Инфо

28. јануар 2016.28. јан 2016.
ДИРЕКТОР МАТЕМАТИЧКЕ ГИМНАЗИЈЕ У БЕОГРАДУ СРЂАН ОГЊАНОВИЋ

успеШни ШапЧани

Неизласком на балкон, пропуштена је прилика да се међу младима промовишу праве вредности ““ рад, знање, таленат. Боримо се против неразумевања 50 година. Највредније што имамо су наши млади људи ““ њихов таленат и знање
Математичка гимназија у Београду је недавно још једном скренула пажњу на своје ђаке када су на Међународној олимпијади у Казахстану освојили прегршт медаља. Нема међународног такмичења на којем учествују, а да себе и државу не обрадују одличјима. Значајан допринос тим успесима дали су и ђаци који су из Шапца уписали ову престижну школу. Ова прича, међутим, имала је и другу страну, ону горку. Идеја је била да заједно са европским првацима у ватерполу, грађани са чувеног балкона поздраве и младе олимпијце из Математичке гимназије. Био би то диван гест, који је могао да врати поверење у значај вредног учења. То се, међутим није десило. Чувени балкон није толико чврст и стабилан да прими огромну количину знања и тежину освојених медаља. Управо о тој горчини, отварамо разговор са директором Математичке гимназије Срђаном Огњановићем.
Сви смо били одушељени идејом да се и учесници Олимпијаде у Казахстану поклоне публици са чувеног балкона. Неспоразум или не, можда доказује апсурд о којем говоримо ““ непажњи ка будућности ове земље?
- Пропуштена је прилика да се међу младима промовишу праве вредности ““ рад, знање, таленат. Надам се да ће следећег пута бити више разумевања и да ће се представити не само млади математичари, већ и неки уметници, можда успешни пијанисти, виолинисти или сликари.
У чему је тајна успеха Гимназије?
- Математичка гимназија ове године обележава 50 година постојања. То је 50 година рада, љубави, ентузијазма и борбе против неразумевања. У Србији имамо много талентоване деце, са њима треба само на најбољи начин да се ради.
Шта је оно што Математичка гимназије нуди ђацима?
- Посебни планови и програми; са надареним ученицима раде талентовани професори и развијају са њима посебан однос пун међусобног уважавања и разумевања; сарадња са Универзитетом и институтима за математику и физику.
Математичка гимназија редовно има ђаке из Шапца. И они дају, или су дали значајан допринос успесима школе?
- Ми имамо много ученика из читаве Србије, а Шапчани су баш међу најуспешнијима. Тешко је пребројати медаље које су на светским олимпијадама освојили на пример Душан Милијанчевић и Раде Шпегар. Ту је такође и изузетна некадашња ученица Милица Мисојчић која је сада међу најбољим младим професорима математике у нашој школи и многи други. Очито је да се у основним школама у Шапцу ради врло солидно и да то даје резултате.
Где све „заврше“ Ваши ђаци?
- Пре свега сви упишу факултете које су желели и практично сви их и заврше. То су и неки од најпознатијих факултета на свету, од Оксфорда и Кембриџа у Европи, до МИТ и Стенфорда у Америци. Касније постају професори домаћих и страних универзитета, раде у многим значајним институтима и великим компанијама или рачунским центрима. Наши ученици раде и у Мајкрософту, Нокији, Сони-Ериксону, Гуглу, Фејсбуку, професори су на Кембриџу и Оксфорду...
Како сачувати успешне ђаке, како их вратити после студија у иностранству?
- Ту мора много да се ради и добро осмисли план који би бар део најталентованијих младих људи из света вратио у Србију. Њихово знање, познанства у земљама у којима су радили, неки мали капитал, који су зарадили, највећи је потенцијал које Србија има.
Политичарима су уста пуна подршке за младе и талентоване ученике, али утисак је да их олако испушта из руку. Зашто држава не препознаје ово природно богатство које у све већем броју напушта земљу?
- Ми морамо да признамо да смо сиромашна земља. Немамо море, ни нафту, ни нека велика рудна богатства. Највредније што имамо су наши млади људи ““ њихов таленат и знање. Ствар је организације да пронађемо начин како да то богатство искористимо.
Три уЧеника на једно место
Није лако у земљи у којој су мејнстрим ријалити програми и старлете, борити се знањем и памећу. Колико је интересовање ђака из Србије за упис Математичке гимназије и да ли то говори да за све нас има наде?
-Интересовање је све веће из године у годину. Три до четири ученика конкуришу за упис на једно место. Талената има, треба само да се са њима ради, а то није ни скупо ни компликовано. И, наравно, да се та деца усмеравају и развијају на прави начин.
Н. К.

Најновији број

18. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa