22. februar 2018.22. feb 2018.
ZABRANjENI SPOT I GUŠENjE
IZBORNA TRKA ZA BEOGRADSKE IZBORE

ZABRANjENI SPOT I GUŠENjE

Javna je tajna da su naprednjaci za predstojeće izbore u Beogradu angažovali jednu izraelsku agenciju koja je najpoznatija po kampanjama u kojima omalovažava političke protivnike. Kostadinović: Njihova kampanja, svaki put do sad, bila je sinonim za maltretiranje, ucenjivanje i vređanje, kako političkih protivnika, tako i zdravog razuma birača. Vukadinović: Obilazi Ripanj i Batajnicu i vodi svetsku i visokodržavnu politiku
Kampanja za beogradske izbore ulazi u poslednju fazu. I nju je, kao i prethodne obeležio kratak vremenski period, izuzetno nefer medijski uslovi, kao i dosta udaraca ispod pojasa.
Predsednik Srbije, koji bi trebalo da bude predsednik svih građana, a ne samo onih koji su članovi njegove stranke, veliča listu na čijem je čelu, konstantno napada predstavnike drugih lista pričom o nedokazanom lopovluku i razvodnjava kampanju krupnim državnim pitanjima.
Javna je tajna da su naprednjaci za predstojeće izbore u Beogradu angažovali jednu izraelsku agenciju koja je najpoznatija po kampanjama u kojima omalovažava političke protivnike onih koji je plate. Kao rezultat tog angažovanja izrodio se sporni spot u kojem se u negativnom kontekstu prikazuju kandidati za gradonačelnika drugih lista. Posle intervencije Javnog servisa, Regulaciono telo je donelo odluku o zabrani emitovanja ovakvog spota, jer je emitovan bez saglasnosti osoba čiji su likovi u njemu prikazani.
Lider SNS Aleksandar Vučić rekao je da njegova stranka poštuje odluku državnih organa, i kada im se ona dopada i kada to nije slučaj.
- „Smatram da je spot šaljiv, da nije uvredljiv i da pogađa u suštinu - kazao je Vučić.
Dodao je i to da je državni organ zabranio spot i da to njegova stranka poštuje.
Kandidat za gradonačelnika Beograda Dragan Đilas pozvao je RTS da „ovaj spot emituje što je moguće više, ako treba i besplatno, kako bi cela Srbija još jednom videla ko su i kakvi su ljudi koji danas vode našu zemlju“.
- Očekivao sam da im se obratite za mišljenje kada je Aleksandar Vučić na javnom servisu na kome je gostovao kao predsednik Srbije preko 25 minuta govorio o beogradskim izborima predstavljajući listu SNS-a ili kada je mene i moje partnere putem tog istog javnog servisa na dan ubistva gospodina Olivera Ivanovića nazivao jadnicima i bednicima. Pošto tada niste našli za shodno da me zaštitite ili mi bar omogućite da u istom vremenu odgovorim Aleksandru Vučiću, najiskrenije vas molim da to ne pokušavate ni sada - naveo je Đilas.
Kandidat za gradonačelnika Aleksandar Šapić, čija se slika takođe vidi u ovom spotu, na Tviteru je napisao da i on daje saglasnost za emitovanje spota, ali pod jednim uslovom.
„Čujem na vestima da je Đilas dao saglasnost za emitovanje naprednjačkog spota, gde smo nas dvojica na slici. Da ne ispadnem sad „partibrejker“, evo dajem je i ja. Uz jednu malu molbu. Podvucite mi bar neku hoklicu pod noge, da ne izgledam kao Liliputanac. Ubiste mi samopouzdanje“, napisao je Šapić.
Skrivanje iza Vučićevog
imena
Predsednik Gradskog odbora Demokratske stranke u Šapcu Dušan Kostadinović smatra da se priroda aktuelnog režima najbolje ogleda u njihovim kampanjama.
- Njihova kampanja, svaki put dosad, bila je sinonim za maltretiranje, ucenjivanje i vređanje, kako političkih protivnika, tako i zdravog razuma birača. Isti je slučaj i sada sa beogradskim izborima. Uvek im je polazna osnova obesmisliti izbore, i SNS upravo to čini otkad je na vlasti. Nastoje da sve drugo predstave kao temu, osim same izbore. Sudeći po njihovom reklamnom spotu glavna poruka i dalje je ta da zapravo nema opozicije, odnosno, da su u opoziciji svi isti i da svako ko misli dobro svojoj zemlji i ljudima mora nužno da glasa za SNS. Nameće se pitanje, ako se zaista ne osećaju ugroženim i misle da nemaju konkurenciju, zašto se jedino i samo bave svojim političkim protivnicima – ističe Kostadinović.
On dodaje da je simptomatično to da je nosilac liste Naprednjaka za izbore u Beogradu upravo Aleksandar Vučić, što je njihov obrazac kampanje za sve izbore, čak i one za mesne zajednice.
- Sakrivanjem iza Vučićevog imena naprednjaci samo potvrđuju da nemaju poštovanje prema građanima, jer ih na prvom mestu ostavljaju u zabludi koga uopšte biraju za svoje predstavnike i gradonačelnika, a na drugom mestu indirektno nam poručuju da bez obzira na to ko bude izabran na bilo koju funkciju i dalje će o svemu odlučivati isključivo Vučić – kaže Kostadinović.
Prema njegovim rečima, žalosno je to što svojim ponašanjem, svesno, pokušavaju da svedu izbore na apsurd i da samu instituciju izbora izvrgnu ruglu, kako što veći broj građana uopšte i ne bi glasao, jer pri većoj izlaznosti SNS gubi izbore. Zato je prvi zadatak opozicije da podseti građane da je svaki glas važan. Sve ovo su stvari koje i građani, siguran sam, apsolutno uviđaju, tako da negativna kampanja SNS na prvom mestu može da naškodi njima samima – zaključuje Kostadinović.
Bumerang efekat
Politički analitičar Đorđe Vukadinović smatra da je emitovanje spornog spota ružno i bezobrazno, ali ponekad može da se vrati kao bumerang i obije o glavu onima koji su takav spot napravili.
- Mislim da se to može dogoditi i ovaj put, i da je Vučić to shvatio. Odigrao je ovu zabranu sa REM-om zbog toga. Napravili su sebe kao žrtvu, a pri tome su krivci. Dalje emitovanje ovakvog spota, definitivno, moglo bi da izazove kontra efekat – kaže Vukadinović.
Po njemu, u Beogradu je na delu prljava kampanja.
- S druge strane, pokušava se stvoriti utisak kao da je nema, jer glavni protagonista vlasti se ponaša kao da nije predizborna kampanja u toku. Obilazi Ripanj i Batajnicu i vodi svetsku i visokodržavnu politiku. Na taj način pokušava da ubije kampanju, a istovremeno vodi prljavu kampanju preko tabloida protiv opozicije. S treće srane učestvuje u lokalnoj kampanji na način na koji nijedan predsednik države nikada nije učestvovao – ističe Vukadinović.
Direktor televizije
na SNS listi
Istovremeno sa izborima u Beogradu, glasaće i birači u Boru, Aranđelovcu i Sevojnu. Kada je reč o Boru, utisak je da na izborima u ovom rudarskom gradu učestvuje samo koalicija koja čini vlast. Na svakoj banderi su okačeni plakati „kandidata za gradonačelnika“ za svaki grad i opštinu, pa tako i za Bor – Aleksandra Vučića. Treći na listi je, npr, direktor lokalne televizije na kojoj opozicija ne može ni da primiriše.
N. K.

Najnoviji broj

14. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa