Инфо

17. новембар 2022.17. нов 2022.
Фото: Глас Подриња

Фото: Глас Подриња

Инспекција даје налоге за уклањање непрописно постављених баријера

Недозвољена „резервација“ паркинга све чешћа појава у граду

„Имали смо неколико притужби комшија у зградама на станаре који су сами стављали барикаде и тако обезбедили паркинг на непрописан начин. Проверили смо те делове града и проследили списак инспекцији“, каже начелник Одељења комуналне милиције Шабац Борко Јекић
„Имали смо неколико притужби комшија у зградама на станаре који су сами стављали барикаде и тако обезбедили паркинг на непрописан начин. Проверили смо те делове града и проследили списак инспекцији“, каже начелник Одељења комуналне милиције Шабац Борко Јекић.

У последње време, претежно у гушће насељеним деловима града, учестала је појава постављања паркинг баријера са катанцем, чиме власници возила желе себи да осигурају место у близини куће, стана или радног места. Управо су то разлози препирки међу суграђанима који се нису досетили да се на тај начин „обезбеде“. Надлежне инспекцијске службе добијају пријаве и уклањају непрописно постављене „резервације“.

Од маја до септембра поднето је више од 150 захтева за резервације, али због преоптерећеног паркинг простора већином не могу бити одобрени


Ко сме да „резервише“
Начелник Одељења комуналне милиције Шабац Борко Јекић каже да је било неколико притужби комшија у зградама на станаре који су сами стављали барикаде и тако обезбедили паркинг на непрописан начин, те да су проследили информације инспекцији.

-Прво мора да се провери да ли је јавна парцела, јер на приватној немамо ингеренције и на њој власник има право да постави баријере. Кад је возило непрописно паркирано на некој површини, можемо да пишемо прекршајни налог, али не можемо да га уклонимо. Инспекција мора да покрене поступак против Н.Н. лица уколико је идентитет непознат и онда се да налог за уклањање, ако нема решења о постављању. Ми смо сликали возила и пре двадесетак дана смо доставили списак комуналној инспекцији, јер је у њиховој надлежности заузеће јавне површине. Забележени су такви случајеви у насељима Бенска бара, Тркалиште, било је постављања испред гаража- наводи Јекић.

Начелница Одељења за инспекцијске и комунално- стамбене послове Шабац Зорица Гвозденовић напомиње да се грађани или стамбена заједница могу обратити ЈП „Инфраструктура“ у вези са „постављањем стубића или рампе на јавној површини, које ће и добити уколико је захтев оправдан, како се возила не би паркирала на зеленој површини испред зграда или блокирала непрописним паркирањем пролазак до гаража лица које живе у зградама“.

Фото: Глас Подриња, Дир. ЈКП “Паркинг Сервис” Шабац, Драган Ристић


-У случају када их је Н.Н. лице само поставило комунални инспектор ће по службеној дужности или по представци грађана изаћи на место (уз претходно добијену потврду да на том месту није добијена сагласност за заузеће) и водити поступак за уклањање. Управни поступак подразумева издавање решења на Н.Н. лице коме се даје рок од седам дана за самостално уклањање. Ако се не уклони, даље се спроводи извршење тј. уклањање се врши посредством предузећа које за потебе града то може да уради. Ове године уклањали смо у улицама Тиршов венац и Патријарха Павла- подвлачи Гвозденовићева.

Велики број захтева
У ЈКП „Паркинг сервис“ Шабац објашњавају да је њихов надлежност искључиво у домену оних јавних простора на којима је јасно назначено да се паркинг наплаћује.
-Надлежни смо само тамо где се врши контрола наплате паркинга, а да би се та контрола вршила, то мора да буде јавна површина коју је Градско веће одобрило за наплату паркинга- наводи директор ЈКП „Паркинг сервис“ Шабац Драган Ристић.

Како додаје, од маја до септембра поднето је више од 150 захтева за резервације, али због преоптерећеног паркинг простора већином не могу бити одобрени.

-Постоје резервације које су дате раније одређеним фирмама и ти уговори су важећи и не могу се лако раскинути. Иначе, где је велика потреба за резервисаним местима, ту се излази у сусрет, али приоритет су нам грађани и њихов интерес. Зато избегавамо давање резервација када за тим нема изузетне потребе, да би грађани имали што више места- наглашава Ристић.

Месечна станарска карта је повлашћена категорија и замишљена је квота од 40 посто у односу на број
паркинг места.

-Ако зграда има 100 станова, на пример, може максимално 40 посто станара да добије станарску карту. Будући да не желимо да правимо селекцију међу људима, излазили смо у сусрет захтевима грађана и преко тог процента, јер је незахвално објашавати да је неко добио карту, а комшија до њега нема то право, само зато што је касније поднео захтев- каже директор ЈКП „Паркинг сервис“.
Д.Д.

Најновији број

18. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa