Инфо

3. јун 2021.3. јун 2021.
Мостови нас спајају
ИНТЕРВЈУ СА ШЕФОМ ПРОЈЕКТА НИКОЛОМ КАРАЏИЋЕМ О ИЗГРАДЊИ ДЕОНИЦЕ РУМА-ШАБАЦ-ЛОЗНИЦА

Мостови нас спајају

Укупна дужина овог путног правца је 77,7 километара, од које је аутопут Рума-Шабац дужине 21,7км, Шабац-Лозница, која ће бити изграђена у профилу брзе саобраћајнице 54,58км, а дужина деонице моста преко Саве износи 1,35 км. Аутопут ће пролазити поред насељених места, која ће имати своја укључења и знатно растеретити саобраћај. Рок за мост и деоницу аутопута је три године, међутим, извођач иде испред своје динамике и верујем да ће до краја 2022. године мост на Сави бити завршен
Изградња аутопута Рума-Шабац и брзе саобраћајнице Шабац-Лозница један је од приоритетних задатака у друмском транспорту, с обзиром да је реч о пројекту који је важан за развој и повезивање Срема и Мачве, западне Србије и Војводине, али и овог дела Србије са регионом, пре свега са БиХ.

Екипа Гласа Подриња протеклог петка била је на лицу места, тачније моста, који нам је најинтересантији, с обзиром да је то „наш“ трећи мост. Разговарали смо са шефом пројекта Николом Караџићем из Коридора Србије, који су одговорни за изградњу и завршетак пута на деоници Рума-Шабац-Лозница.

НАША УЛОГА ЈЕ СПЕЦИФИЧНА
Вредност комерцијалног уговора је 467,5 милиона евра за све три деонице, опремљене и предате крајњем кориснику који је, у овом случају, Путеви Србије. Коридори Србије, иако у Уговору Наручилац, спроводе изградњу целог пројекта. Пратимо координацију са експропријацијом, са пројектантима идејног и главног пројекта, а по добијању употребне дозволе, деоницу преузимају Путеви Србије на одржавање и експоатацију. Наша улога је јако специфична. Добијемо задатак, одрадимо и идемо даље.


Предвиђено је да један део ове деонице буде аутопут, а други брза саобраћајница?
- Укупна дужина овог путног правца је 77,7 километара, од које је аутопут Рума-Шабац дужине 21,7км, Шабац-Лозница, која ће бити изграђена у профилу брзе саобраћајнице 54,58км, а дужина деонице моста преко Саве износи 1,35 км. Аутопут ће заобићи Кленак, Платичево, Хртковце и Јарак, што ће растеретити локални саобраћај. Наплатне рампе биће на румској страни, а траса подразумева две петље, једну после Хртковаца и другу у зони преласка преко аутопута Е70 на искључењу за Руму.
Аутопут ће, према речима председника Србије Александра Вучића, бити „нови крвоток Србије“?
- Заиста је тако. Аутопут ће пролазити поред насељених места, која ће имати своја укључења и знатно растеретити саобраћај, јер то је деоница која понекад има 9.000 возила дневно. Бићете у могућности да стигнете од Шапца до Београда за 40 минута.

"Глас Подриња"


ОДУШЕВЉЕН САРАДЊОМ
Овде раде људи из Србије, Бугарске и Турске. Одушевљен сам њиховом сарадњом. Није постојало ништа што би захтевало интервенцију са стране, а то што су различитих националности има својих предности. У сваком тренутку имамо раднике на располагању зато што славе празнике који се не поклапају. Имали смо бетонажу 36 сати. Бетонирали смо стубно место у реци и то је било фасцинатно за видети, јер када кренете да бетонирате, нема стајања. У питању је 1.500 кубика бетона и не сме да се прави пауза.


Пројектант и извођач радова је азербејџанска компанија „Азвирт“?
- Идејни пројекат урадио је Институт за путеве, а Извођач у складу са Уговором ради пројекат за исходовање грађевинске дозволе и пројекат за извођење. Они имају по годину дана за пројектовање сваке деонице понаособ док су према Уговору за извођење радова одређени рокови од 3 године за деоницу аутопута Рума-Шабац и мост преко реке Саве, међутим, радови напредују брже него што је предвиђено. У јуну прошле године добили смо грађевинску дозволу, а већ крајем године завршили смо 371 шип, колико је предвиђено. До данас смо завршили преко 80% наглавних греда и стубова и увелико радимо на распонским конструкцијама. Рок за извођење радова по Уговору био је од јуна прошле до јуна 2023. године, међутим, Извођач иде испред своје динамике и верујем да ће завршити шест до осам месеци пре истека уговора. Дакле, до краја 2022. године мост на Сави биће завршен.

"Глас Подриња"


Фасцинатно је гледати како се гради мост, који је, претпостављам, најизазовнији део?
- Овде је тренутно ангажовано више од 300 људи. У реци се раде два главна стубна места, бр 6. и 7, тешком механизацијом са баржи. Било је потребно побити шипове, поставити челичне талпе, извући воду... На месту бр 7. завршили смо први темељ и кренули са стубом, што управо започињемо на месту бр 6. тако да ћемо у наредних месец до месец и по дана имати преко 400 људи ангажованих само на мосту. Биће постављена два велика крана за распонску конструкцију која се ради преко реке, што је најтежи део. Сам мост састоји се од три међусобно спојене целине - прилазне конструкције на левој обали, главне распонске конструкције преко реке и прилазне конструкције на десној обали. Поменута два стуба рађена су са пловне механизације, а четири стубна места са кленачке стране са привременог насипа. Извођач је убрзао радове због захтева за пловни пут који увек мора да буде отворен 155 метара.

"Глас Подриња"


Сваки мост је и уметничко дело. Мостови нас спајају?
- Буквално је тако. Сам мост је деоница за себе. Овај предео ће изгледати атрактивније. Кленак је итекако живнуо и живнуће, као и Хртковци и Платичево. Пре овога радио сам на деоници Ниш-Димитовград и знам колико све оживи приликом извођења радова и касније, кроз инвестиције. Мостови су специфични, али све је грађевина, и мост, и зграда, и црква, и пут. Ствар је у томе да прођеш кроз пределе, а да их што мање нарушиш, да човек има осећај да се све само наслонило и уклопило у природу.

Мост има укупно 45 наглавних греда и 47 стубова, у води шест, а два спадају у распонску конструкцију. Два се изводе са реке, а четири са привременог насипа. Ради се помоћу две методе: овде се побијају челичне талпе, црпи се вода да би се дошло до сувог окружења, а на осталим се ради бетонским бунарима који се побијају и полако тону под својом тежином.


Причате са таквим жаром да не могу да не приметим да волите то што радите?
- Волим свој посао. У њему сам од 2011, значи десетак година, што није велики период, али сам за то време радио и као и као представник извођача, и као надзор и сада као представник Наручиоца. Све три позиције имају своје лепоте. Имао сам природан пут, а сада сам добио комплетну слику. Од планске документације, идејних пројеката, пројеката за грађевинску дозволу, увођења у посед, извођења, до предавања крајњем кориснику.
Мирјана Филиповић

Најновији број

25. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa