Инфо

14. мај 2020.14. мај 2020.
Способни да се у кратком року прилагодимо  новим околностима
ЈЕЛЕНА МИЛОШЕВИЋ, ДИРЕКТОРКА ЦЕНТРА
ЗА СОЦИЈАЛНИ РАД ШАБАЦ

Способни да се у кратком року прилагодимо новим околностима

Како тешка времена и изненадне ситуације, стављају на проверу и наше капацитете, међуљудске односе и сарадњу, и ово ванредно стање показало је да је систем социјалне заштите у Шапцу веома развијен и спреман да се у кратком року прилагоди новим околностима, у корист наших корисника. Такође, још једном смо доказали и то да је сарадња јавног и приватног сектора на завидном нивоу и да у социјалној заштити раде прави професионалци, емпатични и солидарни
За време ванредног стања донетог услед епидемије Covid-19 Центар за социјални рад „Шабац“ у Шапцу радиo је редовно, без обзира на смањен број запослених који су физички били присутни на послу, док су остали обављали посао од куће као запослени код којих постоји повећани ризик од обољења. Смањен број запослених, а који су присутни на послу није био од утицаја на рад Центра према корисницима- истиче Јелена Милошевић, директорка Центра за социјални рад Шабац, и за “Глас Подриња“ говори о начину организовања и реализовања активности Центра у време пандемије Корона вируса.
Колико пандемија корона вируса утиче на рад ЦСР?
Битно је напоменути да у установама социјалне заштите на територији града није било заражених вирусом Covid-19 захваљујући свим мерама које су запослени предузимали у заштити ових најрањивијих категорија наших корисника. Поштоване су све инструкције ресорног Министарства, остварена је свакодневна сарадња са Заводом за јавно здравље Шабац и здравственим установама, снабедевност заштитном опремом је на завидном нивоу захваљујући дистрибуцији опреме и дезинфекционих средстава од стране Министарсва за рад запошљавање, борачка и социјална питања и градског Штаба за ванредне ситуације.
Странке су у време ванредног стања захтеве за остваривање/обезбеђење права/услуга из области социјалне заштите подносили непосредно у Центру ( они који су били у могућности), а странке старије од 65 година, као и оне које нису биле у могућности да дођу и непосредно поднесу захтев ( лица која су била у изолацији, карантину, непокретни и сл.) су захтеве поносили путем телефона, имејла или преко сродника, комшија и невладиних организација/установа и институција који су захтеве подносили у њихово име. Сви поднети захтеви у време ванредног стања су приоритетно решавани, односно без одлагања, најчешће у дану када су и поднети.
Како се пружају услуге материјално угроженим у овим околностима?
-За време ванредног стања странке су могле да остваре сва права и услуге социјалне заштите, које се редовно пружају, а којима се не угрожава здравље корисника. Дневни боравак за децу и младе са сметњама у развоју и другим менталним сметњама био је затворен из здравствено-безбедносних разлога и по препоруци Штаба за ванредне ситуације, јер корисници услуге спадају у изузетно ризичну популацију становништва од заражавања Covid-19. Пре привремене обуставе ове услуге извршена је анкета међу родитељима/старатељима корисника услуге да ли се слажу са одлуком. Резултат усмене анкете је била сагласност свих родитеља/старатеља.
Услуга Лични пратилац детета је реализована и у ванредним условима, на основу анкете и сагласности родитеља/старатеља детета, као и сагласности личног пратиоца.
Услуга је пружана у кућним условима, у којима су лични пратиоци помагали деци у праћењу наставе, при чему су сви лични пратиоци поштовали мере превенције. Сматрамо да је пружање ове услуге и у оваквим околностима било од изузетног значаја, како за саму децу, због њихове свакодневне рутине и везаности за личне пратиоце, тако и за њихове родитеље, који су неретко имали радне обавезе, које су обављали од куће.
Саветовалиште за брак и породицу је редовно радило путем онлајн саветовања, где је пружана психосоцијална подршка у кризним ситуацијама, што је било веома важно, ако имамо у виду изазов са којим се суочавамо.
Да ли је повећан број захтева за помоћ?
За време ванредног стања највише је било захтева за остваривање права на једнократну новчану помоћ. Сви захтеви су одобрени у укупном износу од 1.667.055,00 динара. Захтев се најчешће односио на куповину хране, лекова, средстава хигијене, средстава за дезинфекцију. Други по заступљености је био захтев за пружање услуге Помоћ у кући, која се пружала сваки дан у две смене укључујући и викенд за време трајања овог стања за око 250 корисника. Бесплатан оброк из Народне кухиње је из здравствено безбедносних разлога достављан на кућну адресу корисницима у виду вишедневног следовања хране у облику пакета. На недељном нивоу испоручивано је 670 пакета. Други разлог достављања на кућну адресу је тај што је већи број корисника био старији од 65 година и преузимањем оброка би кршио забрану изласка старијих лица од година. Дистрибуцију оброка на адресе корисника обављали су Caritas Sabac, Фондација Хумано срце Шапца и ПУР ,,Паша 015“.
-Када је реч о категоријама становништва који су се обраћали за помоћ, највише је лица која су већ корисници права и услуга из области социјалне заштите ( корисници новчане социјалне помоћи, бесплатног оброка у Народној кухињи и једнократних новчаних помоћи), затим породице деце са сметњама у развоју, лица са инвалидитетом, пензионери са најнижим пензијама и на крају лица која су приходе остваривала у надници, а то нису могла због ванредног стања. Један део њих је био у карантину или изолацији. Сарадња Центра за социјални рад била је на свакодневном нивоу и са Фондацијом Хумано срце Шапца и Асоцијацијом Дуга, који су из различитих фондова и пројеката успевали да обезбеде одређену хуманитарну помоћ. У сарадњи са нашим стручним радницима, помоћ су дистрибуирали на адресе најугрожених грађана.
Да ли је повећан број пријављених случајева насиља у породици?
-Када је у питању број пријављених сличајева насиља у оквиру ванредног стања, можемо рећи да није дошло до нарочитог пораста броја пријављених случајева. Група за координацију и сарадњу у борби против насиља редовно је одржавала састанке, сви пријављени случајеви су обрађивани и реаговало се мерама хитно и неодложно.
Како се настављају услуге по укидању ванредног стања?
Након укидања ванредног стања настављамо са свим нашим програмским активностима, са акцентом отклањања последица које је ова пандемија донела када су у питању лица у стању социјалне потребе.
Како тешка времена и изненадне ситуације, стављају на проверу и наше капацитете, међуљудске односе и сарадњу, и ово ванредно стање показало је да је систем социјалне заштите у Шапцу веома развијен и спреман да се у кратком року прилагоди новим околностима, у корист наших корисника. Такође, још једном смо доказали и то да је сарадња јавног, невладиног и приватног сектора на завидном нивоу и да у социјалној заштити раде прави професионалци, емпатични и солидарни.

Најновији број

18. август 2022.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa