Инфо

Берза

  • aero 1.676 ▼ -0,36%
  • dnos 1.103 ▼ -1,34%
  • fito 2.791 ▼ -0,32%
  • impl 3.200 ▲ 4,92%
  • jesv 5.150 ⚫ 0,00%
  • mtlc 2.025 ▼ -4,03%
  • niis 681 ▲ 0,29%
  • pdcl 10.310 ▲ 24,97%
  • rso17153 103,96 ▲ 0,20%
  • sjpt 143 ▲ 2,14%
  • svrl 600 ⚫ 0,00%
(8. март 2018.)
Влада Републике Србије

Веће казне за возаче

Потпредседник Владе Републике Србије и министар унутрашњих послова Небојша Стефановић најавио је јуче да ће изменама Закона о безбедности саобраћаја максимална количина алкохола у крви за возаче бити смањена са 0,3 на 0,2 промила, уз веће санкције за прекорачење брзине и невезивање појаса.
Стефановић је, образлажући измене тог Закона у Скупштини Србије, рекао да су предвиђене строже казне и за насилничку вожњу.
За претицање колоне преко пуне линије, два или више пролазака кроз црвено светло за мање од 10 минута, вожњу са више од два промила алкохола у крви, предвиђена је затворска казна од 30 до 60 дана или казна рада у јавном интересу од 240 до 360 сати, као и 14 до 16 казнених поена и девет месеци забране управљања возилом, објаснио је он.
Такође, казна за невезивање појаса ће убудуће уместо 5.000 бити 10.000 динара.
Стефановић је, указавши на велику одговорност оних који превозе децу, навео да је предвиђено да се малишани могу превозити само у одговарајућем безбедносном седишту, односно на подметачу за седење, у зависности од узраста и висине детета.
Он је додао и да су за поједине прекршаје смањене казне, попут вожње у зауставној траци, или ако је возачка дозвола истекла за више од шест месеци, јер се сматра да је то пропуст који возач може да направи, а који нема везе са возачким знањем и способностима.
Поједине радње се више не сматрају прекршајем, као што су претицање бицикала, радних машина, трактора, мотокултиватора, односно запрежног возила, преко пуне линије, под условима прописаним Законом, јер је уочено да лети то утиче на стварање колона, што смањује безбедност на путевима, нагласио је потпредседник Владе.
Када је реч о младим и неискусним возачима, он је навео да су пооштрени услови под којима они могу да дођу до возачке дозволе, као и услови у погледу возила којима могу управљати.
Тако ће млади возачи моћи да управљају возилом снаге мотора до 80 киловата, све док по процени стручњака не стекну зрелост и искуство за самостално управљање осталим категоријама возила.
За младе возаче предвиђена је нулта толеранција на алкохол, телефонирање, као и забрана вожње између 23 и шест сати, а моћи ће да превозе највише три особе, укључујући и особу под чијим надзором возе, навео је Стефановић.
Он је додао да су предвиђене и нове мере контроле за ауто-школе, како би се повећао квалитет обуке, и то кроз јединствени информациони систем у који ће се сливати сви подаци везани за оспособљавање кандидата, укључујући и аудио и видео запис полагања испита, чиме се спречава манипулативно понашње било којег учесника у обуци.
Када је реч о техничком прегледу возила, како је нагласио, предвиђено је обавезно успостављање видео-надзора приликом вршења тог прегледа који ће посебним програмом бити повезан са МУП-ом.
Важно је да возач буде способан, али и да возило буде безбедно, подвукао је Стефановић и додао да се посебно прописују услови за контролоре техничког прегледа - њихов број, радни статус, али и неспојивост послова, односно то да неће у радно време моћи да се баве одржавањем, поправком, осигурањем и регистрацијом возила.

Најновији број

20. септембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa