Инфо

21. новембар 2019.21. нов 2019.
Државна и партијска опструкција
ПРОБИЈАЊЕМ ДВА РОКА ЗА ОДГОВОР РЕПУБЛИКА СПРЕЧАВА ОРГАНИЗОВАЊЕ НОВОГ ЈАВНОГ ПРЕВОЗА У ШАПЦУ

Државна и партијска опструкција

Град Шабац је преузео све мере и радње да се са новим јавним превозом крене од септембра, али се најпре јавила једна фирма последњег дана за пригор, а онда је, на основу тог приговора Републичка комисија два пута прекорачила рок за изјашњавање. Без те одлуке, није могуће наставити процес
Град Шабац је донео стратешку одлуку да организује најбољи превоз у Србији. Политика Града је најбоља услуга по најнижој цени. Реализацију ове идеје, међутим, кочи опструкција републичких органа, али вероватно и разне политичке играрије незваничних политичких моћника у нашој земљи.
Као што је познато, Шабац нема предузеће које је задужено да обавља градски превоз, и то раде приватни превозници који су изабрани на јавном надметању још 2009. године. Начелник Градске управе Милан Васић каже да је током 2018-2019. године рађено на анализи развоја јавног превоза.
- Актуелни градски превоз функционише добро само за сеоска насеља у којима најчешће саобраћа за потребе запослених и за потребе ђака у за то дефинисаном времену. Приградски превоз функционише са нешто чешћим поласцима али су информације о превозу тешко доступне и аутобуси су стари и нееколошки. У оквиру градских насеља јавни превоз не постоји, а чак се ни приградске линије не користе док пролазе кроз сам град јер не прате потребе потенцијалних корисника. Због тога смо одлучили да у систем јавног превоза укључимо и оне делове града Шапца, она насеља, која до сада нису била покривена - истиче Васић.
Према његовим речима, новим системом јавног превоза би биле уведене две потпуно нове линије, а три постојеће би биле модификоване.
- Једна од нових линија би ишла кроз Северозападну радну зону, јер велики број људи ради у том делу града. Идеја је да се организује такав јавни превоз са којим не би постојао ниједан део града без превоза, дакле да се са било које тачке, на којој се налазите стигете где год желите, на територији града Шапца. Жеља нам је да грађани добију бољи и савременији превоз, чиме би се смањило коришћење приватних аутомобила. Циљ је био да преко мобилног телефона можете да се у реланом времену обавестите када на аутобуском стајалишту, које је најближе месту где се налазите, долази аутобу, који ће вас одвести на жељено одредиште. Време које протекне између два поласка аутобуса, кроз једно стајалиште неће бити дуже од 20 минута. За то је хеопходан 61 аутобус- нагласио је Васић.
Градска управа је на време припремила и организовала све документе и акте које је била у обавези да уради. С тим у вези је усвојен и Концесиони акт, који је основа целе приче.
- Концесиони акт смо послали надлежној Републичкој комисији за јавно-приватна партнерства и концесије, на чијем се челу налази представник Министарства финансија. Од те комисије смо добили позитиван одговор и похвалу да је наш прелог Концесионог акта - пример добре праксе за све остале локалне средине. Одмах по добијању позитивног мишљења, кренули смо реализацију ове идеје, тако да смо 19. јула огласили Јавни позив у Службеном гласнику. Неколико дана касније 24. и 25. јула Јавни позив и конкурсна документација су објављени на Порталу јавних набавки и интернет страници града Шапца, односно у дневном листу Данас. Јавни позив, јер смо сви желели да се испуне сви законски услови како и би нови превоз кренуо у септембру - каже Васић.
Последњег дана рока за предају приговора, 10 септембра, електронским путем се јавило предузеће „Транспродукт - бус превоз“ д.о.о. из Обреновца са захтевом за заштиту права понуђача. У свом приговору, ово предузеће је између осталог, имало примедбу да за организацију оваквог јавног превоза није потребан 61 аутобус, већ свега 30.
- Приговор, који стручни тим града Шапца није прихватио због неоснованости, проследили смо Републичкој комисији за заштиту права понуђача. Они нам нису одговорили у законском року, и ми смо послали ургенцију 14. октобра и 22. октобра смо добили одговор - наставља Васић.
Одговор је, у ствари, било питање за додатним појашњењем на које је град Шабац одговорио 29. октобра. У међувремену је истекао рок за одговор Републичке комисије.
И ето по ко зна који пут, град Шабац доживљава опструкцију државних органа. Не улазимо у то да ли се фирма из Обреновца бави градским и приградским превозом, нити да ли они из Обреновца знају које су и какве потребе грађана Шапца, али чињеница да је Концесиони акт, који је основа целог овог посла, био пример добре праксе, а сада Републичка Комисија за заштиту права не може да у два наврата испуни законске рокове и на тај начин омогући да Шабац добије квалитетнији и модернији јавни превоз.
- Уколико бисмо у наредних неколико дана добили одговор надлежне комисије, ми бисмо могли све да организујемо да око Нове године Шабац добије нови јавни превоз - закључује Васић.

Дуплирање километраже
Анализа је показала да актуелни јавни превоз на годишњем нивоу забележи око два милиона пређених километара. Новим јавним превозом, број пређених километара би био дуплиран, износио би четири милиона километара. Да је град у потпуности спреман за реализацију овог пројекта говори и података да је урађена и апликација путем који би грађани Шапца у сваком тренутку могли да прате где се налазе аутобуси.


Уместо 32, 61 аутобус
Актуелни јавни превоз обавља 32 аутобуса, а предлогом градске управе за нови превоз би био ангажован 61 аутобус.
- Не ради се само о броју аутобусу, већ и о квалитету, убодности али и нашој обавези да водимо рачуна о заштити животне средине. Циљ је да значајно смањимо загађење. Зато у позиву стоји да у обзир долазе само аутобуси са ЕУРО 5 моторима или на онима који користе гас, како бисмо задовољили еколошке стандарде. Очекујемо смањење аутомобилског саобраћаја у град. Дакле, чисији ваздух, мање смога и више мсета за пракирање.Наш захтев је, такође, да аутобуси буду прилагођени за особе са инвалидитетом - додаје наш саговорник.

Н. К.

Најновији број

18. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa