Berza

  • aero 1.000 ▼ -5,21%
  • glos 474 ▲ 5,33%
  • irtl 1.370 ▼ -1,58%
  • niis 740 ▲ 0,14%
  • puue 107 ▼ -10,83%
  • sttm 4.500 ▲ 12,50%
  • svrl 706 ▲ 0,86%
  • tgas 15.352 ▼ -0,76%
  • trgom 950 ▲ 0,53%
(22. jun 2017.)
REKREACIJA ZA ZDRAVLjE, FORMU I RASPOLOŽENjE

OSLUŠNI SVOJE TELO

Rekreativan sport je dobar za sve one ljude koji pored redovnog posla kojim se bave žele da budu još bolji, lepši i produktivniji kako na poslu tako i u privatnom životu. Najvažnije je pratiti svoj ritam, osluškivati svoje telo i granice koje ono nameće
Redovno izdvajanje 60 minuta dnevno za rekreaciju utiče povoljno na psiho-fizički razvoj i na naše mentalno zdravlje. Takođe, vežbanje bistri mozak, krv brže struji i više kiseonika dolazi do našeg mozga. Vrlo je važno posvetiti se onoj aktivnosti u kojoj uživamo i da na dnevnom nivou, najmanje tri puta nedeljno, svesno izdvajamo vreme za fizičku aktivnost. Ono što je bitno jeste da pri njenom obavljanju pratimo svoj tempo i da bude aktivnost koju volimo i u kojoj uživamo spram naših mogućnosti.
Kada počnemo stručnjaci savetuju da treba zapitati sebe zašto želimo da vežbamo, koji je naš motiv, a motiva može biti raznih, od želje za mršavljenjem, zatezanjem ili jednostavno želimo da se osećamo bolje. To će nam pomoći da shvatimo šta nas motiviše i ujedno napišemo cilj koji želimo da postignemo vežbajući. Cilj je taj koji će nas uvek vući napred. Kada smo umorni, važno je održati kontinuitet, što znači ne propustiti trening, ali u tom slučaju da on bude laganijeg tempa (umesto trčanja neka bude brzi hod). Ukoliko ni to ne možemo, onda je u tom slučaju odgovor laganija šetnja u prirodi koja ima za cilj da nas napuni energijom i da nas opusti. Važno je ne odustati, biti uporan i razumeti da se i najmanji trud računa, te da je i pet minuta vežbanja dnevno bolje nego ne vežbati uopšte. Ovde se radi o sticanju zdravih navika zbog kojih ćemo se mi osećati bolje, ne samo na fizičkom nivou, nego i na mentalnom nivou jer to ujedno jača naše samopouzdanje i veru u sebe. Mnogima trčanje u krug izgleda monotono, ali takav utisak može da promeni slušanje lagane muzike. Ukoliko je moguće najefikasniji je jutarnji trening koji pozitivno utiče na ostatak dana, srećniji smo i prepuni energije.
- U prvih mesec dana najbolja je kombinacija laganog trčanja i vežbi snage. Osim fizičke kondicije, ovakav princip delotvoran je i za bolji rad našeg srca. Najveća opasnost je loša procena sopstvenih mogućnosti koja uzrokuje preopterećenje organizma, odakle proističu povrede – približava trener Borko Antonić.
Sve popularniji vid rekreacije je bokserski trening. Ranije je on bio rezervisan samo za ljude koji se profesionalno bave time, dok je danas vrlo blizak i rekreativcima.
- Gotovo svi sportovi deo kondicionih treninga pripremaju po principima rada boksera. Ukoliko neko ima mogućnost vežbanja sa rukavicama i džakom, najefikasnije ga je kombinovati sa laganim trčanjem. Trener uvek može dati preporuku, a ukoliko neko samoinicijativno odabere rekreaciju na ovaj način, važno je ne opterećivati svoje telo previše jer, ne samo da nema pozitivnih efekata, već znatno raste opasnost od povreda i direktno ugrožavamo zdravlje – ističe nekadašnji bokser i bokserski trener Dragan Petrović.
U letnjem periodu otvara se čitav dijapazon mogućnosti za plivanje na otvorenom. Grad izlazi na reku, a prirodno bogatstvo koje nam je dato treba iskoristiti i za doprinos zdravlju.
- Kada gledamo u reku to nas opušta, možete tek misliti kako je kada zaplivamo u istoj. Plivanje relaksira i opušta, te je preporučljivo čak i kada smo umorni. Ono pokreće apsolutno sve mišiće u telu. Rekreativna preporuka je plivanje tri puta nedeljno po 90 minuta. Stil zavisi od individualnih afiniteta, a u slučaju problema sa kičmom preporučuju se kraul i leđno – pojašnjava plivački trener Mirko Vuković.
Vežbanje je najbolja stvar koju možemo da uradimo za emocionalnu, mentalnu i fizičku dobrobit, a samim tim i jedan od ključnih elemenata ličnog rasta i razvoja. Vaše telo i um će vam biti zahvalni na tome.
K. P.

Najnoviji broj

20. februar 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa