Berza

  • aero 896 ⚫ 0,00%
  • ineu 35.000 ▲ 2,94%
  • kmbn 3.130 ▼ -3,66%
  • kmbnpb 1.300 ▲ 0,15%
  • mtlc 2.000 ⚫ 0,00%
  • niis 685 ▲ 0,29%
  • tlkb 10.000 ⚫ 0,00%
(3. avgust 2017.)
I ŠABAČKI TURISTI BIĆE NA „CRNOJ LISTI“

Otkud ribe u moru

“Nastao je problem i kada boja ćebeta u sobi nije bila ista kao u katalogu, a ženi se soba svidela baš zbog boje tog ćebeta”, navode naši sagovornici iz agencije “Nika Travel”. Šabački turisti prigovaraju da im voda nije dovoljno tirkizna kao na fotografijama, zbog toga što nema cveća na balkonu, pa i zašto predstavnik agencije ne koristi Viber
JUTA (Udruženje turističkih agencija) je ovog leta napravila „crnu listu“ turista koji imaju stalne pritužbe na rad agencija. Do ovoga je došlo jer se primetilo da pojedini putnici već godinama od agencija, na ime različitih reklamacija, uzimaju povraćaj jednog dela novca od letovanja.
Ni šabačkim turistima nije strana ova praksa. Dušan Radojčin, iz agencije „Nika Travel“ navodi da postoje turisti koji preduzimaju tačno određene korake da bi postigli svoj cilj. Smatra da je nekim agencijama lakše da im isplate novac nego da im se ime pominje u negativnom kontekstu, a turisti kojima to jednom pođe za rukom kasnije svake godine po povratku sa letovanja pokušavaju isto.
-„Crne liste“ putnika su u svetu praksa i za to postoji jedinstvena baza podataka. Kod nas su ih do sada imale pojedine agencije, a sada će ti spiskovi moći da se prosleđuju drugim agencijama. Prigovori se uvažavaju ako nije ispoštovano ono što je navedeno u ugovoru. Usmeni dogovori se ne računaju, objašnjava Radojčin.
Pritužbe počnu već od polaska. Naš sagovornik navodi da često sami procenjuju tehničku ispravnost vozila, očekuju da se autobus rashladi čim se požale na vrućinu, ali i da smišljaju najrazličitije izgovore da ne bi sedeli na spratu autobusa. Ima i veoma korpulentnih putnika koji se žale da im je sedište malo. Verovatno zbog popularnosti jedne TV emisije, čiji voditelji pri odlasku u Grčku staju u Predejanama, naše turiste veoma iznenadi ako im se autobus ne zaustavi u ovom mestu.
Po stizanju na odredište inspiracije za pritužbe ima na pretek. Razlog za prigovor agenciji može biti i što nisu obavešteni da u mestu u kom letuju nema trgovačkog lanca „Lidl“.
-Dešava se da se turisti žale da im u smeštaju nije dovoljno čisto, ali imali smo čak i pritužbu da je previše čisto. Imali su strah od visine na drugom spratu. Nastao je problem i kada boja ćebeta u sobi nije bila ista kao u katalogu, a ženi se soba svidela baš zbog boje tog ćebeta. Redovno se žale na male porcije hrane ali i na skupo pecivo u pekarama. Takođe, imali smo i primedbu da je terasa bila mala da na nju stanu svi kada jedu bostan, priča Radojčin.
Ukoliko se po dolasku na odredište utvrdi da nema slobodnog mesta u hotelu koji je uplaćen, gosti se, uz pristanak mogu premestiti u hotel više kategorije ili iz polupansiona na „ol inkluziv“. Zvuči neverovatno, ali nekima ni ovo nije odgovaralo.
Spisak pritužbi koji su Dušan i njegova koleginica Marija Maksimović dobijali toliko je bizaran, da je u neke stvari teško poverovati. Šabački turisti prigovaraju da im voda nije dovoljno tirkizna kao na fotografijama, zbog toga što nema cveća na balkonu, pa i zašto predstavnik agencije ne koristi Viber.
Jedna turistkinja se žalila zašto nije upozorena da je plaža peščana, jer je alergična na pesak, a druga zašto joj niko nije rekao da u moru ima riba. Da ribe nisu najopasnije što vreba na moru dokaz je i turista kog niko nije obavestio da na ostrvu Evia ima foka, pa ga je jedna ujela.
„Last minut“ baš ume da zbuni. Dešavalo se da oni koji su aranžman uplatili ranije po punoj ceni traže novac nazad kada čuju koliko je to isto plaćeno u „last minut“ ponudi. Međutim, bilo je i onih koji su želeli da letuju u „Last minutu“ jer svi idu tamo.
Ponekad se od agencije očekuje i posebna moralna odgovornost. Jedna naša sugrađanka pretila je agenciji tužbom jer joj je ćerka „posrnula“ na moru, dok je direktorka jedne srednje škole insistirala da se maturantima ne priča o „bahanalijama“ grčkih bogova, jer loše utiče na decu. Jedna turistkinja imala je prigovor i na stručnost lekara u Grčkoj jer su joj uporno tvrdili da nije trudna, a ona je dva dana pred put imala „visokorizični odnos“.
Dušan i Marija se sećaju i situacije koju je njihov kolega imao sa jednom našom starijom gastarbajterkom koja živi u Parizu. Žena je insistirala da joj obaveštenja ne šalju na mejl jer joj je mejl u Parizu, a ona je u Srbiji.
Zanimljivi pokušaji
ušteda
Kada se vest o „crnoj listi“ JUTA pojavila u centralnim medijima, navedeno je i da srpski turisti na letovanjima umeju da prave ajvar ili džem. Da informacija nije senzacionalistička potvrđuju naši sagovornici iz „Nike“.
-Peku parpike i kuvaju ajvar, jer ne troše struju kod kuće. Iz tog razloga umeju i da otvore frižider da se hlade, kao dodatak klimi. Često se žale i da im je deo za zaleđavanje u frižiderima mali, jer u njega ne može da stane sva hrana koju su poneli. Pored toga što umeju da ostave sobe u neverovatno prljavom stanju, desi se i da pokradu posteljine i posuđe, navode naši sagovornici.
M.M.

Najnoviji broj

18. jul 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa