Инфо

31. октобар 2019.31. окт 2019.
Примарна едукација
Деца у дигиталном добу - могућности и ризици

Примарна едукација

Деца у све млађем узрасту користе дигиталне уређаје. Неопходна едукација родитеља и наставника, али и деце. Апсолутна контрола није пожељна. Повезаност вирутелног и стварног света. Стицање ИТ вештина и знања од пресудног значаја
Глобална интернет мрежа младим корисницима још увек је велика непознаница иако су технолошки вештији од одраслих занемарљив проценат деце основношколског узраста правило приступа витруелним садржајима.
Родитељи често немају увид у њихове активности на мрежи, што носи потенцијалне ризике. Како би образовне институције, родитељи били припремљени за изазове дигиталног доба потребна је константна едукација свих релевантних чинилаца.
-Ушли смо у дигитално доба потпуно неспремни. Свима је неопходна едукација. Треба више времена да посветимо изграђивању капацитета како бисмо успешно користили дигиталне технологије. Више смо конзументи, него што смо креатори садржаја на интернету. Као важно оруђе, интернет нам пружа невероватне могућности, али само ако их паметно и констурктивно користимо. Уколико то чинимо као већина младих данас на губитку смо- појаснила је др Добринка Кузмановић, доцент на Департману за психологију Факултета за медије и комуникације и истраживач на Институту за психологију Филозофског факултета током излагања у ОШ “Ната Јеличић" на тему “Деца у дигиталном добу - могућности и ризици“.
-Деца у све млађем узрасту почињу да користе дигиталне уређаје, те је очекивано, али и нужно да родитељи посредују у коришћењу садржаја. Апсолутна контрола нема смисла, као ни у другим сферама живота, јер на тај начин не стичу одређене вештине и одговорност. Неопходно је да сви будемо дигитални ментори – додаје др Кузмановић и каже да су деца информатички спретнија, али родитељи имају животно искуство и вештине које су стекли у реалном свету, а он свакако утиче на дешавања у виртуелном окружењу.
-Оно што се догађа “на интернету" и те како има везе са оним што се свакодневно дешава ван мреже. Наш задатак је да едукујемо родитеље, децу, наставнике како би постали свесни предности, али и ризика садржаја на интернету.
Истраживање спроведено 2012. године показало је да 85 одсто родитеља сматра да су деца изложена мањем ризику на интернету у односу на друге активности. Стучњаци наводе да је неопходан систем који би повезао децу, родитеље, образовне институције.
-Циљ нам је да родитеље оснажимо и подржимо у њиховој улози, како би превенирали небезбедно понашање деце на интернету. Један од кључних фактора су и наставници којима се ученици обраћају када примете или доживе дигитално насиље. Често се и код наставника јављају различите недоумице и због тога је важно да одрасли поседују одређен степен дигиталне писмености – рекла је Слободанка Алексић психолог у ОШ „Ната Јеличић“.
М. Ж.

Најновији број

28. март 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa