Инфо

18. октобар 2018.18. окт 2018.
У СУСРЕТ ЈУБИЛЕЈУ, 40 ГОДИНА ПОСТОЈАЊА И РАДА СРЕДЊЕ МАЧВАНСКЕ ШКОЛЕ У БОГАТИЋУ

ПРАТЕ САВРЕМЕНЕ ДРУШТВЕНЕ ТОКОВЕ

Технички услови су на високом нивоу. Школа прави план за увођење дуалног образовања. Влада тимски рад, слога, заједништво... Наши ученици при полагању пријемних испита у установама високог образовања су високо
котирани
Она је била међу првим ученицима новоотворене средње школе у Богатићу. Настава у првом разреду се одвијала у просторијама ОШ“Мика Митровић“ Богатић, као издвојено одељење Шабачке гимназије. Потом су се преселили у нову зграду где је наша саговорница, данашњи директор једине средње школе у Богатићу Милица Дражић завршила средњешколско образовање као лабораторијски техничар за физику. Након средње школе 1981. године уписује технолошко-металуршки факултет. Као дипломирани технолог почела је да ради у школи као наставник практичне наставе и стручних предмета у подручју рада пољопривреда, производња и прерада хране. Потом је радила као координатор практичне наставе, а 2014 изабрана за вршиоца дужности директора. Од 2015. је директор, једине средње школе у Богатићу, која сутра слави велики јубилеј, 40. година постојања и рада. И то је био повод разговора за “Глас Подриња”.
Четири деценије рада је иза школе и сигурно довољан период да се детаљније размишља о оправданости њеног постојања и утицаја на средину где егзистира?
Сама чињеница да школа успешно послује већ четрдесет година довољно говори о оправданости њеног постојања.
Свесни смо еволуирања једине средње школе у Богатићу, како у погледу назива, тако и опредељења у смислу школовања одговарајућих кадрова. Како би сте данас представили ову образовну институцију стару 40. година?
Наша школа се труди да иде у корак са временом, да прати трендове у образовању и технологији,али увек ослушкујемо потребе привреде округа. Трудимо се да понудимо профиле који су у исто време атрактивни и корисни.
Какве су могућности у погледу реализације наставног програма имајући у виду стимуланс али и стручну заступљеност кадрова у настави?
Наставни планови и програми се реализују у потпуности. Број и структура наставног и ненаставног кадра омогућава квалитетну реализацију образовно-васпитног рада.
Наставницима је омогућено стално стручно усавршавање.
У раду са ученицима школа сарађује са стручњацима и ван њених оквира.
Постоји ли адекватна техничка и просторна оспособљеност за извођење квалитетне наставе?
Технички услови су на високом нивоу, школа је опремљена рачунарима и наставним средствима која су неопходна за реализацију наставе у било ком образовном профилу. Вођење евиденције образовно-васпитног рада и праћење напредовања ученика у школи се обавља искључиво преко електронског дневника.
Настава се реализује у учионицама и специјализованим кабинетима за општеобразовне, изборне и стручне предмете. Школска библиотека располаже стручном литературом и солидним фондом књига за потребе ученика и наставника. Редовно се допуњује и осавремењује новим издањима.
Проблем недостатка учионица ће бити решен отварањем три новосаграђене и фискултурне сале. У плану је да се до краја календарске године уради реконструкција санитарних чворова.
Како оцењујете сарадњу школе и локалне заједнице?
Сарадња са институцијама као што су Центар за социјални рад,основне школе и предшколска установа,КОЦ,градска библиотека, полицијска станица, Дом здравља, ветеринарске станице и амбуланте,угоститељски објекти, агенције за рачуноводство, технички прегледи,ауто-механичарске радње је изванредна. Пре свега морамо напоменути да Општина Богатић подржава нашу школу и заједно са нама тежи да унапредимо квалитет образовања.
Не ретка тема разговора је и реформа школства. Колико је Мачванска средња школа спремна да јој одговори?
У сарадњи са привредницима и локалном самоуправом, школа прави план за увођење дуалног образовања.
Постоји ли предност или можда ограниченост у доприносу и наставном процесу некадашњих ученика, а данас наставника у школи, што је уосталом и ваш случај?
Сви запослени у школи дају свој максимум у раду. Влада тимски допринос , слога, заједништво... Поносни смо кад сазнамо чињеницу да наши ученици успешно заврше факултете а још поноснији кад се укаже прилика и да се запосле код нас.
У чему се огледа успех ваших ученика у ширим оквирима и каква је њихова проходност на установама вишег образовања?
Прошле школске године ангажованост предметних наставника и ученика је била на завидном нивоу. Ученици су остварили пласмане на републичко такмичење и то из: историје, српског језика и књижевности, машинства и обраде метала док су остали имали директан пласман. Један ученик је освојио прво место на такмичењу из Пословне економије, један друго из историје, имали смо и једно треће место из Књижевне олимпијаде, као и једно треће место из Куварства. Слични резултати забележени су и претходних година. Наши ученици при полагању пријемних испита у установе високог образовања су високо котирани. Велики број завршава факултете у року. Неки од њих се враћају да раде у нашој школи.
Како ће бити обележен предстојећи јубилеј, 40. година постојања и рада?
Предстојећи јубилеј, 40 година постојања, школа обележава свечано и радно. Надам се да ће мо имати прилику да угостимо и министра Младена Шарчевића, који треба да отвори нове учионице и фискултурну салу.
Ове школске године упис је био одличан, од планираних 180 уписано је 172 ученика. Интересовање је за све образовне профиле је одлично.
Љ.Ђ.

Најновији број

18. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa