Инфо

20. фебруар 2020.20. феб 2020.
Крај шетњама од  шалтера до шалтера
ОТВОРЕНО ЈЕДИНСТВЕНО УПРАВНО МЕСТО

Крај шетњама од шалтера до шалтера

“Циљ је да сви послови са управом постану лакши, бржи и јефтинији за грађане” рекао је Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић. “Идеја јесте да чиновници Градске управе раде посао за наше суграђане” навео је председник Скупштине града Немања Пајић. “Јединствено управно место није само сала, него је скуп процедура које треба да доведу до тога да грађани једним доласком или једним кликом на компјутер заврше и остваре сва права која им по Закону припадају” истакао је начелник Градске управе Милан Васић
Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић и председник Скупштине града Немања Пајић отворили су у петак, у приземљу Градске управе, Јединствено управно место. Министарство је 2018. године започело je пилот пројекат увођења јединствених управних места, а Шабац је један од градова где је овакав шалтер постојао и раније.
-Интенције и Владе Републике Србије и Министарства су да унифицирамо јединствена управна места у свим градовима и општинама у Србији. Циљ је да сви послови са управом постану лакши, бржи и јефтинији за грађане. Све капацитете желимо да ставимо у функцију како би грађанима било лакше, да они не буду курири управе, него да управа ради оно што јој и јесте посао. Захваљујући дигитализацији у ове две године више од 8,5 милиона пута грађани нису морали да иду од шалтера до шалтера. Драго ми је да је Шабац још раније покренуо обједињавање процедура које олакшавају грађанима да остваре своја права, рекао је министар Ружић и додао да ће Министарство наставити са овим пројектом.
Немања Пајић је подсетио да је Шабац идеју јединственог шалтера покренуо још 2014. године, како би грађани на једном месту могли да добију све информације и остваре сва права и услуге које су у надлежности Градске управе.
-Овим пројектом долази до модернизације, како простора тако и опреме и мислим да ће то побољшати и услове рада. Идеја јесте да чиновници Градске управе раде посао за наше суграђане. Да би се то остварило важна је умреженост свих институција како би информације и документи брже текли и да би грађани уз што мањи напор они добили што бољи резултат, рекао је Пајић и додао да је ово прва посета неког министра Градској управи у протекле четири године.
-Ова посета треба да покаже и симболизује да смо сви на истом задатку, тј. да радимо на добробит наших грађана. Верујем да ће управо овим пројектом проистећи да грађани Шапца имају већа права,д а их лакше остварују и да ова модернизација учини да сви будемо много ефикаснији, а све за добробит и корист наших грађана, рекао је Пајић и захвали се Министру Ружићу и Министарству на успешно реализованом пројекту.
Отварању је присуствовао и начелник Градске управе Милан Васић који је објаснио како у пракси функционише Јединствено управно место.
-Подношењем захтева за новчану социјалну помоћ, која се остварује у Центру за социјални рад и уколико странка има право да је оствари аутоматски постаје и енергетски заштићен купац, односно плаћа пола рачуна за електричну енергију. Није потребно да поново подноси ни било какву документацију, навео је Васић један од примера убрзавања и обједињавања процедура.
Такође, навео је и да је град Шабац конкурисао и у конкуренцији осталих градова, успео да добије од Министарства локалне самоуправе седам милиона динара, који су уложени у радове и опрему Јединственог управног места места.
-Јединствено управно место није само сала, него је скуп процедуре које треба да доведу до тога да грађани једним доласком или једним кликом на компјутер заврше и остваре сва права која им по Закону припадају. Све процедура које је могуће на овакав начин спроводити осмислићемо у наредном периоду, најавио је Васић.
Постоји и 30 сеоских месних заједница где се могу поднети сви захтеви који су аутоматски видљиви у Е-писарници у граду.

Стиже и ЧетБот
-На позив НАЛЕД-а и ГИЗ-а Град Шабац је учествовао и конкурисао за пројекат ЧетБот-а или виртуелног асистента. Шабац и Сомбор су добили пројекат, јер је услов био поседовање БФЦ сертификата. Потписали смо уговор и улазимо у реализацију пројекта. Виртуелни асистент значи да ће грађани моћи 24 сата, седам дана у недељи да добију све информације из области рада управе и Града. Ради на принципу чета и растерећује запослене у управи. Пројекат траје две године, али очекујем да до краја ове године имамо тест верзију, рекао је Милан Васић.
М.М.

Најновији број

25. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa