Инфо

26. новембар 2015.26. нов 2015.
ЈЕДИНСТВЕНИ ШАЛТЕР ГРАДСКЕ УПРАВЕ ШАПЦА ПРИМЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ КОЈИ ЋЕ СЛЕДИТИ ДРЖАВА

ЛАКШЕ ПРОЦЕДУРЕ И УСЛУГА НА ЈЕДНОМ МЕСТУ

Јединствени шалтер, услуга Градске управе Шапца која олакшава подношење захтева и решавања предмета из најразличитијих области, функционише већ годину дана, а за то време обрађено је више од 30.000 предмета
Грађани Шапца и привредници на Јединственом шалтеру већ годину дана добијају информације и предају захтеве из области грађевине, привреде, социјалне заштите и комуналних делатности. Овим решењем локална самоуправа предухитрила је Закон о планирању и изградњи, који је органе локалне самоуправе дефинисао као посреднике у решавању предмета између грађана и, примера ради, јавних предузећа.
- Од саме идеје о оснивању Једиственог шалтера имали смо замисао да грађани за што мање времена остваре своја права, и добију информације које су им потребне. На Јединственом шалтеру грађани предају захтеве за сва одељења и органе Градске управе, и за јавна предузећа. То значи да, примера ради, сва документа потребна за прикључке на водоводну мрежу, систем даљинског грејања или електро мрежу, грађани предају на овом месту, чиме се знатно убрзава процедура. Ово је предвидео и Закон о планирању и изградњи, донет у септембру 2015. године. Друге локалне самоуправе од тада морају да следе модел који смо ми почели да примењујемо још у октобру 2014. године, каже Јован Недељковић, начелник Градске управе.
У пракси, на пример, документацију потребну за прикључење на водоводну мрежу, тамо где за то постоје услови, грађани предају само на Јединственом шалтеру.
- ЈКП „Водовод Шабац“ је, попут других јавних предузећа, доставило документа, неопходна за подношење захтева за прикључак на мрежу, а она се налазе на интернет презентацији града Шапца. На Јединственом шалтеру, за оне који не користе интернет, постоје иста таква документа у писаној форми. Грађани попуне захтев, службеници га обраде и достављају Одељењу за урбанизам, које га потом шаље у ЈКП „Водовод Шабац“ на извршење, објашњава Недељковић.
Шабачки Јединствени шалтер ће, највероватније, постати пример добре праксе који ће следити и други градови и општине. На састанку представника Министарства за државну управу и локалну самоуправу и Сталне конференције градова и општина, са представницима локалних самоуправа, разматран је Нацрт закона о општем управном поступку, који предвиђа успостављање Јединственог управног места, што шабачки Јединствени шалтер суштински представља већ годину дана.
- Рад Јединственог шалтера у Шапцу показао се као одлично могуће и одрживо решење за примену Јединственог управног места које предвиђа Нацрт закона о управном поступку. Као представник Градске управе града Шапца, поделила сам наше искуство у раду са учесницима састанка. Шабац је добио све похвале на рачун новог начина организације посла, који у први план ставља брзу услугу грађанима, наводи Вера Пантелић, начелница Одељења за општу управу.
Предмете који су у току грађани могу да прате преко веб писарнице шабачке Градске управе. Потребно је само, да приликом подношења неког захтева нагласе да желе да, путем интернета, имају увид у ток предмета.
- Потребно је укуцати ПИН код и ЈМБГ, и грађанин ће у сваком тренутку знати у којој фази процедуре је његов предмет, динамику кретања и праћење рокова, објашњава Јован Недељковић.
Током протеклих годину дана преко Јединственог шалтера обрађено је више од 30.0000 предмета. Представници Градске управе истичу да овим, и другим решењима, константно раде на унапређењу рада свих служби, олакшавању процедура и задовољству грађана.
М.Максимовић

Најновији број

18. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa