Инфо

4. август 2022.4. авг 2022.
Заједно до великих постигнућа
Др Драган Марковић Маркус о успеху полазника Атељеа, педагошком раду са младим талентима

Заједно до великих постигнућа

„Врло сам поносан на остварене резултате. Оно што смо заједно постигли је рекордан успех и на републичком нивоу, што хоћу посебно да предочим. Тешко је описати стање унутрашњег испуњења и радости када се сав тај уложени труд, проткан неизвесношћу колико и надом, врати на овај начин, када схватите да сте допринели остварењу, у овом моменту, њихове највеће жеље“
-Велика је привилегија, али и одговорност што имам могућност да допринесем развоју талента и креативних, потенцијала младих људи и да у одређеном периоду њиховог живота имам тако значајну улогу - каже др Драган Марковић Маркус о свом раду са талентима. Недавно је пристигла још једна потврда заједничког залагања, јер је 11 младих одабрало уметност као животни позив. На велико задовољство ментора, али и будућих академаца висок пласман на ранг листама високошколских установа донео им је жељене индексе и могућност да наставе формално образовање у сфери стваралаштва.

-Полазници припремне наставе мог атељеа, за уметничке факултете и високе ум. школе остварили фантастичне резултате. 11 кандидата положило пријемне, СЕДМОРО на уметничке факултете и ЧЕТВОРО на високу школу: Катарина Маровић, прва на ранг листи на сликарству Факултета ликовних уметности у Београду са максималним оствареним бројем поена на пријемном, (после треће године средње школе), Анђела Ђурић, прва на сценографији Факултета примењених уметности (ФПУ) у Београду; Даница Кузмановић, трећа на ранг листи за Сценски костим, ФПУ у Београду; Јована Степановић, друга на ранг листи ФДУ- смер Визуелни ефекти, анимација, и сценографија; Душан Станојловић, буџет на фотографији, ФПУ, Београд;. Тара Петровић, примљена на сликарство Факултета у Крагујевцу; Валентина Моравчевић, рестаурација ФПУ, Београду; Анђела Сенић, буџет графички дизајн високе школе, Политехника- 15. на ранг листи од 226 кандидата; Дамјан Миражић, Буџет на Индустријском дизајну, Висока школа, политехника; Нађа Грубан и Марко Тадић- Висока школу за дизајн, Политехника.
Честитке мојим драгим студентима и од срца хвала што су остварили резултате за личну афирмацију и афирмацију мог педагошког рада!! (Др Драган Марковић Маркус)


Како је изгледао менторски процес са полазницима Вашег сликарског атељеа? Колико значи подршка, савети искусног педагога и уметника за младе таленте?
Битно је нагласити да оваква врста рада мора исходовати конкретним резултатом, очигледним и мерљивим, а то је резултат на пријемном, Ту немате могућност ни простор за погрешне процене, приступе и методе. Као у шаху, сваки потез је важан и може допринети поразу или победи. То је велики изазов за мене као професора и обавеза према полазницима и њиховим родитељима.

-Атеље сам одабрала веома лако пошто сам пре почетка озбиљних припрема за факултет већ ишла у професорову школу цртања и сликања у Културном центру, па је били природно да наставимо сарадњу. Подршка некога кога поштујете и знате да је успешан у свом послу може само да вас погура напред, тако да ми је професорова подршка увек била од великог значаја. Од професора сам научила да се са сваким проблемом носим смирено и без панике, што је лекција за цео живот а не само у уметности. Иако је било више ђака професор нам је увек посвећивао исту количину пажње и енергије. Неки од мојих најбољих радова настали су баш у оним данима када ми се није радило, пошто је професор својим искуством знао тачно шта да ми предложи да радим, да би ме мотивисао. Сва прикупљена знања током година сарадње са професором су ми отворила нове видике, како у уметности, тако и у животу. Боље сам спознала себе и своје могућности и добила на самопоуздању. А свакако да је мом самопоуздању допринео и врхунски резултат остварен на пријемном који је досегнут нашим заједничким радом. Ту су и неке значајне награде на конкурсима као резултат стечених знања. Уметност је доста утицала на мене и изградила ме као личност. Не могу да замислим да потиснем љубав према уметности, па сам одлучила да ми то буде професија у којој ћу се испољавати - каже Катарина Маровић (Шабац) прва на ранг листи, сликарство (маx број бодова на пријемном),Факултет ликовних уметности, Београд уписала после треће године средње школе.


За остварење овако високих резултата, какве су постигли полазници мог атељеа, неопходна је синергија више елемената који су мање-више конституенти сваког образовног процеса. Неизбежно је издвојит таленат полазника и стручност професора као кључне. Мој методолошки приступ је узрокован и одређен индивидуалним способностима и психолошким профилом сваког полазника.

- За атеље професора Маркуса сазнао сам још у првој години средње школе од старијих ученика који су тада били полазници атељеа и у међувремену су успешно положили пријемне. Од другарице која је на почетку четврте године кренула на припреме за факултет добио сам све препоруке за проф. Маркуса. Тада сам дефинитивно одлучио да се и ја придружим. Припреме су биле веома захтевне. Требало је доста тога савладати новог, што до тада нисам знао, у реално кратком временском року. Такође, било је тешко ускладити обавезе у школи са терминима у атељеу. Професор је своје време усклађивао са нама и нашим слободним временом за рад у атељеу. Својим специфичним методама, као искусни уметник и професор, успевао је да нас извуче из неких кризних ситуација када нам баш и не иде, када нам падне самопоуздање. Његови савети ће нам сигурно остати у глави и помагати нам у даљем школовању и животу уопште. У атељеу је атмосфера била веома опуштена али радна; сваког дана смо добијали нова сазнања. Мени је првенствено значајно то што сам захваљујући овим припремама ушао у буџет на Факултету примењених уметности на одсеку за Фотографију и заиста сам захвалан професору на томе. Оно што је дубље и више суштинско, а што смо научили од професора Маркуса је да радом и трудом можемо остварити своје циљеве али, и пре свега, да будемо људи. Уметност ме истински испуњава, посебно фотографија као медиј којим испољавам своја осећања и свој доживљај света -наглашава Душан Станојловић (Велика плана), pети на ранг листи (на буџету), Фотографија, Факултет примењених уметности Bеоград.


Педагошки рад подразумева предан, истрајан рад. Колико је Ваше дугогодишње искуство у области образовања важно за рад са младима?
Мој став је изричит да, посебно у уметности, само искусни уметник и педагог може дати плодоносни допринос развоју нечијег талента. Нестручним вођењем и велики таленти могу да згасну и не остваре своје праве потенцијале, па и да потону у мору осредњости. То поље је много осетљивије него се многима чини и искуство професора је подразумевајући фактор за врхунске резултате.

др Драган Марковић Маркус


Какав је осећај када полазници Вашег сликарског атељеа постигну запажене резултате?
Врло сам поносан на остварене резултате. Оно што смо заједно постигли је рекордан успех и на републичком нивоу, што хоћу посебно да предочим. Тешко је описати стање унутрашњег испуњења и радости када се сав тај уложени труд, проткан неизвесношћу колико и надом, врати на овај начин, када схватите да сте допринели остварењу, у овом моменту, њихове највеће жеље. Када смо се окупили у атељеу да прославимо успех - њихова лица су ми све рекла.

- Имати искусног ментора нам је у доста аспеката отворило очи и указало на пропусте. Директан приступ раду, отвореност и искуство професора су нас мотивисали и уливали поверење. Када имате поузданог и искусног ментора поред себе, добијете и на самопоуздању. Водила сам се позитивним мишљењима о раду и успесима професора Маркуса и пријатељским препорукама Од почетка припрема смо пуцали на високо, али тешко је бити прецизан у прогнозирању таквих ствари.. Прва позиција није мала ствар, али одговара напретку и труду који смо уложили. Напретком у атељеу сам себи проширила видике и доказала да сам на правом путу. Није то био одабир између стаза лево и десно са натписима на почетку “наука” и “уметност”. Просто, у току живота читава наша енергија циркулише око свега што нам лежи. Неки виде у бојама, неки у бројевима. Неки у воланима и гумама, неки у лопти. Онда се каже да си “одабрао” своју област, а мислим да си је једноставно живео - наглашава Анђела Ђурић (Шабац) прва на ранг листи, Сценографија, Факултет примењених уметности, Београд.


Како препознајете младе таленте и шта је то што је важно у раду са њима?
Таленте није тешко препознати и они се испољавају већ у најранијој доби детета од када би и требало кренути са конкретном подршком у његовом испољавању и развоју. Присутност талента не подразумева успех сам по себи. Ликовна уметност спаја таленат и одређене техничке вештине које се дају вежбањем усавршавати. Само комбинација талента и неуморног рада су обећавајући фактори изградње доброг уметника.

-Подршка професора као афирмисаног уметника доста ми је значила током похађања атељеа. Најзначајније постигнуће које сам успела направити било је упис на Факултет примењених уметности- смер сценски костим, што ми је и био примарни циљ поред стицања других знања у пољу цртања и сликања. Атеље сам изабрала из разлога што сам чула позитивне коментаре о раду и стручности професора Маркуса. Бити уметник и бавити се уметношћу значи веровати у живот. Она је нешто што ме покреће и мој начин исказивања себе,зато сам је и изабрала као будући позив - истиче Даница Кузмановић (Лозница) трећа на ранг листи, Сценски костим, Факултет примењених уметности Београд.


- На основу информација које сам добила од претходних полазника Атељеа била сам сигурна у професорове менторске методе и способност да ме у кратком временском року припреми за успешно полагање пријемног испита. Оно што је највише пријало у врло захтевном раду и што је у доброј мери помогло да се истраје, то је опуштена атмосфера. Цео процес се одвијао без непотребног притиска, али одлучно и са великим поверењем у професора и његов уметнички и педагошки рејтинг. Што се тиче стручног аспекта изашла сам из дотадашњег стереотипа и одређене скучености у раду и почела сам слободније да се изражавам у цртању и сликању. Али желим истаћи и шире погледе на живот, уметност, као и новостечени квалитет. Уметност је интригантан и узбудљив начин да изразим себе, оно што јесам и оно што желим да будем - појашњава Тара Петровић (Јагодина), примљена на сликарство Факултета уметности у Крагујевцу.
М. Ж.

Најновији број

29. септембар 2022.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa