Инфо

24. јун 2021.24. јун 2021.
МОРАМО ДА СЕ ПРИЛАГОЂАВАМО
РАЗГОВОР СА ЏЕЗ ПИЈАНИСТОМ И КОМПОЗИТОРОМ ВЛАДИМИРОМ МАРИЧИЋЕМ ПОВОДОМ НОВОГ ЦД-а

МОРАМО ДА СЕ ПРИЛАГОЂАВАМО

Постоје разни контакти, али стидљиви и опрезни зато што људи тешко могу да предвиде каква ће бити ситуација у вези са короном. Са друге стране, питање је да ли ће бити времена за организацију. То има свој ритам и сви морамо да се прилагођавамо
У издању ПГП РТС-а, недавно је изашао студијски албум Ибар познатог српског џез пијанисте и композитора Владимира Маричића. Био је ово повод за поновни сусрет и разговор са прослављеним Шапчанином.

ОРГАНСКИ СПОЈ ДВЕ ТРАДИЦИЈЕ
“Само неколицина џез музичара успешно је спојила елементе Балканске музике са џезом, као српски пијаниста и композитор Владимир Маричић. Његов успех се темељи на чињеници да успешно влада са ова два различита музичка израза. Он је високо остварен џез пијаниста, дубоко у „материји“ џеза, са озбиљним познавањем сопствених балканских корена. Музика на цд-у „Ибар“ представља органски спој две традиције“.
(из рецензије новинара - публицисте Томаса Конрада)


Шта нам доноси ЦД Ибар?
- Материјал за ЦД урадили смо још 2019. године. Био је план да изађе у 2020, међутим због пандемије и блокаде целог друштва у сваком смислу, то је била немогућа мисија. Средства за ЦД добио сам на конкурсу СОКОЈ-а, а потом су уследили преговори за ПГП-ом. ЦД Ибар садржи композиције које су редефиниције наших традиционалних народних песама, или новокомпонованих у стилу традиционалне музике, као што је Стани, стани Ибар водо. Остале су традиционалне попут Ој Мораво коју смо ми назвали Морава. Без обзира што је урађена у џез маниру, препознаје се да је та мелодијска линија – нисам ишао на потпуну измену и непрепознатљивост зато што сматрам да би требало да остане идентификација изворног народног материјала. Ту су песме као што је Прекор, коју ми познајемо као Где си душо, где си рано, Бембаша (Кад ја пођох на бембашу), Бела и Црна Бојарка. Заступљене су и моје композиције Словенска рапсодија која је у духу наше традиционалне музике, али са џез импровизацијом, као и Додоле коју сам компоновао још као младић. Њу сам снимио пар пута у различитим аранжманима, али сада сам је урадио на нови начин, онако како је последњих година свирамо. Мислим да је тематика ЦД-а занимљива и препознатљива и ширем кругу публике од оног који је карактеристичан за џез.

„Мислим да је тематика ЦД-а занимљива и препознатљива и ширем кругу публике од оног који је карактеристичан за џез.“


Какви су вам планови када је у питању промоција Ибра?
- Данас у 13 часова имамо промоцију у ПГП продавници РТС клуба. Концерт у Аранђеловцу, који је требало да буде одржан 2020. одложен је због пандемије. У преговорима са организаторима чувене смотре Мермерни звуци, ове године је дошло до сарадње. Концерт у Аранђеловцу заказан је за суботу, 10. јули. То је то, за сада. Постоје разни контакти, али стидљиви и опрезни зато што људи тешко могу да предвиде каква ће бити ситуација у вези са короном. Са друге стране, питање је да ли ће бити времена за организацију. То има свој ритам и сви морамо да се прилагођавамо. Очекујемо позив од организатора фестивала Град Театар у Будви, али свесни смо да су и они су суочени са сличном ситуацијом и да морају пажљиво да одмеравају реализацију.
Шабац?
- За сада немамо Шабац у плану. Много сам наступао у родном граду протеклих година у оквиру Џез фестивала, тако да планирам промоцију овог ЦД-а можда у наредној години. Мада, веома је тешко планирати. Никада није било идеално, али сада је баш кишно.

ПЛАТНО
На ЦД-у имам композицију Платно, која ми је јако важна. Узео сам елементе две Мокрањчеве руковети, Биљана платно белеше и У селу бејаше шарена чесма. Осму и Десету руковет које садрже мелодије народних песама написане за хорски слог, обрадио сам на џез начин. Композицију Платно повремено смо свирали на концертима, али никада није била на ЦД-у. Ово је први пут.


„Магија која не престаје“. Тако смо насловили текст у Гласу Подриња, у оквиру фељтона о успешним Шапчанима. Шта се дешавало од тог 8. фебруара 2018. године?
- Година 2019. била нам је изузетно успешна. У јуну смо добили позив да наступамо на Џез фестивалу на Тенерифама. То је острво које номинално припада Шпанији, али се практично налази у водама Африке. Била је фантастична атмосфера, одсвирали смо одличан концерт и имали смо заиста изванредне реакције публике, чак смо изазвали веће интересовање од неких који су имали звучнија имена и били познатији од нас. Након тога, имали смо концерт у нашем Културном центру у Паризу захваљујући средствима која смо добили на конкурсу Министарства културе. То је било у окиру Међународног џез фестивала Jazzycolors, који окупља културне центре и институте из европских земаља са циљем да афирмише најбоље џез ансамбле земаља учесница. То је дивна прилика за размену енергије и афирмацију уметника из овог дела Европе који немају приступ главним џез фестивалима у Европи. Када смо се вратили из Париза, имали смо сјајан концерт у Банском двору у Бања Луци, што је била права завршница те успешне године. Имали смо планове у договору са Министарством кулуре да учествујемо на неколико главних џез фестивала у Европи по нашем избору, међутим, све је пало у воду због короне.

СВЕ ЈЕ НЕИЗВЕСНО
„Када ме питају шта мислим шта ће се дешавати надаље, одговарам да је тешко предвидети јер није ствар у томе да ли ми имамо енергије и жеље да нешто урадимо, него је питање шта је то у шта улазимо после короне. То је непознаница. Извесно је да неће бити исто као што је било пре короне. Због тога је тешко правити детаљне планове. Ову годину треба максимално искористити, а следећу планирати колико је то могуће. Све је неизвесно.“

М.Ф.

Најновији број

28. март 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa