Инфо

2. септембар 2021.2. сеп 2021.
Српски бренд спојио  традиционално и модерно
“ГЛАС ПОДРИЊА” НА 16. САЈМУ ШЉИВЕ У ОСЕЧИНИ

Српски бренд спојио традиционално и модерно

“Важно је да се Сајам одржао ове године, јер да није ко зна да ли би и опстао. Цена шљиве је ове године достигла 50 динара и то је лепа цена”, кажу излагачи. “Сајам шљива је прилика да сви покажу плодове свога рада. Вредни домаћини Подгорине су наш најважнији ресурс”, рекао је председник Општине Осечина Никола Томић
Протеклог викенда у Осечини је одржан 16. Сајам шљива. Најзначајнија манифестација у овој Општини трајала је три дана. Произвођачи традиционалног српског воћа представили су своје најбоље производе. Над традиционалним пекмезима и сувим шљивама примат полако преузимају модерни десерти од шљива и чоколаде на различите начине. Омиљени производ од шљиве, ракија, увек је исто популарна код посетилаца.

Првог дана Сајам су посетили министар пољопривреде Бранислав Недимовић, који је и отворио манифестацију и директор ЈП “Србијаводе” Горан Пузовић.

Сајам је привукао и велики број гостију из суседних општина. Како прошле године није одржан због епидемијске ситуације, овоме су се највише обрадовали стари посетиоци који су могли поново да се друже са већ провереним излагачима, али и да виде шта ново овогодишњи Сајам нуди.

Дачић чест гост
Долазак Ивице Дачића на Сајам изазвао је велику пажњу и излагача и посетилаца. Желели су да разговарају са њим, али и да се фотографишу.
-Често сам на овом Сајму. За мене је ово занимљив и традиционално наш, српски догађај. Шљива је српски бренд. Овде има и других квалитетних производа који нису само од шљиве. Присуствујемо и изложби народног умећа у припремању традиционалних рецепата. Овде увек доживим и повратак у детињство, рекао је председник Скупштине Србије, ком су се на Сајму највише свиделе чоколадиране шљиве.


-Долазим сваке године на Сајам. Отац ми је одавде и емотивно сам везан за овај крај. Много ми је недостајало што га прошле године није било, тако да сам једва дочекао овогодишњи и провео сам овде два лепа дана, каже Момчило Чкојић, награђивани произвођач ајвара из Свилеуве и четвороструки победник Сајма зимнице у Коцељеви.

Производња шљиве у осечинском крају је традиционална и преноси се са генерације на генерацију. Проверени рецепти се не мењају, а нови налазе пут до купаца.

Фото: idjphoto.rs


-Поред шљиве гајимо и купину и малину. Све што овде излажемо направљено је од наших прерађених производа. Ове године шљива има добру цену и не исплати се прерађивати. Сајам је леп и ове године, мада је време мало лошије. Обзиром на корону, није лоше, задовољни смо посетом. Важно је да се Сајам одржао ове године, јер да није ко зна да ли би и опстао. Ми излажемо сваке године и на истом смо месту, каже Никола Иконић, који нам се представио као зет, у име домаћинства Мледена и Чедомира Јовановић, из Туђина, села удаљеног 15 километара од Осечине.

Произвођачи шљиве задовољни су овогодишњом ценом. То неће утицати на количину ракије на тржишту, јер је има довољно од претходних година, а неки произвођачи не планирају да изневере своје купце, па ће сву шљиву, упркос доброј цени, прерадити. Истовремено, пронашли су начине да традиционалне производе продају на модеран начин.

-Моја породица је увек имала шљиве. Лично их гајим од 20. године, значи 40 година. По занимању сам пољопривредни техничар и када сам завршио школу запослио сам се у некадашњој “Подгорци” и од тада на својој земљи гајим своје шљиве. Цена шљиве је ове године достигла 50 динара и то је лепа цена. Међутим, са супругом сам започео да прерађујем шљиву пре неколико година и то ћемо и наставити, тако да је нећу продавати конзумно. Имамо чоколадне шљиве, суве шљиве, пекмезе, ракију. Украсни колачи су идеја моје старије ћерке. Сајам нам помогне у продаји, али се слабо људи јављају после њега. Велики нам је асортиман и доста тога овде продамо, а када се заврши Сајам ћерке, које живе у Београду, продају све преко интернета. Драган Бељић из Горњег Црниљева.



На Сајам су дошли гости чак из Словеније. Долазе сваке године и са Општином Осечина имају лепу сарадњу. Туристичка организација Средишча Драви заступала област Јерузалем.

-Ове године смо дошли са проширеном понудом и новим каталогом. Представљамо производе од семена бундеве. Уље је највишег квалитета. Овде га посетиоци препознају. Долазимо већ 15. пут и наши купци нам се увек враћају. Овде имамо много пријатеља и осећамо се као домаћини. Имамо одлична вина, природу и треба доћи код нас и све видети. Нисмо далеко, неких пет сати путовања, навела је Драгица Флонинић, председница Туристичке заједнице Средишче драве.

Организатори су се потрудили да сајмом буду задовољни и излагачи и посетиоци, а водило се рачуна и о епидемијским мерама. Жеља челника Општине је да овај крај поново има своју фабрику за прераду воћа, по чему је некада наделеко био познат.



-Вредни домаћини Подгорине годишње произведу 20.000 тона сирове шљиве. Српска шљива стизала је до Америке, била је тајно оружје српског војника, а данас је један од наших највећих привредних потенцијала. Сајам шљива је прилика да сви покажу плодове свога рада. Настављајући традицију, желимо да још једном пошаљемо поруку нашим вредним домаћинима колико су нам важни. Они су наша и пољопривреда и привреда. Вредни домаћини Подгорине су наш најважнији ресурс. Ја сам један од њих, свестан шта значи кад шљива не роди или када се прода у бесцење. Ипак, ја имам веру да ће наш рад умети да препознају они који воде пољопривредну политику наше земље. Држава је наш партнер, подршка и ослонац. У прилог тој чињеници иде податак да је свако обећање које се чуло приликом отварања сајма до сада на овом месту и испуњено, рекао је председник Општине Осечина Никола Томић и истакао да је улагање у путну инфраструктуру као и отварање фабрике у којој ће се запослити млади људи и на тај начин задржати у општини, основни приоритет за који се боре.

Производња шљиве у осечинском крају је традиционална и преноси се са генерације на генерацију. Проверени рецепти се не мењају, а нови налазе пут до купаца


-Ред је да се у нашој општини након 40 година отвори фабрика за производњу готовог производа, од које ће корист имати и наши пољопривредници, али и грађани који ће у њој радити. Осечина мора постати место у које се млади враћају, а не место из којег одлазе, подвукао је Томић.

Сајам је у суботу посетио и председник Скупштине Србије Ивица Дачић са својим сарадницима. Њих су угостили председник Општине Никола Томић и председник Скупштине Осечине Светозар Гачић.
По завршетку Сајма најбољи произвођачи су и награђени.
М.М.

Најновији број

21. март 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa