Инфо

21. јул 2016.21. јул 2016.
ДРУГИ ПИШУ

ГУГЛ ПРОДАО ПАРАДАЈЗ

Недавно се на глобалној мрежи појавио чланак о томе како је проблем пласмана парадајза у Јабланичком округу решио Гоогле. У нади да ћемо неке од наших произвођача подстаћи да искористе могућности интернета у развоју сопственог бизниса, преносимо вам део текста објављеног на сајту Пољопривредне саветодавне и стручне службе у Лесковцу
Крајем јуна месеца цена парадајза на лесковачкој кванташкој пијаци је била 60 динара. Са повећањем температуре у пластеницима у Јабланичком округу парадајз је почео нагло да зри, веће количине су понуђене на пијаци и цена производа је пала на 20-25 динара.
Лесковачки информативни портали су ову вест објавили 06.07.2016. године и јавност о тренутној цени парадајза. Почиње лавина натписа о бацању парадајза и губицима лесковачких повртара. Штампани медији и интернет медији у Србији почињу да више извештавају о тренутној цени парадајза. Гоогле као претраживач индексира странице и ставља их на прво место. Куцањем речи „парадајз“ и „цена“ долазимо до резултата претраге. Све информације које се објаве преко интернета су глобалне, један од примера је и кампања вазана за велики пад цене парадајза. Бугарска и Грчка преко својих увозника користе тренутну ниску цену и почиње извоз парадајза за Бугарску, Грчку и Босну и Херцеговину. Полако се смањују вишкови парадајза на кванташкој пијаци и цена парадајза постепено почиње да расте. Тренутно се парадајз извози за 50-60 динара по килограму.
Ово је типичан пример како интернет медији могу да утичу на кретање понуде и тражње одређених производа. Једно је сигурно, имали смо среће да су земље у окружењу и њихова тржишта била заинтересована за увоз овог производа. Наши пољопривредници су довољно способни и едуковани да производе најквалитетније пољопривредне производе. Једна од мана је што пољопривредни произвођачи стихијски саде одређене производе без испитивања тржишта, што је велика грешка јер могу запасти у проблем са продајом као што је овде био случај. Не постоји никакав маркетиншки план, удруживање је на ниском нивоу, не постоји договор о заједничком наступу на тржишту. Српски пољопривредници једноставно не прате трендове у маркетингу и промоцији производа преко интернета. Гоогле претраживач је место где се све релевантне информације налазе.
Претраживајући Гоогле увидео сам да не постоји никакав сајт удружења или групе произвођача који се налази у врху претраге за продају парадајза или о информацијама да се нуди на тржишту већа количина парадајза. Грешке су велике али можемо да их исправимо само ако се стварно потрудимо да схватимо да овај глобални свет информација почива на Гуглу, Фејсбуку и Твитеру.
Шта је потребно да се уради:
- Потребно је да сваки озбиљнији пољопривредни произвођач има свој веб сајт који има квалитетан садржај;
- Да је сајт оптимизован за Гоогле претраживач;
- Да редовно обавештава јавност о продаји својих производа и количинама које нуди на тржишту;
- Да има своју Фацебоок страницу и да преко њега стално има контакта са будућим купцима и да представи свој производ на најбољи начин.
Дипл.инж. Игор Ристић

Најновији број

18. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa