Инфо

7. март 2019.7. мар 2019.
ПРОЛЕЋЕ КАО ИЗАЗОВ
РАЗГОВОР СА ЗОРИЦОМ ПАНЧИЋ, КОМУНАЛНИМ ИНСПЕКТОРОМ

ПРОЛЕЋЕ КАО ИЗАЗОВ

На основу Одлуке о комуналном уређењу, неопходно је уклонити нерегистрована возила са јавних површина. Уколико власник не одреагује у одређеном временском року, комунални инспектор упућује налог ЈКП Паркинг да уклони возило. Летње баште кафића су спорно место последњих година, као и рекламне табле и зелени отпад из дворишта
Долази пролеће, време кад се „распевавају бокори, зру зумбули и лале“... За комуналне инспекторе то значи – више посла. О изазовима са којима се носе „некако с пролећа“ разговарали смо са Зорицом Панчић, комуналним инспектором Одељења за инспекцијске и комунално-стамбене послове Шапца.
Иако је Одлука о комуналном уређењу којом је регулисано коришћење јавних површина давно донета (последњи пут је измењена пре четири године) поуздано знамо да има суграђана који нису упознати са свим одредбама. На пример, да на јавним површинама није дозвољено остављати нерегистрована возила.
Шта радити са аутомобилима који нису регистровани?
- На јавним површинама није дозвољено остављати нерегистрована, хаварисана возила, предмете, машине за сечење дрва, било какве приколице... Довољно је да на возилу буду оштећене гуме да се види да дуго није померан. Тада доносимо решење о уклањању возила, које оставимо на предњем ветробранском стаклу. На решењу напишемо време и датум, као и рок за уклањање, који може бити од неколико минута до неколико дана. Обично дајемо рок од три до пет дана да би људи могли да уоче решење и сами уклоне аутомобил. То значи да није неопходно да странка буде присутна када уручимо решење на коме пише када је, ког дана и у колико сати остављено на возилу, као и рок за уклањање. Уколико власник не уклони сам, комунални инспектор даје налог ЈКП „Паркинг“ да принудно уклони возило, а странка је дужна да сноси трошкове. Возило тамо може да остане 120 дана, а после тога, уколико се власник не појави, можемо да извршимо продају да бисмо измирили трошкове одношења и лежарине. Уколико се возило уклони у року, предмет архивирамо и проблема више нема.
Колико дуго нерегистрован аутомобил може да буде на јавној површини?
- Уколико је јуче истекла регистрација, данас је за нас то возило нерегистровано, без обзира што је исправно. Али, ми не реагујемо одмах. Решење остављамо на возилу уколико није регистровано у дужем временском периоду, од годину и по до годину дана. Углавном обраћамо пажњу на возила која се не померају, када почне трава да расте, или су јако запрљана, па падају у очи. Дакле, реагујемо када неки предмет дуго стоји и не користи се.
Уколико је возило паркирано на паркиралишту зграде у којој власник живи, а које се не наплаћује?
- Нема везе, то је исто. Не мора да буде јавно паркиралиште где се врши наплата. Постоји доста спореднх улица и возила која нису паркирана на тротоару, него на коловозу, али нису регистрована. Таквих ситуација је све више. Сигурно сам написала десетак решења од Нове године. Пошто смо сваки дан на терену, лако уочимо возила која су запрљана, а има и доста пријава суграђана.
Пријаве суграђана су „српска посла“, а то је за неку другу, увек актуелну причу. Дакле, уколико власник уклони возило у року, не подлеже никаквој казни?
- Тако је. Ми не подносимо прекршајну пријаву уколико странка поступи по решењу. Уколико се то не деси, на основу регистарских ознака, или маркице, тражимо последњег власника на коме се води возило. С обзиром на то да има доста возила која немају никакву ознаку, тражимо податке од Полицијске управе.
Рекли сте да решење остављате закачено за предње ветробранксо стакло аутобомобила. Шта ако неко скони намерно, дуне ветар па однесе, падне киша и покваси решење па буде нечитко?
- То ништа не мења. Ми фотографишемо возило са решењем и за нас је то меродавно. Накнадно уништење тог папира, цепање, уклањање, не мења ствар, сматра се да је решење уручено. Инспектор има један примерак код себе, други на возилу и то је то.
Другим речима – аман, људи, или региструјте кола, или их померите, да не буде белаја?
- Ми годинама спроводимо овај члан Одлуке о коришћењу јавних површина и верујем да већина наших суграђана то зна. Ипак, саветујем онима који нису упознати са овим процесом да уклоне нерегистрована возила, посебно у ово доба године, када се ради уређење града.
И регистрована возила су у вашој надлежности, уколико нису прописно паркирана?
- На тротоарима и пешачким стазама не могу да се остављају регистрована возила. То су проширени делови на углу улица, где људи практикују да се, на брзину, паркирају. На пример, на делу тротоара код Дуњића куће, где је узак пролаз за пешаке и где долазе болесни људи, често паркирају возило тако што два точка буду на тротоару, а два на коловозу. За нас је то довољно. Мање имамо паркирања на инвалидском месту, а проблем за возила на јавним површинама је, нажалост, порастао. Уколико је возило на коловозу регистровано, то нас не интересује, зато што је реч о саобраћајном прекршају, а уколико је нерегистровано, онда је то наш домен.
Чини се да је коришћење јавних површина за летње баште спорно место последњих година?
- То је ударно. Власници кафића не заврше комплетну папирологију пре постављање баште, или нису најредованији са плаћањем. Архитекта ЈП „Инфрастурктура Шабац“ одреди површину коју могу да користе, као и простор који мора бити остављен за пешаке. Значи, ту одлуку не доноси комунални инспектор, него градски архитекта. У нашем домену је да им наплатимо коришћење јавне површине за постаљање баште. Сада је пуно оних који поставају баште, али су немарни. Некада је било лакше, било их је мање, долазили су на време и плаћали у континуитету.
Каква је ситуација са зеленим отпадом из дворишта?
- Некада је постојао Кол центар у ЈКП „Стари град“. Када нешто орежу, људи би их позвали, а они би износили тај са осталим отпадом сваке шесте недеље. Сада није тако, па су људи принуђени да сами износе зелени отпад када орезују своје двориште. Нама то представља проблем, јер не можемо да залазимо у свако двориште. Наши суграђани би требало да назову ЈКП „Стари град“ уколико имају зелени отпад, стари намештај и слично.
Рекламне табле такође представљају изазов?
- Људи знају да би требало да поднесу захтев за рекламне табле, које плаћају на годишњем нивоу. Почетком године, подноси се захтев и врши уплата локалне комуналне таксе за постављање светлеће рекламе. Има оних који имају мање фирме са прометом до 50 милиона динара, који плаћају само основну таксу од 600 динара за годину дана. Другачија је ситуација са банкама, кладионицама и великим компанијама. Оне морају да плате пуну цену. Има оних који сами долазе, обнављају захтеве и извршују уплату, али и таквих које збуњује локална комунална такса за истицање фирме. Они мисле да им се дупло наплаћује, али то су две различите ствари. Чим поставе светлећу рекламу, у обавези су да имају наше одобрење.
ПРОБЛЕМИ СА НЕУРЕЂЕНИМ ПАРЦЕЛАМА
„Депонија, за сада, нема. На пролеће имамо највише посла, пре свега, због неуређених парцела. Људи који су наследили парцеле, а не живе на њима, у обавези су да их одржавају, да уредно косе, уклањају коров и ниско растиње. Уколико има више власника парцеле, сви су одговорни. Велики проблем нам представља када људи не знају ко је власник, или када нико не живи на парцели. Постоје ситуације када није извршен пренос власништва зато што су наследници у спору. Догодило се да морамо да реагујемо и очистимо напуштену кућу на Камичку која је била депонија старудије и смећа, легло заразе.“
М.Филиповић

Најновији број

25. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa