Инфо

17. јануар 2019.17. јан 2019.
ПООШТРЕНИ УСЛОВИ ЗА ТАКСИ ПРЕВОЗ

ЗА ВОЛАН САМО СА ДИПЛОМОМ

У будуће за воланом такси возила моћи ће да седи искључиво лице које има звање возача путничког аутомобила трећег степена стручне спреме, звање возача аутобуса и теретног возила четвртог степена или звање техничара друмског саобраћаја, што значи да економиста или неко са другом стручном спремом неће моћи да ради као такси возач
Коцељевачка општина је крајем прошле године први пут донела одлуку којом се посебно третира такси превоз на подручју ове локалне самоуправе а разлог лежи у усклађивању са важећим законским прописима. Овај акт доноси битне новине у пословање и регистровање ове делатности а они који овај посао већ обављају имају рок до почетка новембра да ускладе рад са новопрописаним условима. Има и оних критеријума за које је рок годину дана дужи.
Новом одлуком и законским прописима пооштрено је пословање такси превозника јер се осим стандардних траже и додатни услови како за седиште тако и за возача и возило.
–Услови су јако пооштрени. Питање је ко ће моћи да испуни услове по малим општинама али ми смо дужни да ускладимо наше акте са републичким- рекао је начелник надлежног одељења општинске управе Миодраг Тадић.
У будуће за воланом такси возила моћи ће да седи искључиво лице које има звање возача путничког аутомобила трећег степена стручне спреме, звање возача аутобуса и теретног возила четвртог степена или звање техничара друмског саобраћаја, што значи да економиста или неко са другом стручном спремом неће моћи да ради као такси возач.
–Таква лица могу основати радњу и запослити друго лице које испуњава услове за возача такси возила. Такође се тражи да има радно искуство на пословима возача моторног возила најмање пет година. То је стварно оштар критеријум- оценио је Тадић.
Међу новим прописима који се односе на само возило законски је предвиђено да такси мора имати клима уређај као и да размак између осовина буде најмање 2.550 милиметара а запремина корисног простора минимално 350 литара.
–Фирма мора бити у Коцељеви ако се овде обавља такси превоз, возило мора бити овде регистровано као и пребивалиште возача. Значи све мора бити на територији општине у којој се обавља такси превоз. Још једна од новина је да локална самоуправа прописује такси дозволу за возача и за возило. То је једна легитимација и одлука јасно дефинише шта ће она морати да садржи. Такође не може се регистровати такси превоз ако има неизмирених обавеза по основу регистроване делатности што доказује достављањем уверења локалне пореске администрације и пореске управе- појашњава начелник одељења за привреду, пољопривреду, саобраћај и туризам.
Приликом разматрања и усвајања ове одлуке могле су се чути оцене да ће она у великој мери негативно утицати на постојање такси превоза у малим срединама у којима нема довољно возача са адекватном стручном спремом, те да је важније да дозволу за рад добију они који нису правили саобраћајне прекршаје него возачи са дипломом. Испуњавање основних критеријума и безбедност путника мора бити на првом месту, сматрају надлежни, али је важно приликом доношења законских прописа имати у виду реалну слику на терену. Постојање такси превоза је, кажу, реална потреба за све грађане а посебно значе старим лицима у сеоском подручју.
Закон јасно прописује и оптималан број таксиста у односу на број становника и по овом критеријуму на подручју коцељевачке општине може да послује максимално око 20 такси радњи. Међутим, њихов број готово никада није премашио пет а тренутно су регистрована три такси превозника који могу неометано да наставе са радом али су дужни да пословање ускладе у законски предвиђеним роковима до новембра ове, односно следеће године.
Живорад Дамњановић, који се такси превозом на подручју коцељевачке општине бави око пет година, каже да је заговорник увођење реда у ову област али да је стручна спрема коју поседује најмање важна.
–Најважнија је безбедна вожња и исправно возило. Ја сам за то да сви који су озбиљни раде, али је важно да буде здрава конкуренција. Коцељева је ипак мало тржиште за велики број таксиста- сматра овај превозник.
Контролу такси превозника, односно надзорне послове обављаће општинска управа преко службе за инспекцијске послове, комуналног инспектора и инспектора за путеве. Одлуком су јасно дефинисане казнене одредбе а за “дивљи”такси превоз предвиђене су казне у износу од 5-75 хиљада динара.
В. Бошковић

Најновији број

18. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa