Инфо

16. март 2023.16. мар 2023.
Александра Курдулић, Фото: Приватна архива

Александра Курдулић, Фото: Приватна архива

Основна школа „Свети Сава“ координатор Erasmus пројекта

Успех долази као круна тимског рада

Родитељи, њих 20, са децом, путоваће кроз планираних шест мобилности. Имаће прилику да виде друге земље, упознају другу децу и учествују у инлузивним радионицама, што ће допринети њиховој бољој социјалној интеграцији
Колектив Основне школе за децу са сметњама у развоју и инвалидитетом „Свети Сава“ крајем прошле године обрадовала је вест да им је одобрен Erasmus пројекат. Циљ је да та рањива популација буде видљивија у друштву, те да се активним укључивањем у живот заједнице допринесе развоју пуних потенцијала особа са другачијим способностима и могућностима. Једина су образовна установа тог типа у земљи која ће радити на позицији координатора, са пет партнера, колегама из школа у Македонији, Италији, Грчкој и две у Румунији, од 22. маја, наредних 15 месеци, до августа наредне године. За тај пројекат обезбеђена су средства у износу од 60 хиљада евра.

Путовања и дружење деце из различитих земаља
Како је рекла директорка школе Јелена Ђурђевић, пројекти из програма Erasmus plus за мобилност у образовању су једни од највећих које подржава Европска унија. За школу је то од изузетног значаја, јер до сада није имала прилике да буде ни партнер на таквим пројектима, а први пут кад је аплицирала, добила је да буде координатор.

-Приоритет Erasmus-a је да подржавају пре свега пројекте у области образовања који посвећују пажњу општој инклузији. Планиране су студијске посете, размена искустава, знања, путовања и за нашу децу, ученике и њихове родитеље, што ће бити револуција у школовању деце са сметњама у развоју. Многа наша деца нису путовала ни возом, чак ни аутобусом, а једно искуство путовања авиопревозом за њих ће бити од изузетног значаја. Радићемо на припреми заједно са њиховим породицама како бисмо то изнели на прави начин. Овим пројектом добићемо изузетну прилику да се у нашој бранши и граду промовишемо као установа која ради на проширењу и подизању опште инклузивне културе. То ће умногоме допринети унапређењу наших услуга и атмосфере у друштву, сензибилизацији друштва на особе са инвалидитетом, јер верујем да има још много простора да се то побољша- навела је Ђурђевићева и додала да је библиотекар информатичар и координатор пројекта, колегиница Александра Курдулић, прошла обуку организовану у Румунији и увела колектив у ту причу преко тимова за писање пројеката и маркетинг.
Сви су се укључили у складу са могућностима и афинитетима. Мотив су пре свега деца и реализација пројекта њима ће понудити прегршт могућности.

Јелена Ђурђевић, Фото: Приватна архива


-Деца ће имати прилику да путују авионом и упознају дивне крајеве попут Пизе у Италији, затим се иде у Грчку, на пролеће у Румунију, Македонију, па опет Румунију и у мају и у јуну долазе сви код нас. Један од главних приоритета школе је остваривање што чвршћих веза и добре сарадње са родитељима која ће бити бенефитна и за децу. Родитељи су одушевљени чињеницом да ће њих 20 са децом путовати кроз планираних шест мобилности. Постоји и доза страха, јер већина те деце није путовала авионом, неки ни аутобусом, али ћемо проћи адекватну обуку да их за све то припремимо. То су важне активности које спроводимо у циљу њихове социјалне интеграције, како бисмо их припремили за будући живот, јер ми ни сада не знамо како они живе, можемо само да наслутимо. Зато је важно да ставимо фокус на емпатију. Њима је потребна подршка свих актера друштва, а ако желимо да будемо инклузивни, морамо се тако и понашати- подвукла је Курдулићева.

Пројекат је круна заједничког, тимског рада и ангажовања свих запослених школе.

Инклузивне радионице
-Никада се не бих одважила на тај корак да није било ликовног конкурса „Дај ми реч да је насликам“ који реализујемо трећу годину заредом. Узевши у обзир искуство у организацији таквог једног догађаја, били смо оснажени да и овај пројекат напишемо. Пројекат има сличну тематику, да се деца редовне, типичне популације сензибилишу и праве инклузивне радионице, да се сучеле, да се заправо ставе у директни контакт, да заједно нешто стварају. Без обзира на то што немам искуства, они морају да виде ваш капацитет да спроведете све што сте предвидели. Кад имате тим иза себе и подршку руководства школе, небо је граница. Добро је што као образовна установа идемо у том смеру. Тешко је доћи до партнера и зато је обука на којој сам била у Румунији значајна, јер сам могла да упознам те људе, да се дружимо кроз заједничке радионице- нагласила је она.

У свакој мобилности предвиђено је неколико активности у трајању од два- три дана, колико ће се боравити у месту.

-Кроз те активности деца ће унапредити различите вештине. Сазнање да постоје негде нека друга деца која су им слична, а која говоре неким другим језиком је такође изузетно важно за стицање свести о томе да нисмо сами овде где живимо- истакла је Курдулићева.

Циљ је рад на унапређењу ученичких и наставничких компетенција, размена добре праксе, оснаживање организација и институција. Добијањем овог пројекта школа постаје пожељан партнер другима и у будућности, уколико обезбеди акредитацију, загарантована орочена средства за неке будуће пројекте. Други важан сегмент је дугорочни план, а то је да ова установа постане ресурсни центар за образовање деце са сметњама у развоју и инвалидитетом, који би им пружио комплетну подршку и шири спектар услуга, што и јесте предвиђено Стратегијом образовања 2020- 2030 године.

Д.Д.

Најновији број

18. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa