Инфо

30. јул 2020.30. јул 2020.
Обратите пажњу на  моторе у саобраћају
ЈЕДАН МОТОЦИКЛИСТА ПОГИНУО, ДВОЈЕ ТЕШКО ПОВРЕЂЕНО

Обратите пажњу на моторе у саобраћају

Годишње у просеку
око 50 возача мотора смртно страда на путевима у Србији, четвртина од тога буде млађа од 25 година
Двадесет двогодишњи П.Р. из Дреновца у петак је изгубио живот када је возећи мотор, ударио у прикључну машину трактора који се кретао у истом смеру. Била је то друга тешка саобраћајна незгода за само десет дана, у којој је учествовао мотоцикл. Претходно су, на Обилазном путу, тешко повређени младић и девојка када им је пут пресекао аутомобил. Њих двоје се још увек налазе на лечењу у Београду. Пре око месец дана, још један младић из Шапца погинуо је у Јарку, када је изгубио контролу над својим мотором. Јул је месец у ком, у последњих 10 година, највише страдају возачи мотора.
Годишње у просеку око 50 возача мотора смртно страда на путевима у Србији, четвртина од тога буде млађа од 25 година. Тешко повређено буде пет пута више њих. Иако су синоним за брзину, ипак најчешће не страдају својом грешком.
Ове године, због епидемиолошке ситуације, није било традиционалног отварања сезоне дефилеом мотора кроз град.
-Отварање сезоне није само симболично. Има улогу да најави осталим возачима да ће мотори наредних месеци бити на улицама. Звучни ефекат који створе неколико стотина мотора који прођу градским улицама остаје у памћењу возача и они се после тога неће изненадити када поред њих прође мотор, каже Александар Маџаревић Салер, председник Мото клуба „Чивија“.
Возачи мотора када се сударе са другим возилом, најчешће чују од возача да их нису видели. Недовољна концентрација услед коришћења телефона током вожње, лоша процена да ће се скренути пре него што мотор стигне, „спонтано скетање“ без укључивања показивача правца, или теорија да је возачима мотора лакше да стану, само су неки од узрока незгда које скриве други возачи. На споредним путевима ту су и трактори који су веома често недовољно, или чак уопште не осветљени.
„Чивија“ је претходних година реализовала бројне акције са циљем повећања безбедности мотоциклиста у саобраћају, а које су биле усмерене и ка возачима мотора и ка возачима других возила. Заједно са Агенцијом за безбедност саобраћаја организовали су и обуке за возаче почетнике да би се што боље снашли у саобраћају. Ове године, због вируса, све то је изостало.
-Увек смо у свим овим акцијама имали велику подршку Градске управе и градског Координационог тела за безбедност саобраћаја. Када смо организовали обуке са Агенцијом уступили су нам Центар за стручно усавршавање за теоријски део предавања, док смо на полигону Ауто школе „Зебра“ имали практични део. Та предавања су од великог значај. Чак и ми који смо прешли стотине хиљада километара научимо нешто ново или у пар реченица објасне нешт за шта су нама требале године искуства да научимо, каже наш саговорник.
Млади, неискусни возачи сада много лакше долазе до јаких мотора. Јефтинији су и лакше доступни.
-Мотор не треба возити по граду. Важно је возити дуго, а не брзо. Нажалост, све се то обично схвати када се пређу неке године. Мотор није средство за доказивање, него за уживање. Колико год искуства у вожњи имали и ми после зиме морамо да се „увозамо“, па чак и када правимо паузу у вожњи, треба да се загреју гуме... истиче Маџаревић.
Из МК „Чивија“ истичу да су њихова врата отворена за све возаче мотора којима је потребан било какав савет, било да су почетници или да већ имају искуства у вожњи.

Опрема главу чува
-Опрема је најбитнија за возача мотора. Нико не даје џабе толики новац за опрему. Ти материјали трпе високо температуру при трењу приликом пада, шавови не могу да се рашију... Није довољна само кацига, треба бити комплетно заштићен, наводи Александар Маџаревић.

Најновији број

18. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa