Фото: Pixabay
Фондација Темпус одобрила Еразумус плус пројекат Шабачке гимназије
Јачање веза са ђацима из Чешке и Шведске
Реч је о пројекту ученичке мобилности који ће трајати 18 месеци дизајнираном да развија и јача читалачку и медијску писменост
Фондација Темпус завршила је процедуру одабира Еразмус плус пројеката пријављених у оквиру фебруарског конкурсног рока ове године, а пројектна пријава Шабачке гимназијe „Read Learn Discern“ одобрена је за финансирање. Реч је о пројекту ученичке мобилности који ће трајати 18 месеци дизајнираном да развија и јача читалачку и медијску писменост, а реализоваће се са партнерским школама, гимназијама из Брна у Чешкој и Енгелхолма у Шведској.
Низ активности
-Радујемо се сарадњи и активностима, јер ће наши ученици заједно са ученицима из партнерских школа из Чешке и Шведске стицати знања и вештине везане за читање и читалачку и медијску писменост.
Примећено је у Европи да ученици све мање читају, све теже разумеју шта су прочитали, информисану поруку, те ће бити низ активности које ће им помоћи да савладају читалачке технике, да боље разумеју прочитано, да могу да парафразирају, да повезују ствари. Суштина је јачање разумевања прочитаног и читалачке писмености и верујем да ће им то бити корисно- подвлачи координаторка пројекта, професорка енглеског језика и књижевности у Шабачкој гимназији Нада Филиповић.
Завршена „Култура у коверти“
„Culture in an Envelope“ (Култура у коверти), eTwinning пројекат, у коме је Шабачка гимназија први пут учествовала заједно са ученицима из Пољске, Чешке, Мађарске, Турске и Грчке, завршен је у мају. Реч је о европској платформи која је део Еразмус програма и служи за повезивање основних и средњих школа широм Европе кроз пројекте и јачање дигиталних алата и комуникационих технологија у настави, а координаторка пројекта је такође била професорка енглеског језика и књижевности Нада Филиповић.
-Циљ је био да се ученици кроз традиционалну размену писама и дописивање упознају. Разменили смо писма, имали смо и занимљив продукт на тој платформи, књиге рецепата из земаља које су учествовале, затим представљање плејлиста земаља учесница и то су само неки од сегмената овог значајног пројекта повезивања младих, размене искустава и стицања нових знања- каже професорка Филиповић и додаје да су са тим пројектом конкурисали за европску ознаку квалитета.
Користиће се и онлајн платформе, али и уживо форма, а пројекат је намењен ученциима узраста од 15 до 17 година. Њих 24 ће бити укључено у активности.
Упознавање са различитим културама
-У пракси, биће састанака преко онлајн платформи, свакако ће се користити вештачка интелигенција. Наши ученици ће провести по једну седмицу у Брну и једну седмицу у Енгелхолму, а њихови ученици ће такође долазити по једну седмицу код нас. Значи, укључена је мобилност, биће уживо састанака и сви ће боравити по једну седмицу код земље партнера. Поред развијања читалачке и медијске писмености, пројекат има и културолошки значај, те ће се ученици упознати са културама Чешке и Шведске. Идеја је да се промовише и читање као вештина, тако да су планиране посете библиотекама или читалачким клубовима, упознавање са значајним писцима, културом и традицијом и то је увек присутно у сваком међународном пројекту. Идеја је и јачање мултијезичности, пошто ће се разговарати о књижевностима на националним језицима, шведском, чешком, српском, али пројектни језик је, наравно, енглески. Ђаци ће видети како изгледају и функционишу те школе- објашњава.
Производ пројекта ће бити мини приручници, презентације које ће ученици дизајнирати, па ће у оквиру ученичких клубова и преко ученичких парламената спроводити вршњачку едукацију. Пројектне активности почињу 1. септембра и трајаће 18 месеци. Филиповићева подсећа да Србија, иако још увек није чланица Европске уније, јесте пуноправни члан као и све друге европске земље за Еразмус плус пројекте.
Низ активности
-Радујемо се сарадњи и активностима, јер ће наши ученици заједно са ученицима из партнерских школа из Чешке и Шведске стицати знања и вештине везане за читање и читалачку и медијску писменост.
Примећено је у Европи да ученици све мање читају, све теже разумеју шта су прочитали, информисану поруку, те ће бити низ активности које ће им помоћи да савладају читалачке технике, да боље разумеју прочитано, да могу да парафразирају, да повезују ствари. Суштина је јачање разумевања прочитаног и читалачке писмености и верујем да ће им то бити корисно- подвлачи координаторка пројекта, професорка енглеског језика и књижевности у Шабачкој гимназији Нада Филиповић.
„Culture in an Envelope“ (Култура у коверти), eTwinning пројекат, у коме је Шабачка гимназија први пут учествовала заједно са ученицима из Пољске, Чешке, Мађарске, Турске и Грчке, завршен је у мају. Реч је о европској платформи која је део Еразмус програма и служи за повезивање основних и средњих школа широм Европе кроз пројекте и јачање дигиталних алата и комуникационих технологија у настави, а координаторка пројекта је такође била професорка енглеског језика и књижевности Нада Филиповић.
-Циљ је био да се ученици кроз традиционалну размену писама и дописивање упознају. Разменили смо писма, имали смо и занимљив продукт на тој платформи, књиге рецепата из земаља које су учествовале, затим представљање плејлиста земаља учесница и то су само неки од сегмената овог значајног пројекта повезивања младих, размене искустава и стицања нових знања- каже професорка Филиповић и додаје да су са тим пројектом конкурисали за европску ознаку квалитета.
Користиће се и онлајн платформе, али и уживо форма, а пројекат је намењен ученциима узраста од 15 до 17 година. Њих 24 ће бити укључено у активности.
Упознавање са различитим културама
-У пракси, биће састанака преко онлајн платформи, свакако ће се користити вештачка интелигенција. Наши ученици ће провести по једну седмицу у Брну и једну седмицу у Енгелхолму, а њихови ученици ће такође долазити по једну седмицу код нас. Значи, укључена је мобилност, биће уживо састанака и сви ће боравити по једну седмицу код земље партнера. Поред развијања читалачке и медијске писмености, пројекат има и културолошки значај, те ће се ученици упознати са културама Чешке и Шведске. Идеја је да се промовише и читање као вештина, тако да су планиране посете библиотекама или читалачким клубовима, упознавање са значајним писцима, културом и традицијом и то је увек присутно у сваком међународном пројекту. Идеја је и јачање мултијезичности, пошто ће се разговарати о књижевностима на националним језицима, шведском, чешком, српском, али пројектни језик је, наравно, енглески. Ђаци ће видети како изгледају и функционишу те школе- објашњава.
Производ пројекта ће бити мини приручници, презентације које ће ученици дизајнирати, па ће у оквиру ученичких клубова и преко ученичких парламената спроводити вршњачку едукацију. Пројектне активности почињу 1. септембра и трајаће 18 месеци. Филиповићева подсећа да Србија, иако још увек није чланица Европске уније, јесте пуноправни члан као и све друге европске земље за Еразмус плус пројекте.
Д.Д.
Најновији број
19. септембар 2024.