улози школе?
-Мишљења сам да школа никада није ни изгубила ту васпитну улогу. Због поремећеног система вредности на глобалном нивоу можда се од школе превише очекује. Ми у школи негујемо хуманост и позитивне људске вредности, сарађујемо са свим институцијама и учествујемо у свим културно- уметничким активностима локалне заједнице, промовишемо читање кроз рад школске библиотеке. Инсистираћемо на поштовању кодекса понашања, облачења и кућног рада школе, како запослених тако и ученика и родитеља. У наредном периоду посветићемо више пажње сарадњи са родитељима, бити им помоћ и подршка у родитељству, али указивати и на њихову кључну улогу у том процесу.
На који начин се може побољшати квалитет наставе и мотивисати деца и наставници за додатни рад?
-План и програм наставе и учења за први и пети разред који се примењује од ове 2018/2019. школске године предвиђа другачији концепт учења. То подразумева већу активност и наставника и ученика, коришћење модерних технологија у сврху наставе, боље повезивање градива и стицање функционалних знања уместо учења напамет. Јасно су дефинисани исходи, тј.шта ученик треба да зна на крају сваког разреда. Кроз обуке, презентације, трибине промовисаћемо важност целоживотног учења. Чешће ћемо анализирати рад тимова и одељенских заједница и усмеравати даље активности.
Да ли ћете инсистирати на модернизацији наставе и на који начин?
-Обезбеђење квалитета наставе подразумева промовисање иновација и подстицање наставника и стручних сарадника да користе савремене методе и технике и примењују савремене технологије. То подразумева и обуке запослених за рад са савременом информационо-комуникационом технологијом. И од својих средстава, добрим планирањем финансијских токова, тражићемо начине да обезбедимо што боље услове за рад.

Биографија
Соња Поповић рођена је 1970.године у породици просветних радника. Мајка је била васпитачица, отац наставник физике, а касније и директор школе. Успели су да ту љубав према деци и просвети пренесу и на њу. Одрастала је слушајући приче о лепоти и тешкоћама просветног позива и сигурна је да је то у великој мери утицало и на њено животно опредељење. Завршила је Педагошку академију а затим и Учитељски факултет. Мајка је двоје деце, успешних студената. Живи у Коцељеви. За 26 година рада у школи стицала је искуства на различитим пословима, од разредне наставе преко руководећих послова до школске библиотеке.



В. Бошковић

Најновији број

18. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa