Инфо

27. август 2020.27. авг 2020.
Кампања „То је Мачва“
Драган Шашић, генерални директор Млекаре Шабац

Кампања „То је Мачва“

„Звучи невероватно , али је истинито да, у овом моменту, из нашег Шапца извозимо млечне производе на тржишта 14 земаља. Ако на географској карти погледамо где се она налазе, видећемо да покривамо балканске државе од Бугарске до Словеније, Швајцарску, Немачку, које заједно са Белорусијом, Украјином и наравно, Русијом чине велики део Европе. Извозом у Русију и Казахстан смо обезбедили своје присуство и на великом азијском континенту, где очекујемо да се ускоро нађемо и на полицама у великим градовима Кине. Ако томе додамо и извоз у САД, мало је рећи да смо се добро потрудили и намери да наше производе учинимо доступнима широм света“, изјављује Шашић
На место генералног директора Млекаре Шаабац Драган Шашић је дошао из Суботице, са извесним предрасудама о Шапцу. Данас, пет година касније, колеге тврде да је „постао наш“ , а он за „Глас Подриња“ прича о развоју млекарства у овим крајевима, разлозима због којих је Млекара Шабац у индустријским круговима синоним за појам српског домаћина, али и кампањи „То је Мачва“, осмишљеној са циљем да све пословне партнере упознају са местом одакле квалитетно млеко одлази у свет.
Која је Ваша прва асоцијација на Мачву, с`обзиром да водите нашу Млекару Шабац скоро пет година?
-Када сам пре пет година имао прве разговоре о доласку из родне Суботице у Шабац имао сам одређене предрасуде, за које, искрено да кажем ни сам не знам чиме су биле изазване, али сам сигуран да су у првим месецима мог рада у Млекари све то јасно могле да примете и моје, у то време, нове колеге. Те нове колеге тада, са којима сам сада више у пријатељским него у строго пословним односима, не либе се да ми то отворено и кажу. У шали знају да ме задиркују осврћући се на њихов, не мали, утицај на мене речима: „омекшали смо те“, „постао си и ти наш“, „ниси више крут и намргођен као пре пет година“...
То говори о људима из Мачве који су ме потпуно прихватили и „омекшали“, који су непосредни, отворени, са непревазиђеним смислом за хумор, којима је гост на првом месту. То говори и о мојим импресијама о Мачви, дивној и гостољубивој равници на обалама реке Саве и обронцима Цера, ишараној селима и шумарцима.
Колико се зна о настајању млекарства у Мачви, конкретно Млекара Шабац постоји скоро 90 година?
-Мало је позната чињеница, па и у шабачким круговима, да је „економ овдашњи“ г-дин Драја М. Јовановић иницирао формирање млекарске задруге још у марту 1931. године, да би само неколико месеци касније већ почела прва „разношења“ млека од задруге ка потрошачима из Шапца и Бање Ковиљаче. Од тог давног септембра па све до данас, кроз различите називе и облике власничке структуре, данашња Млекара Шабац пуних деведесет година у континуитету откупљује, прерађује и на тржиште дистрибуира млеко и млечне прерађевине.Нови живот садашњој млекари, пре пет година је удахнуо нови власник г-дин Велимир Јовановић, који се сасвим случајно (или не?!) презива као горе поменути оснивач млекарске задруге. После низа тешких година, 2016. године млекара је потпуно ревитализована, како кроз консолидацију производних и инфраструктурних система, тако и кроз унапређење и подизање партнерског односа са нашим примарним произвођачима млека и обнављање пословних веза са добављачима и купцима, али кроз озбиљан рад у циљу побољшања услова рада и подизања мотивисаности запослених. Данас је Млекара Шабац у индустријским круговима синоним за појам српског домаћина.
Данас је Млекара Шабац у индустријским круговима синоним за појам српског домаћина

Какав се квалитет млечних производа данас тражи и какав квалитет млека вам је потребан?
-Живимо у модерном времену у којем је проток информација веома брз, а наши потрошачи све захтевнији. Како бисмо задржали конкурентност, али и подигли ниво квалитета прозвода на највишу лествицу, током дужег низа година наша млекара је имплементирала највише међународне стандарде који се примењују у производњи хране. Њиховом стриктном применом, али пре свега знањем наших запослених, као и сталном едукацијом и освајањем нових технологија обезбеђујемо оно што наши потрошачи од нас и очекују, а то су константан квалитет и здравствена безбедност готових производа.
Наравно, квалитетне млечне производе је могуће произвести само од сировог млека врхунског квалитета. Управо такво млеко ми и откупљујемо од наших фармера. У овом моменту, у широј околини Шапца, сирово млеко откупљујемо од преко 700 одабраних домаћинстава, од којих око 200 њих чине велики фармери са више од 100 литара млека на дневном нивоу. На то смо посебно поносни!
Из Мачве у цео свет?
-Звучи невероватно , али је истинито да, у овом моменту, из нашег Шапца извозимо млечне производе на тржишта 14 земаља. Ако на географској карти погледамо где се она налазе, видећемо да покривамо балканске државе од Бугарске до Словеније, Швајцарску, Немачку, које заједно са Белорусијом, Украјином и наравно, Русијом чине велики део Европе. Извозом у Русију и Казахстан смо обезбедили своје присуство и на великом азијском континенту, где очекујемо да се ускоро нађемо и на полицама у великим градовима Кине. Ако томе додамо и извоз у САД, мало је рећи да смо се добро потрудили и намери да наше производе учинимо доступнима широм света.
Како сте то постигли?
-Одговор је једоставан, ако пођемо од чињенице да се подразумева да Млекара Шабац има веома квалитетне производе који се праве искључиво од млека уз примену најстрожијих светских стандарда за храну, јасно је да је то основни предуслов да се нађете на најзахтевнијим светским тржиштима. На већини поменутих тржишта смо се нашли када су стизали упити за наше производе за та тржишта, што је потврда квалитета и оне народне „добар глас се далеко чује“. Међутим, са друге стране одговор на то питање је и веома копмлексан, јер је потребно одговорити на специфичности које свако тржиште има по питању логистике и робног промета, али и бити флексибилан и храбар у доношењу пословних одлука. Сигуран сам да смо у томе најбољи.
Какве су колеге Мачвани, код вас већ генерације истих породица раде и уз вас одрастају?
-С` обзиром да Млекара живи већ скоро 90 година, а да једну фирму чине људи, а не зграде и машине, говори о томе какве су моје колеге Мачвани. Не знам које добре речи да употребим за стање када се људи поистовете са својом фирмом. Одговорност, преданост, домаћински приступ послу, стручност, али пре свега пријатељски однос, отвореност, оданост и поверење су оно што могу да истакнем у мору добрих ствари. Из године у годину заједно са колегама из београдске канцеларије остварујемо веома добре пословне резултате, којима се заједно радујемо крајем децембра. Радујемо се успеху, награди, дружењу.
Шта је тајна добре „хемије“ тешко је рећи, али дух породичне фирме је задржан до данашњих дана. У овом моменту имамо раднике који су трећа, а неки чак и четврта генерација радника који су запослени код нас. Када се љубав према фирми преноси са колена на колено, када се са том фирмом одраста и живи, онда успех не може да изостане.
Подршка је важна, отуд и ова ваша кампања То је Мачва, зар не?
За Млекару је директно везано више од 1.000 домаћинстава, уколико узмемо у обзир произвођаче сировог млека и наше запослене раднике. Због њих, али и због свих осталих становника града Шапца, који је средиште Мачве, који су наши верни потрошачи, веома нам је важно да свима са поносом покажемо где и ми припадамо и одакле шаљемо своје производе широм света. Битно је да знамо ко смо и да то никада не заборавимо. Тај наш заједнички приступ послу, какав негујемо, а какав се показао као добар, ето, већ 90 година, то и што смо одатле одакле смо, то желимо да се чује и да се зна.
ПР

Најновији број

11. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa