Све је популарнија онлајн куповина, рекламе шопинг апликација преплавиле друштвене мреже и сајтове
Било који интернет претраживач да се користи, немогуће је избећи огласе који рекламирају платформе за куповину преко мреже. Истицање разних попуста, акцијских цена, повољности и одобрених бонуса, савременог потрошача мами на отварање таквих понуда а онда и наручивање, често и непотребних ситница.
Вредност куповине преко интернета прошле године повећана је за око 40 одсто у односу на претходну и износила је 114,4 милијарде динара. У 2023. години забележено је 59,2 милиона плаћања, објавила је Народна банка Србије.
Фото: Pixabay
Не мора да се губи време и чека у редовима, све је доступно у било које доба дана и ноћи. Цене и услови куповине су јасни, роба стиже на кућну адресу, неки су од разлога због чега се при куповини најчешће потеже за тастаруром и „мрежом“
Kомбинација производа по приступачним ценама и лакоћа куповине две су кључне ствари које су утицале на то да се и купци у Србији окрену куповини путем интернета. Платформа „Тему“ тренутно је једна од најпопуларнијих такве врсте иако је релативно скоро стигла на овдашње тржиште. Тешко је наћи некога ко, макар из знатижеље, није поручио бар неку ситницу, комад гардеробе или неку кухињску потрепштину од овог кинеског продавца. Чак и они верни корисници онлајн гиганата попут Алибабе, Алиеxпреса, Амазон-а и еБаy-а, нису одолели бар да прегледају а најчешће и инсталирају и користе погодности Тему шопинг апликације.
Фото: Pixabay
Не мора да се губи време и чека у редовима, све је доступно у било које доба дана и ноћи. Цене и услови куповине су јасни, роба стиже на кућну адресу, неки су од разлога због чега се при куповини најчешће потеже за тастаруром и „мрежом“.
Вредност куповине преко интернета прошле године повећана је за око 40 одсто у односу на претходну и износила је 114,4 милијарде динара. У 2023. години забележено је 59,2 милиона плаћања, објавила је Народна банка Србије
-У мојој породици муж је тај који је „навучен“ на онлајн куповину. Најчешће су то неке ситнице, углавном за кухињу које не коштају много а добро дођу у свакодневној употреби. Искуства су различита, најчешће два задржи а један баци, али не одустаје баш зато што не кошта много а занимљиво му је – каже једна Шапчанка.
-Немам искуства са страним платформама, само са домаћим. Наручујем најчешће обућу јер се тај начин испоставо као јефтинија куповина јер продавци одобравају одређене попусте на онлајн куповину. Углавном је све у реду и оно што бих истакла као предност је то што већина продаваца одобрава повраћај односно замену робе ако је рецимо неодговарајући број у питању и не наплаћају поновну доставу. Оно што ми се не свиђа нема везе са самом продајом већ са достављачима, дешава се да само убаце у поштанско сандуче обавештење о приспећу пошиљке иако је неко у то време сигурно био код куће – наводи једна од суграђанки у анкети коју је спровео Глас Подриња.
У 2023. години забележено је 59,2 милиона плаћања за онлајн куповину, објавила је Народна банка Србије. Податак у који НБС нема увид је плаћање поузећем који знатно повећава број поруџбина путем интернета
Како Глас Подриња сазнаје, дистрибутери пошиљки имају пуне руке посла. У радној јединици шабачке Поште, од почетка „помаме“ наручивања преко интернета, за трећину је повећан број пакета. „Једва стижемо да испоручимо све пошиљке, на свим реонима је исто и таква је ситуација и са другим градовима, нису само Шапчани онлине купци“, кажу у Пошти. „Хаос“ је и у другим курирским службама од када су ангажовани за испоруку, конкретно „Тему“ пошиљки.
Оно чему се дистрибутери, а нарочито радници у курирској служби надају је да ће интересовање ипак временом спласнути јер „као и све што је ново, само је одређено време и занимњиво“, наводе. Оно што је интересантно, такође признају да ни они а ни чланови њихових породица нису одолели куповини потребних и непотребних ствари са неке од популарних апликација за куповину.