Инфо

20. октобар 2022.20. окт 2022.
Фото: "Глас Подриња"

Фото: "Глас Подриња"

НОВЕ УСЛУГЕ МИА ЧЕТБОТА

Лакше до извода и пријаве комуналних проблема

Пратећи развијање дигиталних технологија ми смо усавршили све што Миа ради, тако да смо увели нове услуге. Преко Вајбера наши суграђани могу сада, скенирајући QR код, или одласком на Вајбер када укуцају “Миа Шабац” могу да наруче уверење о држављанству, или извод из матичне књиге да им стигне на кућну адресу
Дигитална асистенткиња града Шапца Миачетбот почела је са радом пре нешто више од годину дана. Грађанима су прошлог четвртка представљене нове услуге које нуди - наручивање извода из матичних књига и уверење о држављанству, као и пријављивање комуналних проблема.

-Дуже од годину дана имамо асистента који помаже нашим административним радницима у Градској управи, пре свега да смањимо гужве, да смањимо притисак, али и да пружимо квалитетне и добре услуге нашим суграђанима без долажења на шалтер. Пратећи развијање дигиталних технологија ми смо усавршили све што Миа ради, тако да смо увели нове услуге. Преко Вајбера наши суграђани могу сада, скенирајући QR код, или одласком на Вајбер када укуцају “Миа Шабац” могу да наруче уверење о држављанству, или извод из матичне књиге да им стигне на кућну адресу. Такође, могу на исти начин и да укажу на неки комунални проблем у граду, навео је градоначелник Шапца Александар Пајић.

Скенирањем QR кода, уз омогућен интернет на уређају, покренуће се Вајбер апликација изапочећете конверзацију са Миа четботом.
Разговор се може започети и куцањем “МИА Шабац” у опцији Search у Вајберу.


Дигиталног асистента у нашој земљи поред Шапца има само Сомбор. Миа четбот је развијен у склопу регионалног пројекта Унапређење општинских услуга у Србији и Босни и Херцеговини увођењем четбота. Подржан је од стране девелоп програма немачког савезног министарства за економску сарадњу и развој, а спроводе га Немачка развојна сарадња - ГИЗ, НАЛЕД и компанија Сага.

-Циљ пројекта је да прикаже активну и функционалну примену четбота на локалном нивоу, где ће највише користи имати грађани од приступачнијих и ефикаснијих општинских услуга. То утиче и на смањење потреба да се уопште иде на градске шалтере. Самим тим се растерећује Градска управа, али се и штеди време грађана. Као што ће грађани имати бенефите од приступачнијих услуга, локална самоуправа на овај начин унапређује квалитет пружања сопствених услуга и информација грађанима.

Фото: "Глас Подриња"


Повећава се и могућност локалне самоуправе да обради што већи број захтева грађана у кратком року. Миа четбот је достуна 24 сата, седам дана у недељи, путем вебсајта локалне самуправе, али пре свега путем Вајбер апликације, истакао је Стефанос Јокић, представник НАЛЕД-а и координатор пројекта.
Пројекат је званично кренуо крајем 2019. годинем, а у октобру прошле године је покренут четбот.

Када је у питању нова услуга Миа четбота, наручивање извода или уверења о држављанству, када службеник Градске управе обради захтев на адресу стиже документ. Грађани сносе само трошак поштарине.

- Компанија „Сага“ велику пажњу поклања пројектима који дају подршку општинама на путу дигиталне трансформације. Миа четбот је заснована на вештачкој интелигенцији и та технологија омогућује грађанима да са четботом комуницирају као са људским бићем. Надам се да је Миа само први бренд амбасадор на територији Шапца и да ће се овакви пројекти проширити и на остале локалне самоуправе у нашој земљи, навела је Мартина Веселиновић акаунт менаџер у компанији Сага.

Најновији број

18. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa