Фото: Pixabay
ОСИГУРАЊЕ ИМОВИНЕ НАЈБОЉА ПРЕВЕНТИВА ВРЕМЕНСКИМ НЕПОГОДАМА
Миран сан за мале паре
„Прошле године смо након невремена имали велику штету. Мислим да осигурање куће свако може да приушти“ каже Шапчанка Данијела Савић. „За просечан стан од 50 квадрата годишња премија је до 5.000 динара, односно за 400 динара месечно могу да осигурају стан. То је једна паклица цигарета“, наводи Саша Обреновић директор „Дунав осигурања“. Поред основног пакета код нас постоје и допунски ризици које осигураници могу, али и не морају да узму. Ту спада земљотрес, поплаве, провална крађа, одговорност према трећем лицу, затим имамо и могућност уговарања техничке асистенције где наши корисници за неке проблеме у стану добијају брзу услугу, каже Дарко Нешковић из „ДДОР осигурања“
Климатске промене неминовно ће узроковати све чешће временске непогоде и на нашим просторима.
Прошле године Шабац је погодила суперћелијска олуја, торнадо је пролазио кроз Војводину, овог лета град је падао већ неколико пута. Црвени метео аларми све чешће упозоравају грађане да им природа може угрозити и имовину и животе. Како не би гледали у небо и надали се „неће ваљда“ неки грађани уплаћују осигурање од временских непогода. Међутим, још увек је велики број оних који нису потпуно поверљиви према осигуравајућим кућама и не верују да ће након претрпљене штете исту успети и да наплате.
Шапчанка Данијела Савић ове године први пут је осигурала породичну кућу. Поуке је извукла из сопственог искуства.
-Прошле године смо након невремена имали велику штету. Мислим да осиурање куће свако може да приушти. Постоје различити пакети и свако може да изабере оно што му одговара. Мени је рата нешто више од 1.000 динара и на три године је, за кућу од 78 квадрата. Осигурала сам кућу од невремена, крађе, поплаве... Осигурала сам се у „Делта осигурању“ где ми је агенткиња све објаснила и предочила ми све могућности и изабрала сам оно што је за мене било најбоље. Сматрам да је за људе у селу то још значајније, јер они имају још веће штете, наводи Данијела.
Основна и допунска осигурања
Основно осигурање имовине код нас покрива пожаре, као најчешће узрочнике штете. Како наводи Саша Обреновић, директор Главне филијале „Дунав осигурања“ Шабац, током првих шест месеци ове године у Србији је било више од 1.500 пожара, од чега је више од половине било на стамбеним објектима. Током летњих месеци, због поремећаја климе и пораста температуре, што све узрокује оптерећење електричних инсталација, очекује се и повећање броја пожара.
-По нашој статистици највише штета је од пожара, а оне су и најкатастрофалније. Сваки пожар изазива велике штете. Ми у Шапцу имамо четири, пет пожара у стамбеним објектима годишње и сваки изазива велике штете. Људи за мало новца могу себи да обезбеде адекватну надокнаду материјалне штете уколико се пожар деси. Овај ризик је покривен у нашем основном пакету „чувар куће“. За просечан стан од 50 квадрата годишња премија је до 5.000 динара, односно за 400 динара месечно могу да осигурају стан, колико кошта једна паклица цигарета. На годишњем нивоу премија износи до 5.000 динара, наводи Обреновић.
Основни пакет за осигурање имовине „Чувар куће“, у „Дунав осигурању“ поред ризика од пожара грађевинског објекта (стана или куће), покрива и штете на инсталацијама, стварима у домаћинству, пуцање цеви у зидовима, провалну крађу и разбојништво, лом стакла и друге. Такође покрива и штету насталу од града, олуја и удара грома. Имовина се може осигурати и од допунских ризика земљотреса, поплаве и бујице, као и општа одговорност станара према трећим лицима.
Последњи у низу пожара, који се десио овог лета, подсећа Обреновић, јесте пожар на Новом Београду који је избио у кафићу и проширио се на 14 станова, од чега је половина потпуно изгорела. Обреновић наводи да су три стана била осигурана. Њихови власници имала су полису „Дунав осигурања“ и власницима стана који су претрпели највеће оштећење накнада је исплаћена у року од 48 сати.
-Наша обавеза је да, када се комплетира документација приликом пријаве штете, накнаду исплатимо у року од 14 дана. Сматрамо да је наша морална обавеза да се ти законски рокови скрате и да се породици омогући да што пре санира штету како би могла поново да живи у свом дому, наводи Обреновић.
Основно осигурање у „ДДОР осигурању“, односно „Пожарни пакет“ такође покрива штете настале пожаром, ударом грома, олујом, изливањем воде из инсталација, оштећење стакала. Могуће је уговорити и допунска која покривају широк спектар, па и осигурање од одговорности власника пса.
-Постоје две ствари од којих се човек најтеже опоравља. Једна је када му је нарушено здравље, а друга када му изгори кућа. Без обзира да ли неко има пара, тешко је обновити живот после тога. Неке осигуравајуће куће не сврставају олују у основни пакет, али тренд је да ће јаких олуја бити све више.
Не дешава се само неком другом
Постоје само два обевезна осигурања: према трећим лицима када се региструје возило и осигурање путника у јавном превозу. Све остало је добровољно.
-Врло је важно да наши суграђани знају да за мали новца могу себи да обезбеде миран сан закључивањем полисе осигурања у нашој компанији. Бројни ризици који проузрокују штету на имовини не дешава неком другом и да може да се деси сваком. Конкретно, у поменутом случају, људима који нису имали полисе осигурања остаје само могућност да се суде са власником кафића како би надокнадили штету. То је јако мукотрпан и дуг пут, каже Обреновић.
Прошле године су у Војводини биле огромне штете усред временских непогода, како на објектима, тако и на усевима. Поред основног пакета код нас постоје и допунски ризици које осигураници могу, али и не морају да узму. Ту спада земљотрес, поплаве, провална крађа, одговорност према трећем лицу, затим имамо и могућност уговарања техничке асистенције где наши корисници за неке проблеме у стану добијају брзу услугу. Позову наш кол центар када имају неки квар и ми им пошаљемо мајстора у што краћем року. То је у данашње време, када је мајстора тешко наћи, изузетно корисно. Јављали су нам се осигураници који су били презадовољни и брзином и услугом, наводи Дарко Нешковић из „ДДОР осигурања“
Како до полисе
Слична је и процедура код склапања полиса осигурања. Агенти изађу на терен, документују у каквом је стању имовина која се осигурава и процењује се њена вредност.
-Главна филијала „Дунав осигурања“ у Шапцу има развијену агентску службу. Људи нам се могу обратити телефоном за осигурање кућа и станова. Практикујемо да их посетимо, фотографишемо некретнину. Висина премије и осигураних сума опредељује се на лицу места, на основу старости објекта и ствари у њему, као и на основу фактура за купљено покућство. Наши агенти осигурања предочавају осигуранику шта је за њега најповољније. Осигурање луксузних кућа и станова власнике ће коштати нешто мало више од наведеног примера, објашњава Обреновић.
„ДДОР осигурање“ има сличан принцип. Некада и они контактирају клијенте, али углавном они дођу код њих.
-Доста је људи који дођу да узму неко друго осигурање и онда се распитају и о осигурању имовине, па урадимо и то. Такође се информишу и преко нашег сајта и након тога нам се јаве. Увек прво гледамо њихове потребе и који су њихови проблеми. Вредност имовине процењујемо по квадратном метру, гледа се грађевинска вредност објекта која је од 500 евра по квадратном метру па навише, а могу да осигурају и на већу вредности. Код нас су објекти углавном старији и мора да се откупи амортизација, што захтева додатни износ. Основни пакет, уз неке допунске, за стан од око 60 квадрата је око 7.000 динара.
Осигурање је превентива, да може мирно да се спава, истиче Нешковић.
Пријава штете и наплата
Када штера настане она се може пријавити путем мејла или телефона. Пракса у компанији „Дунав осигурање“ је да агенти који осигуравају буду доступни осигуранику и када насте штета.
-Проценитељи излазе на лице места одмах по пријави штете, раде процену, а након тога се, на бази полисе ради обрачун. Уколико настала штета изискује мале поправке то иде врло брзо. Узме се предрачун од фирме која ће то радити и ми у року од неколико дана исплатимо штету. Када су велике штете на бази уговореног износа по квадрату осигурања штета се јако брзо исплаћује, истиче Обреновић.
Дарко Нешковић наводи да осигураник треба да учини све што је у његовој моћи да се штета даље не шири. Штету може да пријави доласком у „ДДОР осигурање“ или мејлом, након чега проценитељи излазе на терен и одреде износ штете.
-Уколико осигурник има примедбу на процену онда следи договор, али то је јако редак случај. Рок за исплату је 15 дана, каже Нешковић.
Осигураник добро да прочита услове
-Пре склапања полисе осигурања постоји предуговорно обавештење које је обавезно да се да осиугранику. То људи морају да прочитају. Све што им агенти испричају је једна ствар, то људи могу и да не разумеју добро, а у предуговорном обавештењу тачно пише који су ризици покривени и шта није покривено, каже
Недавно је уведено да од момента уговарања осигурања од елементарних непогода до почетка важења прође четири дана. Раније је почињало да важи исти дан.
Учешћа у штети осигураника код осигурања имовине нема. Тога има код каско осигурања и осигурања усева.
Саша Обреновић поручује суграђанима да се информишу колико кошта осигурање њиховог дома и да на основу тога донесу одлуку да ли је вредно да имовина коју стичу читавог живота буде оштећена или уништена усред невремена, те њихове или туђе непажње.
Прошле године Шабац је погодила суперћелијска олуја, торнадо је пролазио кроз Војводину, овог лета град је падао већ неколико пута. Црвени метео аларми све чешће упозоравају грађане да им природа може угрозити и имовину и животе. Како не би гледали у небо и надали се „неће ваљда“ неки грађани уплаћују осигурање од временских непогода. Међутим, још увек је велики број оних који нису потпуно поверљиви према осигуравајућим кућама и не верују да ће након претрпљене штете исту успети и да наплате.
Шапчанка Данијела Савић ове године први пут је осигурала породичну кућу. Поуке је извукла из сопственог искуства.
-Прошле године смо након невремена имали велику штету. Мислим да осиурање куће свако може да приушти. Постоје различити пакети и свако може да изабере оно што му одговара. Мени је рата нешто више од 1.000 динара и на три године је, за кућу од 78 квадрата. Осигурала сам кућу од невремена, крађе, поплаве... Осигурала сам се у „Делта осигурању“ где ми је агенткиња све објаснила и предочила ми све могућности и изабрала сам оно што је за мене било најбоље. Сматрам да је за људе у селу то још значајније, јер они имају још веће штете, наводи Данијела.
Основна и допунска осигурања
Основно осигурање имовине код нас покрива пожаре, као најчешће узрочнике штете. Како наводи Саша Обреновић, директор Главне филијале „Дунав осигурања“ Шабац, током првих шест месеци ове године у Србији је било више од 1.500 пожара, од чега је више од половине било на стамбеним објектима. Током летњих месеци, због поремећаја климе и пораста температуре, што све узрокује оптерећење електричних инсталација, очекује се и повећање броја пожара.
-По нашој статистици највише штета је од пожара, а оне су и најкатастрофалније. Сваки пожар изазива велике штете. Ми у Шапцу имамо четири, пет пожара у стамбеним објектима годишње и сваки изазива велике штете. Људи за мало новца могу себи да обезбеде адекватну надокнаду материјалне штете уколико се пожар деси. Овај ризик је покривен у нашем основном пакету „чувар куће“. За просечан стан од 50 квадрата годишња премија је до 5.000 динара, односно за 400 динара месечно могу да осигурају стан, колико кошта једна паклица цигарета. На годишњем нивоу премија износи до 5.000 динара, наводи Обреновић.
Основни пакет за осигурање имовине „Чувар куће“, у „Дунав осигурању“ поред ризика од пожара грађевинског објекта (стана или куће), покрива и штете на инсталацијама, стварима у домаћинству, пуцање цеви у зидовима, провалну крађу и разбојништво, лом стакла и друге. Такође покрива и штету насталу од града, олуја и удара грома. Имовина се може осигурати и од допунских ризика земљотреса, поплаве и бујице, као и општа одговорност станара према трећим лицима.
Последњи у низу пожара, који се десио овог лета, подсећа Обреновић, јесте пожар на Новом Београду који је избио у кафићу и проширио се на 14 станова, од чега је половина потпуно изгорела. Обреновић наводи да су три стана била осигурана. Њихови власници имала су полису „Дунав осигурања“ и власницима стана који су претрпели највеће оштећење накнада је исплаћена у року од 48 сати.
-Наша обавеза је да, када се комплетира документација приликом пријаве штете, накнаду исплатимо у року од 14 дана. Сматрамо да је наша морална обавеза да се ти законски рокови скрате и да се породици омогући да што пре санира штету како би могла поново да живи у свом дому, наводи Обреновић.
Основно осигурање у „ДДОР осигурању“, односно „Пожарни пакет“ такође покрива штете настале пожаром, ударом грома, олујом, изливањем воде из инсталација, оштећење стакала. Могуће је уговорити и допунска која покривају широк спектар, па и осигурање од одговорности власника пса.
-Постоје две ствари од којих се човек најтеже опоравља. Једна је када му је нарушено здравље, а друга када му изгори кућа. Без обзира да ли неко има пара, тешко је обновити живот после тога. Неке осигуравајуће куће не сврставају олују у основни пакет, али тренд је да ће јаких олуја бити све више.
Постоје само два обевезна осигурања: према трећим лицима када се региструје возило и осигурање путника у јавном превозу. Све остало је добровољно.
-Врло је важно да наши суграђани знају да за мали новца могу себи да обезбеде миран сан закључивањем полисе осигурања у нашој компанији. Бројни ризици који проузрокују штету на имовини не дешава неком другом и да може да се деси сваком. Конкретно, у поменутом случају, људима који нису имали полисе осигурања остаје само могућност да се суде са власником кафића како би надокнадили штету. То је јако мукотрпан и дуг пут, каже Обреновић.
Прошле године су у Војводини биле огромне штете усред временских непогода, како на објектима, тако и на усевима. Поред основног пакета код нас постоје и допунски ризици које осигураници могу, али и не морају да узму. Ту спада земљотрес, поплаве, провална крађа, одговорност према трећем лицу, затим имамо и могућност уговарања техничке асистенције где наши корисници за неке проблеме у стану добијају брзу услугу. Позову наш кол центар када имају неки квар и ми им пошаљемо мајстора у што краћем року. То је у данашње време, када је мајстора тешко наћи, изузетно корисно. Јављали су нам се осигураници који су били презадовољни и брзином и услугом, наводи Дарко Нешковић из „ДДОР осигурања“
Како до полисе
Слична је и процедура код склапања полиса осигурања. Агенти изађу на терен, документују у каквом је стању имовина која се осигурава и процењује се њена вредност.
-Главна филијала „Дунав осигурања“ у Шапцу има развијену агентску службу. Људи нам се могу обратити телефоном за осигурање кућа и станова. Практикујемо да их посетимо, фотографишемо некретнину. Висина премије и осигураних сума опредељује се на лицу места, на основу старости објекта и ствари у њему, као и на основу фактура за купљено покућство. Наши агенти осигурања предочавају осигуранику шта је за њега најповољније. Осигурање луксузних кућа и станова власнике ће коштати нешто мало више од наведеног примера, објашњава Обреновић.
„ДДОР осигурање“ има сличан принцип. Некада и они контактирају клијенте, али углавном они дођу код њих.
-Доста је људи који дођу да узму неко друго осигурање и онда се распитају и о осигурању имовине, па урадимо и то. Такође се информишу и преко нашег сајта и након тога нам се јаве. Увек прво гледамо њихове потребе и који су њихови проблеми. Вредност имовине процењујемо по квадратном метру, гледа се грађевинска вредност објекта која је од 500 евра по квадратном метру па навише, а могу да осигурају и на већу вредности. Код нас су објекти углавном старији и мора да се откупи амортизација, што захтева додатни износ. Основни пакет, уз неке допунске, за стан од око 60 квадрата је око 7.000 динара.
Осигурање је превентива, да може мирно да се спава, истиче Нешковић.
Пријава штете и наплата
Када штера настане она се може пријавити путем мејла или телефона. Пракса у компанији „Дунав осигурање“ је да агенти који осигуравају буду доступни осигуранику и када насте штета.
-Проценитељи излазе на лице места одмах по пријави штете, раде процену, а након тога се, на бази полисе ради обрачун. Уколико настала штета изискује мале поправке то иде врло брзо. Узме се предрачун од фирме која ће то радити и ми у року од неколико дана исплатимо штету. Када су велике штете на бази уговореног износа по квадрату осигурања штета се јако брзо исплаћује, истиче Обреновић.
Дарко Нешковић наводи да осигураник треба да учини све што је у његовој моћи да се штета даље не шири. Штету може да пријави доласком у „ДДОР осигурање“ или мејлом, након чега проценитељи излазе на терен и одреде износ штете.
-Уколико осигурник има примедбу на процену онда следи договор, али то је јако редак случај. Рок за исплату је 15 дана, каже Нешковић.
-Пре склапања полисе осигурања постоји предуговорно обавештење које је обавезно да се да осиугранику. То људи морају да прочитају. Све што им агенти испричају је једна ствар, то људи могу и да не разумеју добро, а у предуговорном обавештењу тачно пише који су ризици покривени и шта није покривено, каже
Недавно је уведено да од момента уговарања осигурања од елементарних непогода до почетка важења прође четири дана. Раније је почињало да важи исти дан.
Учешћа у штети осигураника код осигурања имовине нема. Тога има код каско осигурања и осигурања усева.
Саша Обреновић поручује суграђанима да се информишу колико кошта осигурање њиховог дома и да на основу тога донесу одлуку да ли је вредно да имовина коју стичу читавог живота буде оштећена или уништена усред невремена, те њихове или туђе непажње.
М.М.
Најновији број
10. октобар 2024.