Berza

  • aero 896 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 3.650 ▲ 0,77%
  • ineu 35.000 ▲ 2,94%
  • jmbn 7.000 ▼ -2,78%
  • kmbn 3.130 ▼ -3,66%
  • kmbnpb 1.300 ▲ 0,15%
  • mtlc 2.000 ⚫ 0,00%
  • niis 685 ▲ 0,29%
  • tlkb 10.000 ⚫ 0,00%
  • vpdu 11.500 ▲ 6,05%
(22. mart 2018.)
ZANIMANjA U POLjOPRIVREDI REČIMA UČENIKA

Poljoprivredni tehničar: Čovek za sve

“Pored znanja i veština koje usvajamo tokom školovanja najbitnije je sticanje radne navike. Imamo odlične uslove za praktičnu nastavu, mogućnost da vidimo kako uče naši vršnjaci u Evropi, ali i da nakon srednje škole nastavimo dalje na bilo kojem od postojećih fakulteta”
“Guglajući” informacije o poljoprivrednim tehničarima naišli smo na niz, uglavnom ujednačenih opisa ovog zanimanja. Postojeće definicije se uglavnom svode na konstataciju da “poljoprivredni tehničari organizuju, nadgledaju i usklađuju biljnu i stočarsku proizvodnju u poljoprivrednim preduzećima i na privatnim imanjima. Cilj im je proizvesti biljne kulture na oranicama, u voćnjacima i u vinogradima. U sklopu stočarstva oni uzgajaju krupnu i sitnu stoku i perad, te rade na izradi stočnih i preradskih prerađevina”.
Kratak i jasan opis, dovoljan da zadovolji površnu pažnju, ali, čini nam se ne posebno privlačan za nekog ko će se uskoro naći pred odlukom o svom budućem zanimanju. Zbog takvih smo odgovor na pitanja, šta je to poljoprivredni tehničar i kako izgleda školovanje istog potražili od Danijele Gačić i Petra Makevića, učenika četvrte godine Srednje poljoprivredne škole u Šapcu.
-Ko se upiše na ovaj smer nakon četiri godine pre svega stiče dobru radnu naviku. Nastava je organizovana tako da imamo dosta prakse koju izvodimo na prostoru školske ekonomije gde imamo sve. I plastenike i staklenike, i oranice i štale. Stičemo znanje i iskustvo koje će nam biti od ogromnog značaja za kasniji posao ili rad u ličnom gazdinstvu - objašnjava Danijela.
-Prva godina je uopštena. U drugoj već počinjemo praktično da radimo i tada smo prevashodno orijentisani na ratarstvo. Radimo u staklenicima i plastenicima, u grupama profesor nas nadgleda. Sadimo paradajz, pikiramo, prodajemo... U trećoj godini smo orijentisani na voćarstvo, imamo rasadnik, spremamo podloge, kalemimo... Dok je četvrta rezervisana za stočarstvo i praksu u mešaoni, štalama... kada završimo znamo sve o proizvodnji - tvrdi Petar i kaže da posle završetka ovog obrazovnog profila, učenici mogu da se zaposle u poljoprivrednim apotekama, rasadnicima ili osnuju svoja preduzeća koja će se baviti proizvodnjom.
Međutim, u najvećem broju slučajeva nakon četvorogodišnjeg školovanja deca imaju želju da nastave dalje. Shodno interesovanjima: neki na struci bliskim fakultetima, a neki u skroz drugačijim profesijama, pa će tako Danijela da studira književnost zato što to voli, a Petar Zaštitu bilja, jer je čuo da posle toga ima posla.
-Volim književnost. Oduvek sam je volela. Poljoprivrednu sam upisala da bih i posle srednje škole imala neko konkretno zanimanje. Nešto sa čime ću moći da radim. Nikada se nisam pokajala, jer sam u ovoj školi pored dobre praktične nastave imala veliku mogućnost da razvijam i druge svoje talente i interesovanja. Imamo odlične sekcije i negujemo različite vrste umetnosti - kaže Danijela.

T.T.

Najnoviji broj

18. jul 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa