Инфо

Берза

  • aero 979 ▼ -1,81%
  • dinnpb 3.202 ▼ -1,48%
  • fint 520 ⚫ 0,00%
  • fito 2.720 ▲ 0,74%
  • gmon 1.700 ▲ 0,30%
  • hmbg 510 ⚫ 0,00%
  • impl 3.005 ▼ -0,03%
  • jgelm 2.977 ⚫ 0,00%
  • kmbn 2.350 ▼ -1,26%
  • mtlc 1.990 ▼ -1,49%
  • niis 684 ▼ -0,15%
  • pmli 499 ▲ 24,75%
  • rso17150 105,84 ▲ 0,53%
  • rso18170 102,44 ▼ -2,46%
  • sjpt 174 ▼ -2,79%
  • stup 5.900 ▲ 3,51%
  • svrl 603 ▼ -0,17%
  • tgas 10.852 ▲ 0,48%
ЗАНИМАЊА У ПОЉОПРИВРЕДИ РЕЧИМА УЧЕНИКА

Пољопривредни техничар: Човек за све

“Поред знања и вештина које усвајамо током школовања најбитније је стицање радне навике. Имамо одличне услове за практичну наставу, могућност да видимо како уче наши вршњаци у Европи, али и да након средње школе наставимо даље на било којем од постојећих факултета”
“Гуглајући” информације о пољопривредним техничарима наишли смо на низ, углавном уједначених описа овог занимања. Постојеће дефиниције се углавном своде на констатацију да “пољопривредни техничари организују, надгледају и усклађују биљну и сточарску производњу у пољопривредним предузећима и на приватним имањима. Циљ им је произвести биљне културе на ораницама, у воћњацима и у виноградима. У склопу сточарства они узгајају крупну и ситну стоку и перад, те раде на изради сточних и прерадских прерађевина”.
Кратак и јасан опис, довољан да задовољи површну пажњу, али, чини нам се не посебно привлачан за неког ко ће се ускоро наћи пред одлуком о свом будућем занимању. Због таквих смо одговор на питања, шта је то пољопривредни техничар и како изгледа школовање истог потражили од Данијеле Гачић и Петра Макевића, ученика четврте године Средње пољопривредне школе у Шапцу.
-Ко се упише на овај смер након четири године пре свега стиче добру радну навику. Настава је организована тако да имамо доста праксе коју изводимо на простору школске економије где имамо све. И пластенике и стакленике, и оранице и штале. Стичемо знање и искуство које ће нам бити од огромног значаја за каснији посао или рад у личном газдинству - објашњава Данијела.
-Прва година је уопштена. У другој већ почињемо практично да радимо и тада смо превасходно оријентисани на ратарство. Радимо у стакленицима и пластеницима, у групама професор нас надгледа. Садимо парадајз, пикирамо, продајемо... У трећој години смо оријентисани на воћарство, имамо расадник, спремамо подлоге, калемимо... Док је четврта резервисана за сточарство и праксу у мешаони, шталама... када завршимо знамо све о производњи - тврди Петар и каже да после завршетка овог образовног профила, ученици могу да се запосле у пољопривредним апотекама, расадницима или оснују своја предузећа која ће се бавити производњом.
Међутим, у највећем броју случајева након четворогодишњег школовања деца имају жељу да наставе даље. Сходно интересовањима: неки на струци блиским факултетима, а неки у скроз другачијим професијама, па ће тако Данијела да студира књижевност зато што то воли, а Петар Заштиту биља, јер је чуо да после тога има посла.
-Волим књижевност. Одувек сам је волела. Пољопривредну сам уписала да бих и после средње школе имала неко конкретно занимање. Нешто са чиме ћу моћи да радим. Никада се нисам покајала, јер сам у овој школи поред добре практичне наставе имала велику могућност да развијам и друге своје таленте и интересовања. Имамо одличне секције и негујемо различите врсте уметности - каже Данијела.

Т.Т.

Најновији број

14. фебруар 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa