Инфо

18. октобар 2018.18. окт 2018.
ГОРИВО У СРБИЈИ СВАКОГА ДАНА СВЕ СКУПЉЕ

Низак водостај Дунава надувао цене

Возачи у Србију су пред класичним нокаутом. Свакодневно повећање цена горива на српским пумпама је достигло износ изнад 170 динара. Тиха повећања су приметили возачи у Србији којима и даље није јасно зашто цене горива расту и када нема логике
Динар, по динар и цена дизела на неким пумпама достигла је 170 динара по литру, иако курс динара и инфлација у потпуности мирују. На ауто-путу цена за дизел је отишла и до 176 динара.
Међутим, како најављују људи који се разумеју у деривате, то није крај. Небојша Атанацковић, један од власника АД "Нафта", потврдио је да ће због скока цене сирове нафте гориво поскупети за још 5-6 динара по литру.
Занимљиво је да цене горива у Србији не поскупљују само када цена нафте на светском тржишту расте, већ и када пада. Наравно да за таква повећања, они који живе од продаје горива увек имају оправдања. Тако је и за последња поскупљења нађено оправдање, односно кривац. Овога пута, кривац је - низак водостај Дунава.
- Цене горива на пумпама формирају се на основу цена по којој је гориво купљено, а због ниског водостаја Дунава више ништа не може да се допреми бродовима на велико, већ само цистернама из Црне Горе и Бугарске. То повећава трошкове транспорта, који стално расту, јер је превоз на мало цистернама потпуно неекономичан. Не можемо очекивати да се нормализује цена горива на пумпама док год се не нормализује ниво Дунава, а то неће бити пре почетка новембра. Због тога, као и због скока цене сирове нафте, можемо очекивати да цена горива порасте још пет-шест динара по литру - рекао је Атанацковић.
Подсетимо, цена горива целе године полако скаче иако акцизе нису повећане, а динар и инфлација мирују. Возачима не иде у прилог ни прогноза да би барел нафте следеће године могао да иде изнад 100 долара, што ће трговцима нафтом такође послужити као разлог новог поскупљења.
Они, као и до сада, тврде да су "немоћни", и позивају државу да снизи акцизе на гориво. И ту су и те како у праву. Државни захват је, када је гориво у питању, огроман. За тај захват, актуелна власт криви бившу, која је донела такву одлуку о акцизама. Ако је бивша власт заслужна за високе акцизе, шта спречава актуелну да те акцизе смањи и да на тај начин буде још популарнија међу бирачима?
За то време, цене у Босни и Херцеговини, такође расту, али далеко спорије и уз много мањи захват државе. На нама најближим пумпама, код Бијељине, цена дизела варира од 2,10 конвертибилних марака, до 2,30, док је сличан распон и када је бензин у питању - од 2,10 до 2,25 км. Цена у БиХ тако је јефтинија, када је дизел у питању 35 до 46 динара по литри.
Н. К.

Најновији број

18. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa